تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803141396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمدمهدي تقويهيأت مذاكره‌كننده ايراني بايد رهبري آمريكا بر 1+5 را بپذيرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: محمدمهدي تقويهيأت مذاكره‌كننده ايراني بايد رهبري آمريكا بر 1+5 را بپذيرد؟
ايالات متحده در دورهاي اخير مذاكرات ژنو با ايران، رهبري گروه 1+5 را بر عهده گرفته و مذاكره‌كنندگان ما هم بدون تذكر اين نكته كه واشنگتن تنها استفاده‌كننده از سلاح هسته‌اي در دنياست، اين موضوع را پذيرفته‌اند.


به گزارش سرويس مجازي خبرگزاري فارس، محمدمهدي تقوي طي يادداشتي در روزنامه وطن‌امروز نوشت:«چرا نام دو شهر ژاپني هيروشيما و ناكازاكي بر سر زبان‌ها افتاد؟ دليل آن، اين است كه ژاپن اولين كشوري است‌ كه قرباني بمب‌ اتم شد. صبح روز 15 مرداد 1324 خورشيدي هواپيماي غول‌پيكر آمريكايي حامل بمب‌ اتم موسوم به «ليتل بوي»(پسركوچك‌) با غرش‌ سهمگين در آسمان شهر هيروشيما پديدار شد و لحظاتي بعد همه چيز در خاموشي محض‌ فرو رفت‌! گويي قيامتي بر پا و كره زمين متلاشي شده بود! پس‌ از انفجار بمب‌ اتم، ابري قارچي شكل به ارتفاع 7 هزار متر در آسمان صاف‌ بالا رفت‌ و بدين‌سان شهري كه تا چند دقيقه قبل زندگي در آن جاري بود و مردم براي فعاليت روزانه‌شان آماده مي‌شدند، نابود شد.

در آغاز حمله، بازماندگان حادثه تصور مي‌كردند هواپيماي جنگي مواد سوختي را بر فراز هيروشيما پاشيده است اما ديري نگذشت‌ كه با اعلاميه پرزيدنت‌ هري ترومن، رئيس‌جمهور وقت‌ آمريكا از راديو عمق فاجعه آشكار شد. ترومن در اين اعلاميه كوتاه گفت‌: «بمب‌ هيروشيما اختراع جديدي است‌. اين بمب‌، بيش‌ از 2 هزار تن تي‌ان‌تي قدرت تخريب و همچنين 2هزار برابر بمب‌ «گرانداسلم» كه بزرگ‌ترين بمب‌ تاريخ است.‌ قدرت‌ دارد‌». در نتيجه بمباران هيروشيما، بيش‌ از 60 هزار زن و مرد و كودك‌ بي‌گناه خاكستر و صدهزار نفر مجروح شدند و اين شهر عظيم بندري با 300 هزار نفر جمعيت‌ كاملا منهدم شد! 25 درصد قربانيان به سبب‌ سوختگي، 25 در صد به علت جراحات‌ ديگر و 50 در صد به علت‌ تشعشع راديواكتيو كشته شدند. شدت‌ و گسترش‌ گرماي ناشي از بمباران هسته‌اي چنان بود كه در 4 كيلومتري اين شهر صورت‌‌ها و دست‌ها را سوزاند. از 90 هزار ساختمان هيروشيما، 62 هزار واحد به‌طور كلي ويران شد. در قلب ‌انفجار، درجه حرارت‌ به يك‌ ميليون درجه سانتيگراد رسيد و سنگ‌ و فلزات‌ را تبخير كرد.

آمريكا كه در آن زمان تنها دو بمب‌ اتم آماده داشت‌، 3 روز بعد از قتل فجيع ساكنان هيروشيما، بمب‌ اتم ديگر خود را بر سر شهروندان ناكازاكي ريخت و در اين فاجعه نيز 80 هزار نفر را به كام مرگ كشاند. بعضي دانشمنداني كه در ساخت ‌اين 2 بمب‌ اتم كمك‌ كرده بودند، پيشنهاد كرده بودند اين بمب‌ها‌ در مناطق غيرمسكوني آزمايش شود تا آسيبي به انسان‌ها نرسد ولي دولت‌ وقت‌ آمريكا زير بار نرفت‌ و مقامات‌ اين كشور پيش از فروريختن اين بمب‌هاي اتم بر سر ژاپني‌ها گفتند اين بمب‌ها‌ را به اين سبب‌ در ژاپن به كار مي‌برند تا قدرت‌ نظامي خود را به رخ شوروي بكشند. پس‌ از انجام عمليات‌ جنايتكارانه آمريكا در ژاپن، به مامور انداختن بمب اتم بر سر بيگناهان ژاپني از سوي دولت آمريكا نشان لياقت‌ داده شد!

آمريكا نخستين سازنده بمب اتم در دنياست و پس از اين كشور، شوروي، انگلستان، فرانسه و چين نيز بمب اتم ساختند. البته آمريكا تنها كشوري است كه از اين بمب عليه كشور ديگري استفاده كرد و هيچ‌يك از دارندگان سلاح هسته‌اي تاكنون از آن بهره نبرده‌اند.

بنابر اين، اين موضوع بسيار تعجب‌‌آور است‌ كه آمريكا كه خود اولين توليدكننده بمب اتم و نخستين و تنها كشوري است‌ كه از اين سلاح استفاده كرده، بدون تغيير موضع و محكوم كردن جنايات‌ دولت ترومن و ابراز پشيماني يا لااقل ناراحتي از اين جنايت بزرگ تاريخ معاصر، براي ديگر كشورهاي دنيا خط و نشان مي‌كشد كه نكند به سمت توليد اين سلاح مخرب كشتار جمعي بروند. در عين حال اين كشور در دورهاي اخير مذاكرات ژنو (4، 5 و 6) با ايران، رهبري گروه 1+5 را هم بر عهده گرفته و مذاكره‌كنندگان ما هم بدون تذكار اين نكته به آمريكا و 5 كشور ديگر،‌ اين موضوع كه طرف حساب اصلي آمريكاست را پذيرفته‌اند(!)

بازگشت به صفحه نخست گروه فضاي مجازي

انتهاي پيام/

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن