تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803284218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امشب صدای نقاره از عرش به گوش می‌رسد /خادمان زمینی و ملکوتی در حال پذیرایی از بندگان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یاسوج/
امشب صدای نقاره از عرش به گوش می‌رسد /خادمان زمینی و ملکوتی در حال پذیرایی از بندگان هستند
نهم ربیع الاول عید است، چراکه غدیر دوم به شمار می رود. در این غدیر از لحاظ ملکوتی بزرگ‌ترین تحول معنوی در جهان هستی رخ داده است و آخرین انسان کامل حامل مقام ولایت شده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج لحظه‌هایی را می‌گذرانیم که امامت و ولایت به حق منجی حقیقتی انسانیت رسیده است. امشب صدای نقاره از عرش به گوش می‌رسد و خادمان زمینی و ملکوتی شما در حال پذیرایی از بندگان هستند.
مبارکتان باد این نیابت بر حق رسول الله(ص) و امیرالمونین(ع) 9 نور دیگری که به پدر مظلومتان ختم می‌شد. شادی این نیابت چنان بر شیعیان شیرین است که جان‌هایشان به شوق آمده و مرحمی می‌شود بر درد انتظار.
در چنین روزی آخرین جرعه آب را به دست پدر دادید و از سوی او میراث امامت و ولایت امیرالمومنین را به دوش گرفتید، از آن لحظه تا امروز تمام ثانیه‌ها زیر سایه حضور شما حتی پشت پرده غیبت گذشته‌اند و دقایق به شوق رسیدن به وصلتان پا به آینده می‌گذارند.
اگر چه هنوز اذن ظهورتان صادر نگردیده است اما کیست که نداند صدور برکت وجودتان بر زندگی مومنین به این سو و آن سوی پرده مربوط نیست.
کیست که نداند نگاه نگرانتان همواره به جوامع اسلامی است و سایه رهبریتان بر سر مظلومان امیدبخش دل‌ها است.
کیست که نداند اگر آینده است، اگر امید و شوق زنده است، اگر هنوز فخر ستم دیدگان به آخرالزمان است تنها و تنها بهانه اش شمایید.
مگر می‌توان از فردا یاد کرد و شما را به یاد نداشت؟ مگر می‌توان دادخواهی کرد و به شما امید نداشت؟
وسعت ولایتتان به پهنای آسمان و کهکشان ها است و همچو چتری بر سر مومنان!
ای امام و ای ولی! ای رئوف و ای ناجی! شما که کشتی نجات این روزگارید و تمام دخیل‌ها برای کسب ذره‌ای از محبتتان گره می‌خورند، شما بیش از همه شاهد استغاثه مظلومان و ناله دردکشیدگان هستید!
آغاز ولایتتان مبارک است و موجب امید! موجب نجات و موجب عدالت!
امروز نه فقط عباسیان و امویان زهر کینشان جام شهادت را بر پدرتان و سایر امامان پیش از شما نوشاند، که ظلم تحت عناوین مختلف پا به عرصه گذاشته و هر روز قبیحانه تر دست به خون بی‌گناهان می‌شوید!
و این سال‌ها چقدر برای دردکشیدگان و منتظران آرام می‌گذرد! چه چشم‌ها که هنوز به آسمان است و چه لب‌ها که هنوز دعای فرج و ندبه را زمزمه می‌کند...
آری امامتتان مبارک ای اسوه صبر زینبی! ای منجی لحظه‌های بی کسی!
و چه زیباست آن روز که جشن امامت شما با حضور خودتان برگزار شود! روزی که غیبت کبری تمام شده و مهر عدالت شما بر زندگی هر کاخ نشین و کوخ نشین زده می‌شود! روزی که دیگر زمین و آسمان به هم دوخته نمی‌شود تا انسانیت به دست خود به باد رود، روزی که اگر حرفی هست نه با توپ و موشک و سلاح، که با زبان و در پیشگاه شما زده خواهد شد!
ای وارث اخلاق نیکو نبوی و عدالت علی(ع)! ای حقیقت وجودی حسنین(ع) و عبودیت علی ابن الحسین(ع) و علم محمدبن علی(ع)  جعفربن محمد(ع) و موسی ابن جعفر(ع)، ای نماد محبت علی ابن موسی(ع) و دستگیری محمدبن علی(ع) و امامت علی بن محمد(ع) و حسن بن علی(ع)! ای که وجودتان حتی پشت پرده غیبت نیز منشأ برکات مومنین و سعادت بشریت است!

ما همچنان با وجود دلتنگی و غم! با وجود چشم های اشکبار و دست‌های خالی! با وجود کوله بار سیاه و گام های لرزان! با قلب‌های خسته و ذهن‌های پریشان بر لب جاده انتظار نشسته‌ایم و امیدمان تنها و تنها به رسیدن شما است!
از نگاه قرآنی همه آغازهای انسان کامل مقدس، پاک و باعث خیر و برکت است
از منظر قرآن تاریخ بشر با آفرینش و هبوط انسانی مقدس، حضرت آدم (و حوا) آغاز می‌شود و معیار حرکت و نظام تاریخ زندگانی پیامبران و امامان است و در این تاریخ زندگانی انسان‌ها بر روی زمین، هماره آغازهای انسان‌های کامل به عنوان آغازهای پرخیر و برکت و لحظه تجلی معنویت و قداست حق تعالی بر زمین و زمینی‌ها و عوالم وجود، شمرده شده است و در قداست این آغازها، تفاوتی نمی‌کند که آغاز وجود تکوینی و زمینی معصوم باشد و یا آغاز ولایت آسمانی او باشد.
از نگاه قرآنی همه آغازهای انسان کامل مقدس، پاک و باعث خیر و برکت است. در این نگاه اولین مرتبه برکت انسان معصوم بر زمینیان همان زمانه ولادتش است: « وَ سَلامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَ يَوْمَ يَمُوتُ وَ يَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا »
در تاریخ زندگانی پیامبران و به ویژه پیامبر اسلام روزها و مناسبت‌های فراوانی وجود دارد، ولی در این میان آن مناسبت‌ها مهم شمرده شده‌اند که برای ولیّ حق، مردم و یا جهان هستی دارای برکت و خیر بیشتر بوده‌اند و به عنوان ایام الله نام گذاری شده‌اند: «وَ ذَكِّرْهُم بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ فىِ ذَالِكَ لاَيَاتٍ لِّكلُ‏ِّ صَبَّارٍ شَكُور»
نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) است. البته آغاز امامت امام زمان از جهت تکوینی و ملکوتی درست به هنگام شهادت امام عسکری(ع) است. ولی چون آن روز، روز شهادت امام یازدهم است، از جهت فرهنگی روز عید، روز بعد از شهادت است./ش






تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن