تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819605421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعلیم و تربیت در رأس برنامه‌های اصلاحی زندانیان قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حجت الاسلام والمسلمین نکونام:
تعلیم و تربیت در رأس برنامه‌های اصلاحی زندانیان قرار گیرد خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که زندان از جاهایی است که هر چه می توانیم باید از کمیت کم کنیم و بر کیفیت که همان برنامه های فرهنگی و تربیتی است، بیافزایم، گفت: جداسازی زندان ها، اخلاق مداری در نوع رفتار با زندانیان، آموزش و در اختیار قرار گذاشتن ابزار آموزشی از روش های تربیتی و اصلاحی در زندان ها است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امروز در دیدار با رییس سازمان زندان های کشور، ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع) و همچنین تبریک آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، برنامه‌های تربیتی را پایه و اساس اسلام معرفی کرد و اظهار داشت: آنچه که در تمام ادیان الهی خودنمایی می کند، بحث تعلیم و تربیت است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تعلیم و تربیت را مهم ترین رسالت انبیای الهی بیان کرد و گفت: اگر روح و جان همه برنامه ها، تعلیم و تربیت باشد، زندان و محدودیت های از این قبیل نیز شیرین می شود چرا که در باطن آن، تزکیه مد نظر است.
 
امام جمعه شهرکرد، روح تعلیم و تربیت را در ارتباط مستمر با خداوند متعال دانست و افزود: مهم ترین هدف از تعلیم و تربیت، نزدیک شدن و ارتباط برقرار کردن با خداوند متعال است که برای محقق شدن این مهم، هم ابزار های درونی که همان فکر و عقل است قرار داده شده است و هم ابزار بیرونی که رسولان الهی هستند، وظیفه هدایت انسان ها را بر عهده داشتند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که تعلیم و تربیت باید اولویت نخست برنامه های کشور قرار گیرد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) نیز، هدف از قیام خود را صرفا تشکیل حکومت ندانستند بلکه بر این باور بودند که فرهنگ تربیتی را جایگزین فرهنگ بیگانه در کشور کنند که این امر در راستای اهداف انبیای الهی بود و امروز نیز رهبر معظم انقلاب، جامعه را بر اساس این اهداف اداره و هدایت می کنند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، امر به معروف و نهی از منکر را از ضروریات امروز جامعه بیان کرد و گفت: همه مراحل امر به معروف و نهی از منکر از زبانی تا شلاق و زندان و اعدام گرفته، همه در باطن خود تعلیم و تربیت را دنبال می کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که زندان از جاهایی است که هر چه می توانیم باید از کمیت کم کنیم و بر کیفیت که همان برنامه های فرهنگی و تربیتی است، بیافزایم، تصریح کرد: جداسازی زندان ها، اخلاق مداری در نوع رفتار با زندانیان، آموزش و در اختیار قرار گذاشتن ابزار آموزشی از روش های تربیتی و اصلاحی در زندان ها است.
 
امام جمعه شهرکرد، رادیو معارف را یکی از مجموعه‌های خوب تربیتی در کشور بیان کرد و گفت: بکوشیم که از این ظرفیت های مناسب به صورت مستمر در زندان‌ها استفاده کنیم چرا که این مجموعه تربیتی در همه عرصه های فکری، آموزشی و اخلاقی برنامه دارد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، استفاده از روحانیان مجرب را نیاز امروز زندان های کشور عنوان کرد و ادامه داد: تحریک انگیزه های درونی زندانیان، کار بسیار مهمی است و در رأس امور تربیتی قرار دارد.
 
وی در پایان با بیان این که سیستم گوارشی خراب، غذای خوب را پس می زند، خاطرنشان کرد: تحریک انگیزه‌های درونی انسان، باعث می شود که وقتی فرد زندانی آزاد می شود، خودش به دنبال مباحث تربیتی برود و با آنها انس بگیرد./9457/پ202/س



۱۳۹۲/۱۰/۱۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن