تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802886282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماينده مردم خرمشهر در مجلس:احداث تصفيه خانه فاضلاب با جديت در حال پيگيري است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده مردم خرمشهر در مجلس:احداث تصفيه خانه فاضلاب با جديت در حال پيگيري است
نماينده مردم خرمشهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: احداث تصفيه خانه فاضلاب با جديت در حال پيگيري است.


به گزارش خبرگزاري فارس از خرمشهر، به نقل از روابط عمومي شركت آب و فاضلاب خوزستان، نماينده مردم خرمشهر در مجلس شوراي اسلامي در آئين كلنگ زني تصفيه خانه فاضلاب اين شهر، با تاكيد بر كمبود نقدينگي موجود در سطح كشور، اجرايي كردن شبكه‌هاي فاضلاب و تصفيه خانه فاضلاب در خرمشهر را با استفاده از بهره گيري از اوراق مشاركت و فاينانس بين المللي را راهكاري مثبت از سوي عوامل اجرايي شركت آب و فاضلاب خوزستان عنوان كرد و از پيگيري‌هاي مديرعامل اين شركت و مجموعه تحت امرش در جذب اعتبارات، استفاده از بخش خصوصي و تحقق اين آرزوي ديرينه در احداث شبكه‌هاي جمع آوري فاضلاب و تصفيه خانه فاضلاب تشكر و قدرداني كرد.

وي افزود: به منظور جبران عقب ماندگي‌هاي استان در بخش فاضلاب، شركت آب و فاضلاب خوزستان موفق شد با جذب سرمايه‌هاي بخش خصوصي، صبح امروز، گام نخست احداث تصفيه خانه فاضلاب خرمشهر از محل اعتبارات فاينانس بين‌المللي محقق كند.

نماينده مردم خرمشهر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه در مجلس وظيفه نظارت بر امورات اجرايي را دارد، به مردم اين شهر وعده داد كه به طور مستمر، با حضور در محل اجراي پروژه از روند اجراي عمليات احداث تصفيه خانه فاضلاب در خرمشهر بازديد و مشكلات احتمالي در اجراي اين پروژه را پيگيري كند تا اجراي اين طرح بزرگ زيست محيطي به سرانجام برسد.

*تمام تاسيسات زيربنايي خرمشهر در جنگ تحميلي منهدم شد

فرماندار خرمشهر در اين آئين، با اشاره به اينكه تمام تاسيسات زيربنايي خرمشهر در جنگ تحميلي منهدم شد، احداث تصفيه خانه فاضلاب را يك طرح زيربنايي مهم دانست.

عبدالله حسيني، خدمات دولت در بخش فاضلاب در خرمشهر را قابل تقدير دانست و اظهار كرد: از آنجايي كه احداث شبكه‌هاي فاضلاب و تصفيه خانه فاضلاب از دو محل اوراق مشاركت و فاينانس بين المللي در دست اجراست اميدواريم اين دو طرح بزرگ در زمان مقرر به پايان برسد.

*سرمايه‌هاي بخش خصوصي راهكاري براي جبران عقب ماندگي طرح‌هاي بخش فاضلاب

مديرعامل شركت آبفاي خوزستان نيز احداث فاز اول تصفيه خانه بزرگ فاضلاب خرمشهر از محل اعتبار فاينانس بين المللي ( EPCf )، اجراي شبكه فاضلاب و ايستگاه‌هاي پمپاژ در استان كه سال گذشته در 16 شهر خوزستان آغاز شده و احداث تصفيه خانه فاضلاب شهرهاي جنوبي كه امروز شاهد اولين كلنگ زني آن هستيم را از اولويت‌هاي اجرايي شركت آبفا و وزارت نيرو در خوزستان عنوان كرد.

محمدعلي صنيعي‌نژاد، احداث تصفيه خانه فاضلاب در اين شهرستان را در راستاي تحقق اهداف طرح جامع فاضلاب خرمشهر و تكميل كننده شبكه فاضلاب اين شهر دانست.

وي، هدفگذاري بر استفاده از سرمايه‌هاي بخش خصوصي را راهكاري براي جبران عقب ماندگي طرح‌هاي بخش فاضلاب در شهرهاي استان عنوان و تاكيد كرد: به سرانجام رساندن يك طرح فاضلاب با استفاده از اعتبارات معمول عمراني به 12 سال زمان نياز دارد.

رئيس هيئت مديره آبفا خوزستان افزود: به منظور بهره برداري از سرمايه گذاري‌هاي انجام شده در ساخت شبكه‌هاي فاضلاب، خطوط انتقال و تاسيسات وابسته تصفيه خانه فاضلاب خرمشهر با ظرفيت 57 هزار متر مكعب در شبانه روز با مشاركت كنسرسيومي از پيمانكار ايراني و يك شركت چيني احداث مي‌شود.

وي با بيان اينكه 85 درصد هزينه اين پروژه از منابع ارزي و 15درصد ديگر بصورت ريالي تامين مي‌شود خاطرنشان ساخت: فاز اين تصفيه خانه به ظرفيت48 هزار مترمكعب در روز و با اعتبار ارزي معادل 8 ميليون و 100 هزار يورو و 6 ميليارد ريال اعتبار ريالي در مدت زمان سه سال طراحي و ساخته مي‌شود و توانايي تصفيه فاضلاب جمعيتي بالغ بر بيش از 211 هزار نفر در افق طرح را داراست.

صنيعي‌نژاد با بيان اينكه ورود فاضلاب شهرهاي ساحلي بيشترين آلودگي را براي آب‌هاي سطحي به همراه مي‌آورند، بيان كرد: با بهره برداري از اين تصفيه خانه ضمن حذف ورود فاضلاب خام به رودخانه بهمنشير و اروند و كانال‌هاي دفع آب‌هاي سطحي علاوه بر حفظ محيط زيست زمينه استفاده بهينه از پسابهاي فاضلاب به عنوان كود براي مصارف كشاورزي نيز فراهم مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از خرمشهر، طرح جامع فاضلاب شهري خرمشهر مشتمل بر 258 كيلومتر خطوط شبكه اصلي و فرعي است.

انتهاي پيام/ 72001/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن