تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804420361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگ قومی و مذهبی بزرگترین تهدید برای جهان اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آیت‌الله اراکی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه:
جنگ قومی و مذهبی بزرگترین تهدید برای جهان اسلام است
دبیرکل شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: توطئه تفرقه و ایجاد جنگ‌های مذهبی در کشورهای اسلامی که از سوی دشمنان کلید خورده تا شیعه و سنی را مقابل هم قرار دهد؛ بنابراین جنگ قومی و مذهبی بزرگترین خطری است که جهان اسلام را تهدید می‌کند.


به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران،‌ آیت‌الله "محسن اراکی" در سخنرانی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با تاکید بر حفظ اصل وحدت میان مسلمانان و تبریک میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: وحدت برای ادای یک وظیفه شرعی مهمترین فریضه دینی است و بحث ما درباره این امر میان مسلمانان در واقع زمینه‌سازی برای ایجاد امت واحد اسلامی یک بحث تاکتیکی و مقطعی نیست بلکه مهمترین فریضه و واجب دینی است.  
 
وی با اشاره به تاکیدات بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در اصل وحدت گفت: صدور تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از سوی معظم له به منظور تامین وحدت در میان مسلمانان است و این مسئله یک تاکتیک سیاسی و یا یک موضع‌گیری مقطعی نیست.  
 
دبیرکل شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: خداوند در آیه‌هایی از قرآن کریم می‌فرماید:" به سوی خدا بازگردید و نماز به پا دارید و از مشرکین نباشید، مشرکان کسانی هستند که دین خود را چند پاره کردند و به فرقه‌های در حال جنگ و ستیز تبدیل شدند،‌این راه،‌راه اسلام نیست و ستیزهای فرقه‌ای تبدیل شدن جوامع اسلامی به جوامع در حال ستیز به عنوان یک انحراف از مسیر دین خدا و سیره پیامبر (ص) است." 
 
آیت‌الله اراکی به ذکر روایتی از حضرت موسی(ع) و برادرش هارون(ع) پرداخت و ادامه داد: زمانی که حضرت موسی به میعادگاه می‌رود برادرش هارون را به عنوان خلیفه خود انتخاب می‌کند، در هنگام بازگشت از میعادگاه خطاب به برادرش هارون می‌گوید؛ چرا با انحراف بنی‌اسرائیل مقابله نکردی، که وی در پاسخ می‌گوید تو به من تاکید داشتی که راه اصلاح پیش بگیر و نه راه مفسدین را، لذا من در غیاب تو اگر مبارزه را آغاز می‌کردم، بنی‌اسرائیل پاره پاره می‌شد و هیچ امتی باقی نمی‌ماند که تو آنها را راهنمایی کند.  
 
وی اظهار داشت: مسئله وحدت آنچنان اهمیت دارد که شخصی همچون هارون در انحراف گوساله‌پرستی قومش سکوت اختیار کرد، صرفا به این دلیل که وحدت متلاشی نشود؛ البته منظور ما از سکوت دست نزدن به جنگ و خونریزی است و اکنون باید در برابر توطئه بزرگی که پیش روی خود داریم و با موجی که به تدریج جوامع اسلامی را فرا گرفته و موجودیت آنها را در قبضه قدرت خود قرار داده با یکدیگر وحدت کنیم.  
 
دبیرکل شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهارداشت: سرنوشت سیاسی جهان اسلام به دست دشمنانی افتاد که با وارد کردن اراذل و اوباشی خانه و کاشانه فلسطینیان را تخریب و خانواده‌ها را آواره کردند و تاکنون جامعه اسلامی به این جریان واکنش نشان نداده و در برابر آن روحیه ضعیف با شکست روبرو شد و چنین شد که صهیونیست‌ها توانستند قدرت خود را به رخ کشورهای منطقه بکشانند.  
 
آیت‌الله اراکی اضافه کرد: نه تنها استعمار بلکه این محصول نامشروع و این ولید نامیمون قدرت‌های استعماری در منطقه و حاکمیت مطلق بر سرنوشت ملت‌ها را پیدا کرد و انقلاب اسلامی توانست تمام بنیاد استعمارگران را در منطقه در هم شکند و موج جدید بیداری اسلامی ایجاد شد.  
 
وی گفت: مقاومت اسلامی برای نخستین بار توانست قدرت اسلامی را درهم بشکند و جنوب لبنان را باز پس گیرد که پیروزی‌های ایران در لبنان و غزه شکل گرفت.  
 
دبیرکل شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: توطئه تفرقه و جنگ‌های مذهبی در کشورهای اسلامی که از سوی دشمنان کلید خورد تا شیعه و سنی را مقابل هم قرار دهند چرا که متوجه شدند با عواطف مذهبی می‌توانند مردم مسلمان را در مقابل هم قرار دهند و در واقع باید گفت خطر جنگ مذهبی بزرگترین خطری است که جهان اسلام را تهدید می‌کند.  
 
آیت‌الله اراکی به نقش برخی رسانه‌های غربی در به راه انداختن جنگ مذهبی اشاره و تصریح کرد: رسانه‌هایی که تحت عنوان دفاع از تسنن و تشیع تخم نفاق را می‌افشانند باید مراقب بود چرا که آنها بوسیله صهیونیست‌ها تغذیه می‌شوند.  
 
وی با اشاره به هفته وحدت و اهمیت آن برای مسلمانان تصریح کرد: ما به عنوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همه را به این شیوه علوی دعوت می‌کنیم تا برای حفظ منافع مسلمین و اقتدار اسلام از هرگونه جنگ و درگیری با تاکید بر اصل وحدت بپرهیزیم و تمامی اختلافات را در بحث و گفتگو حل و فصل کنیم.  
 
دبیرکل شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: نباید اختلافات را به میان عامه مردم و مسلمین بکشانیم و بهتر است که همه را به معاشرت دعوت کرد و با قرار دادن شیوه پیامبر به عنوان سرلوحه کاری‌مان همچنان وحدت را تقویت کنیم.  
 
انتهای پیام/ 







تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن