تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819494647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأکید علمای بحرین بر لزوم محافظت از اماکن مقدس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




تأکید علمای بحرین بر لزوم محافظت از اماکن مقدس خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی علمای بحرین با محکوم کردن اقدامات رژیم آل‎خلیفه در یورش و بی احترامی به امکان مقدس گفت: اماکن مقدس طبق قانون بین الملل باید مورد حفاظت قرار گیرد.




به گزارش خبرگزاری رسا، مردم انقلابی بحرین شب گذشته بار دیگر به خیابان‎ها آمده و علیه اقدامات نابخردانه و ضد دین رژیم آل‎خلیفه شعار دادند.
 خیابان های بحرین دیشب  درحالی سرشار از جمعیت بود که آنان از اقدام رژیم آل‎خلیفه در یورش و بی احترامی به مقام صعصعه بن صوحان از اصحاب خاص امیرالمومنین علی (ع) به خشم آمده بودند و با در دست داشتن پرچم این کشور و دست نوشته‎های اعتراض خود را به گوش نظام آل‎خلیفه می‎رساندند.
حجت الاسلام سید مجید المشعل رییس شورای اسلامی علمای بحرین که به همراه تعدادی از علما، تظاهرات کنندگان را در منطقه بوری همراهی می‎کردند در جمع آنان گفت: یورش و بی احترامی به مقدسات دینی همانند صعصعه بن صوحان که دارای مقامی بزرگ نزد اهل بیت (ع) دارد، مصداق واقعی نقض آزادی دینی است.
وی به تاریخ این مکان اشاره کرد و بیان داشت: مقام صعصعه بن صوحان بیش از 1300 سال در بحرین قدمت دارد و در طول سالیان سال این مقام عظیم شان داری احترام خاصی در نزد مردم این کشور بوده است.
این عالم بحرینی با محکوم کردن بی احترامی به مقام صعصعه بن صوحان تصریح کرد: تاریخ شاهد آن است که صعصه از یاران شجاع و دلیر حضرت علی (ع) و همچنین از فصاحت و علم ویژه‎ای برخوردار بود.
وی با انتقاد از اقدامات رژیم آل‎خلیفه اظهار داشت: این مقام طی دو سال گذشته بارها مورد یورش قرار گرفته به همین علت بخشی گسترده‎ای از حرم این یار حضرت علی (ع) مورد تخریب واقع شده است.
رییس شورای اسلامی علمای بحرین از رژیم آل‎خلیفه خواست که ضمن تعمیر این مقام عظیم شان به محافظت از آن بپردازد.
وی همچنین از یورش به امکان مقدس در سایر کشورها همانند لیبی انتقاد کرد و گفت: در حالی که بسیاری از کشورها ادعای قانون گرایی دارند ولی متاسفانه شاهد بی احترامی و بی توجهی به اماکن مقدس در بسیاری از کشورهای منطقه هستیم.
گفتنی است صعصعه فرزند صوحان فرزند حجر و کنیه اش «ابوطلحه » یا«ابوعمرو» بود و نسبتش با پانزده واسطه، به «عبدالقیس » ازبزرگان قبیله «ربیعه » می رسید و از همین جهت به او «صعصعه بن صوحان عبدی » گفته اند.
مطالعه حالات چهار فرزند صوحان (زید، عبدالله، سیحان وصعصعه) فضایی آکنده از عشق علی(ع) در این خاندان را به تصویرمی کشد. تنها در جنگ جمل، سه برادر (صعصعه، زید، سیحان) حضورداشتند و سیحان پرچم داربود. وقتی او به شهادت رسید، زید پرچم را به دست گرفت و چون شهید شد، صعصعه پرچم را برافراشته نگاه داشت.
صعصعه بن صوحان از جمله کسانی بود که در نیمه های شب، در تشییع پنهانی جنازه مطهر امیرمؤمنان علی(علیه السلام) شرکت کرد./994/ب902/د


۱۳۹۲/۱۰/۲۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن