تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803331096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره‌وری جای خود را در کشور باز می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش/
"بهره‌وری" جای خود را در کشور باز می‌کند
بهره‌وری به عنوان یک رویکرد مدیریتی کم‌کم جای خود را در کشور ما باز می‌کند و جا دارد که چرخه‌ی‌ بهره‌وری با تأکید بر رویکرد تولید ملی با جدیت بیشتر در کلیه‌ی دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی دنبال گردد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در بسیاری از نقاط جهان به ویژه در کشورهای صنعتی بهره‌وری به عنوان یک طرز فکر و فرهنگ تلقی می‌شود، تفکر پیشبرد و آنچه که وجود دارد.
 
بهره‌وری مفهومی است که برای نشان دادن نسبت برون‌داد بر درون‌داد یک فرد واحد و سازمان به کار گرفته می‌شود.
 
همچنین بهره‌وری به عنوان یک رویکرد مدیریتی کم‌کم جای خود را در کشور ما باز می‌کند و جا دارد که چرخه‌ی‌ بهره‌وری شامل: محاسبه‌ی شاخص‌ها، ارزیابی شاخص‌ها، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های بهره‌وری با تأکید بر رویکرد تولید ملی با جدیت بیشتر در کلیه‌ی دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی دنبال شود.
 
بهره‌وری قبل از اینکه به عنوان یک شاخص اقتصادی و یا عامل توسعه مطرح شود یک فرهنگ است.

 برای اینکه بهره‌وری در یک جامعه پایگاهی پیدا کرده و ماندگار شود باید نه تنها به عنوان یک معیار اقتصادی صرف بلکه به عنوان یک اندیشه و تفکر قلمداد شود.
 
بنابراین از جمله مهمترین ابزارهای رشد و بهره‌وری آموزش هدفمند نیروی انسانی می‌باشد چرا که عوامل مربوط به نیروی انسانی یکی از موارد مؤثر در بهره‌وری می‌باشد.
 
منابع انسانی در هر کشور یا سازمان منشأ اصلی تحول و توسعه و در نهایت بهره‌وری در آنها محسوب گردیده به طوری که فقر و غنای هر جامعه ناشی از کیفیت منابع انسانی آن می‌باشد.
 
همچنین میزان بهره‌وری و رشد اقتصادی رابطه مستقیمی با میزان دانش فنی نیروی انسانی آن جامعه دارد. محدودیت منابع و عدم امکان گسترش کشاورزی در سطح، مشکلات آب در بخش کشاورزی، محدودیت منابع نهاده‌‌ای عواملی است که لزوم افزایش بهره‌وری در هر یک از منابع را تأکید می‌کند. از عوامل مؤثر دیگر در ارتقای بهره‌وری، عوامل وابسته به قوانین و مقررات می‌باشد.
 
دولت ما در برنامه‌های توسعه‌ی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور تأکید ویژه‌ای بر بهبود بهره‌وری داشته و دستگاه‌ها و نهادهایی که به امر سیاست گذاری، طراحی و اجرای برنامه‌های توسعه کشور در ابعاد و زمینه‌های مختلف اشتغال دارند را موظف کرده تا بر اساس جهت‌گیری و خط مشی‌های کلی تعیین شده، تمهیدات لازم را در این خصوص اندیشیده  و به مورد اجرا گذارند که تدوین مقررات ملی از مهمترین این موارد می‌باشد.
 
در سیاست‌های کلی برنامه‌ چهارم توسعه کشور در بخش امور اقتصادی بر تحقق رشد اقتصادی پیوسته با ثبات و پر شتاب متناسب با اهداف چشم‌انداز، ایجاد اشتغال مولد و کاهش بیکاری اشاره شده و در ماده‌ی 37 این سیاست‌ها بر ایجاد ساز و کار مناسب برای رشد بهره‌وری عوامل تولید تأکید شده است.
 
همچنین در ماده‌ی 21 بخش امور اقتصادی سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به تحقق رشد مستمر و پرشتاب اقتصادی به میزان 8 درصد نرخ رشد سالیانه تولید ناخالص داخلی اشاره شده و در بند 2 همین ماده بر ارتقای سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی به یک سوم در پایان برنامه‌ی پنجم توسعه‌ تأکید شده است.

اما متأسفانه با وجود آنکه در سال چهارم برنامه‌ی پنجم قرار داریم هنوز به رشد 8 درصدی ارتقای بهره‌وری در کشور دست نیافته‌ایم و امید است تا با تدبیر ویژه‌ی دولت یازدهم به این مهم دست یابیم.

گزارش از زینب عبدی

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن