تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819190660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنرمندان 4 تا 40 ساله نواختند/ تالار وحدت مقصد بعدی نوازندگان «کنج»


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی
هنرمندان 4 تا 40 ساله نواختند/ تالار وحدت مقصد بعدی نوازندگان «کنج»
کنسرت گروه کوبه ای نوازان «کنج» جمعه 4 بهمن ماه به رهبری علیرضا زرکار در دو بخش بزرگسال و خردسال در تالار پژوهشکده هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد.



علیرضا زرکار رهبر و سرپرست این گروه موسیقایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برگزاری این کنسرت موسیقایی گفت:  گروه کنج از جمله گروه‌های موسیقایی است که از سال 86 عمده فعالیت خود را روی سازهای کوبه‌ای متمرکز کرده و از آن زمان با تعدادی از هنرجویان خردسال 4 ساله تا نوازنده 40 ساله فعالیت خود را در عرصه موسیقی ادامه داده است. وی ادامه داد: این کنسرت که به نوعی مقدمه کنسرت بعدی ما در تالار وحدت خواهد بود، در دو بخش بزرگسال و خردسال برگزار شد که در بخش اول، قطعات «آواز مولایی» با شعر سعدی، «مهربانی» با شعر هاتف اصفهانی و «جوهر جان» با شعری از مولانا با همنوازی دف، تنبک، دمام و سازهای کوبه ای دیگر میزبان علاقه مندان موسیقی بود. زرکار با اشاره به برگزاری بخش دوم کنسرت هم خاطر نشان کرد: در این بخش که با حضور نوازندگان خردسال 4 تا 7 ساله اجرا شد قطعات «فریاد» با شعری از ابوسعید ابوالخیر، «صوفی» با شعر رضی الدین آرتیمانی و «رویای وصل» که قبلا به خوانندگی حسام الدین سراج اجرا شده بود برای مخاطبان عرضه شد.

این نوازنده تصریح کرد: به طور حتم آموزش کودکان خردسال برای نوازندگی سازهای ایرانی به ویژه سازهای کوبه ای نیازمند تکنیک متفاوت آموزشی است که اگر ذره ای نسنجیده این تکنیک پیاده شود روند اجرای زنده یک قطعه موسیقایی دچار چالش می شود و کار روی صحنه را برای رهبر ارکستر سخت می کند اما خوشبختانه در این کنسرت علاوه بر تسلطی که هنرجویان ما داشتند توانستیم کنسرت خوبی را به تماشاگران ارئه دهیم. سرپرست گروه «کنج» با اعلام برگزاری کنسرت این گروه در تالار وحدت خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی هایی که انجام گرفته قرار بر این است که یک کنسرت دو روزه طی روزهای 13 و 14 اسفند ماه در تالار وحدت با شکل و شمایلی متفاوت از ترکیبی که در اختیار داریم، برگزار شود.

زرکار درپایان صحبت‌هایش با معرفی گروه نوازندگان گروه کنج گفت: معین غفوری خواننده، محمود جاویدان، وحید ملاحسینی، لادن هاشمی، مهشید ذو یوسفین، علیرضا انصاری، نسرین نجفی، محدثه صداقی، مریم حسینی، آرش بوج، رامتین مهاجرانی، پیمان رامشک، مهسا مودبی، فرزانه شیخی، شمایل عبدالی، آویسا اردانی، علیرضا صفاری، مرجان اصفهانی، پرستو شقاقی نیا، مریم عیدکار، آرش جلالی، حمیدرضا موسوی، الهه ابولحسنی، رزا سلیمان،پوریا افشین رخ، سپهر رحیمی، سامان زرباف و حامد سحر خیز در گروه همنوازان و شیدا نیکو، امیر عرشیا افتخاری، تانیا خداوردی، سامان زرباف، امیرحسین قدیمی، امیرارسلان اولیتی، ریحانه داور پناه، دانیال توکلی، علیرضا رضایی، بردیا راهبر، هانا جوکار، سام مجلسی، برانوش افشار، شهاب رفشا، بنیامین آقاجانی، رادمین فهیمی، ساقی میرآییان، کوروش یاراحمدی و امیر علی برف گروه نوازندگان خردسال این کنسرت را تشکیل می داند.


۱۳۹۲/۱۱/۵ - ۱۱:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 330]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن