تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804115892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاطرات حمید سبزواری از سرایش سرود خمینی ای امام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




خاطرات حمید سبزواری از سرایش سرود خمینی ای امام خبرگزاری رسا ـ کتاب «از سبزوار تا سرزمین رویا» به روایت خاطرات زندگی و بررسی آثار حمید سبزواری پرداخته است.



به گزارش پایگاه خبرگزاری رسا به نقل از  سوره مهر، کتاب «از سبزوار تا سرزمین رویا» روایت خاطرات زندگی و بررسی آثار حمید سبزواری است که به قلم فاطمه ابراهیمی و فریبا فرشادمهر نگاشته شده است.  فاطمه ابراهیمی درباره این کتاب گفت: کتاب «از سبزوار تا سرزمین رویا» از مجموعه کتاب های خاطرات مفاخر ایران است که در دو بخش به روایت زندگی و همچنین نقد و بررسی آثار استاد حمید سبزواری؛ شاعر معاصر پرداخته می شود.
 
وی ادامه داد: در بخش زندگی نامه روند زندگی ایشان از کودکی و نوجوانی ایشان در سبزوار و زندگی در خانواده و تاثیری که خانواده ایشان و همچنین پدربزرگ ایشان در شکل گیری افکار و زمینه های شاعری ایشان داشته اند و تا الان روایت شده است.
 
ابراهیمی ادامه داد: همچنین در بخش زندگی نامه به تحولات تاریخی ایران در آن دوران و از جمله آشنایی ایشان با آیت الله محمدتقی شریعتی و دکتر شریعتی و آیت الله سید محمود طالقانی و تاثیری که این افراد در نگاه دینی به شعر و مبارزات ایشان با رژیم ستم شاهی و امپریالیسم داشته اند، آمده است.
 
وی در خصوص بخش نقد و بررسی آثار سبزواری هم عنوان کرد: بخش مربوط به نقد و بررسی آثار شعری ایشان را فریبا فرشادمهر تدوین کرده و در آن به بررسی روند تاریخی شعر در ایران و همچنین به بررسی شعر نو و اشعار سبزواری با دیدی علمی پرداخته است.
 
این پژوهشگر همچنین درباره بخشهایی از کتاب که مربوط به سرایش سرود خمینی ای امام توسط حمید سبزواری است گفت: قسمت‌هایی از کتاب نیز به خاطرات استاد سبزواری اختصاص دارد که درباره سرایش سرود خمینی ای امام توضیحاتی را بیان کرده است.
 
ابراهیمی درباره منابع مورد استفاده نیز خاطر نشان کرد:بیش تر این خاطرات را در مصاحبه با خود استاد و خانواده ایشان مخصوصا همسر استاد و دوستان و همکاران ایشان نوشته ام.تنها در بخشهای کوتاهی از جمله بخش مربوط به دکتر شریعتی از کتاب استفاده کرده ام که در پاورقی آمده است.
 
وی روایت داستانی این کتاب را خیلی نزدیک به واقعیت دانست و افزود: سعی کرده ام روایت ها خیلی به واقعیت نزدیک باشد و برای همین چندین بار متن کتاب توسط خود استاد و خانواده و دوستان نزدیک ایشان مورد بازبینی قرار گرفته است.
 
 
ابراهیمی زمان صرف شده برای تحقیق و تدوین این کتاب را 2 سال عنوان کرد و افزود: ما تدوین این کار را از سال 86 شروع کردیم و حقیقتا کار نگارش کتاب «از سبزوار تا سرزمین رویا» خیلی زود نتیجه داد./998/د102/ق



۱۳۹۲/۱۱/۲






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن