تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819900639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توان بانك‌ها در خدمت توليد قرارگيرد/ كارآفريني كه مسير اشتغال را روشن كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توان بانك‌ها در خدمت توليد قرارگيرد/ كارآفريني كه مسير اشتغال را روشن كرد
مشهد - خبرگزاري مهر: حسن فتحي معتقد است براي تقويت اقتصاد ملي توان بانك‌ها بايستي درخدمت توليد قرار گيرد؛ مردي كار آفرين و صنعتگري كه با استفاده از خلاقيت و روحيه كار آفريني خود در صنعت برق براي 350 نفر به صورت مستقيم و 1500 نفر به صورت غيرمستقيم اشتغال ايجاد كرده و مسير زندگي جوانان اين مرز و بوم رو روشنايي بخشيده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پاي صحبت مردي نشسته‌ايم كه از هيچ، 4 كارخانه ساخته است؛ كارخانه‌هايي كه محصولات آن چراغ خيابان‌هاي چند كشور همسايه از تاجيكستان و ازبكستان تا عراق و افغانستان را با تسهيلاتي كه از موسسه ميزان گرفته روشن كرده است.

او پروردگار را شاكر است كه توانسته است در اين مرز و بوم براي جوانان جوياي كار شغلي ايجاد كند كه 38 سال پايدار مانده است.

صنعتگر خراساني قصه ما مديريت چند كارخانه را امانتي از سوي خالق يكتا مي‌داند براي همين مدام تاكيد مي‌كند هرچه دارم "امانت" است.

او توليد را از سال 58 با تاسيس يك شركت صنايع روشنايي و توليد بدنه چراغ مهتابي را دركارگاهي كوچك و با بكار گيري 25 نفرآغاز كرد، اما امروز در اين كارخانه 250 نوع چراغ توليد مي شود.

با توجه به استقبال بازار و نيز نياز روز افزون كشورهاي همسايه به انواع چراغ هاي پاركي، خياباني و برج هاي نور دومين كارخانه را در سال 65 دراطراف مشهد با هدف صادرات تاسيس مي كند.

البته اين تمام ماجرا نيست، زيرا چند سال بعد حسن فتحي تصميم مي گيرد كار خود را با توجه به استقبال كشورهاي هدف از محصولات ايراني، گسترش بيشتري دهد به همين دليل سومين واحد توليدي خود را با هدف توليد انواع چراغ هاي پاركي، چمني، خياباني و توليد چراغ هاي كم مصرف ايجاد مي كند و مدتي بعد چهارمين واحد صنعتي او در صنعت برق متولد مي شود.

چراغ‌هاي ايراني خانه و پارك‌هاي 8 كشور را روشن مي‌كند

اينگونه مي‌شود كه اين صنعتگر با استفاده از خلاقيت و روحيه كار آفريني خود براي 350 نفر به صورت مستقيم و 1500 نفر به صورت غير مستقيم اشتغال ايجاد مي‌كند.

او با تكيه بركيفيت بالاي و قيمت تمام شده مناسب محصولات توليد شده خيلي زود رقباي خارجي قدرتمندي چون تركيه ، آلمان و مصر را كنار مي زند و چراغ هاي ساخت مهندسان ايراني خانه‌ها و خيابانها و پاركها و اماكن تجاري8 كشور همسايه را روشن مي كند.

او كه كارش را با كارگري آغاز كرده است، مي‌گويد: افتخار من اين است كه امروز نام و برند ايراني را در بازار پر رقابت جهاني مطرح ساخته‌ام و جالب است كه بدانيد فقط در عراق 60 درصد چراغ ها ايراني است.

فتحي مي‌افزايد: در اين سالها تلاش كرده ام كه با استفاده از دانش روز كالاي كه توليد مي‌كنم بهترين باشد چون اعتقاد دارم اين موضوع در كنار قيمت مناسب از حقوق مردم است كه من در برابر آن مسوول هستم.

كارآفريني را نعمتي الهي مي‌دانم

او مي‌گويد: من هم مي‌توانستم مثل بعضي‌ها توليد را كنار بگذارم و پول فروش كارخانه‌ام را دربانك بگذارم و راحت زندگي كنم اما هيچگاه اعتقادي به اين كار نداشتم زيرا كارآفريني را نعمتي الهي مي‌دانم كه خداوند به من و خيلي هاي ديگر از عاشقان كار و توليد اعطا كرده است.

حسن فتحي كه با استفاده از تسهيلات اعطايي موسسه ميزان كسب و كار خود را رونق داده است.

با اشاره به رسالت و نقش مهم نهادهاي مالي در توسعه صنعت و توليد مي‌گويد: مهمترين هدف تاسيس بانكها و موسسات مالي و اعتباري رونق اقتصاد ملي و ايجاد اشتغال است؛ موضوعي كه در موسسه ميزان به خوبي به چشم مي‌خورد، زيرا مديران ميزان با همين هدف به ميدان توليد آمده‌اند.

فتحي مي‌افزايد: من به‌عنوان صنعتگري كه حدود 4 دهه در توليد كار كرده ام با نهادهاي بانكي زيادي كار كرده‌ ام كه متاسفانه برخي از آنها يا اعتقادي به توليد ندارند و يا اين كه تنها شعار توليد را مي‌دهند.

وي ادامه مي‌دهد: برخي از اين بانكها و موسسات مالي و اعتباري منابع خود را صرف بخش‌هايي مي‌كنند كه براي آنها سودآور است، براي همين شاهد انحراف منابع هستيم، در حاليكه اگر همين نقدينگي بجاي تزريق به بخش غير مفيد به توليد تزريق شود ما اين همه بيكار و معضلات اجتماعي ناشي از آن نخواهيم داشت.

راه نجات اقتصاد تنها روحيه خود باوري است

فتحي با بيان اين كه راه نجات اقتصاد ملي تنها روحيه خود باوري و تقويت توليد است مي گويد : در چنين شرايطي شاهد بوده ام كه مديران ميزان با درك اهميت اين بخش اشتغال آفرين نه در شعار بلكه در عمل منابع خود را به سمت توليد سوق داده است آنهم با پرداخت تسهيلات آسان و بدون درد سر.

وي مي‌افزايد: اگر امروز چراغ خانه و خيابان هاي ايران عزيز و 8 كشور با محصولات ايراني روشن شده است، با كمك همين تسهيلات ميزان بوده است.

فتحي مي‌گويد: همه وضعيت بيكاري را مي دانند، آمار سرقت، طلاق و اعتياد و خيلي چيزهاي ديگر؛ از مديران خواهش مي كنم با توجه به امكاناتي كه خدواند به آنها داده است به داد بيكاري جوانان برسند و صنعتگران واقعي را همچون گذشته حمايت كنند.

او البته گلايه هاي هم از باز بودن دروازه هاي كشور دارد جائيكه با تاسف مي گويد در همين مشهد و چند شهر اطراف چراغ 350 كارخانه بزرگ خاموش شده و كارگرانش بيكار؛ آنهم به اين دليل كه عده اي سود پرست با واردات بي رويه پايه هاي توليد را سست كرده اند واين به نظر من بزرگترين خيانت به كشورو اقتصاد ملي است.

او از تورم بالا به عنوان كابوس توليدكنندگان ياد مي‌كنند و مي‌گويد: تورم بالا ضد توليد و اشتغال است براي همين از دولتمردان مي‌خواهم كه شاخ اين غول را براي هميشه بشكنند تا مردم و توليد كنندگان نفسي بكشند.

او درخواستي هم ازمديران بانكها دارد جائي كه مي‌‌گويد؛ به داد توليد برسيد.

...........................

گفتگو: امير پرورش

كد خبر: 2197258

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۱۰:۵۶

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن