تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819011152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريكا: تحريم جديد نقض توافق ژنو نيست/ قبلا با مقامات ايراني توافق كرده بوديم


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: آمريكا: تحريم جديد نقض توافق ژنو نيست/ قبلا با مقامات ايراني توافق كرده بوديم
آمريكا در مذاكرات ژنو، به ايراني ها توضيح داد كه تحريم هاي از پيش اعمال شده همچنان ادامه دارد كه شامل اضافه كردن شركت ها و افراد جديد به فهرست تحريم ها مي شود. ايراني ها به هنگام امضاي توافقنامه ژنو، از اين موضوع آگاه بودند.
كاخ سفيد در واشنگتن اعلام كرد افزايش شركت ها و افراد تحت تحريم هاي اقتصادي عليه ايران، نقض كننده هيچ يك از بخش هاي توافق ميان ايران و گروه 1+5 در ژنو نيست.

به گزارش عصر ايران به نقل از رويترز، كاخ سفيد اضافه كرد: تصميم آمريكا براي توقيف دارايي هاي شركت هايي در پاناما، سنگاپور، اوكراين و ايران با استناد به تحريم ها و مجازات هايي انجام شد كه از قبل از توافق ژنو وجود داشتند.

"جي كارني" سخنگوي كاخ سفيد توضيح داد: باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا به اعمال نكردن هيچ تحريم جديدي عليه ايران در ارتباط با برنامه هسته اي اين كشور پايبند است.

همزمان هيات كارشناسي ايران مذاكرات با گروه 1+5 در وين را در اعتراض به تحريم هاي جديد آمريكا عليه چند شركت و شخصي حقيقي ايراني متوقف كرد و به ايران بازگشت.

وزارت خارجه و خزانه داري آمريكا در هفته گذشته مجازات ها (تحريم هاي) جديدي را عليه تعدادي از شركت هاي ايراني و خارجي به اتهام دور زدن تحريم ها براي كمك كردن به برنامه هسته اي ايران اعمال كردند. اين اقدام براساس تحريم هايي صورت گرفت كه قبل از اين از سوي دولت آمريكا صادر شده بود.

در بيانيه وزارت خارجه آمريكا آمده است: آمريكا و شركايش در گروه 1+5 امكان امضاي توافق طولاني مدت با ايران را بررسي مي كنند توافق همه جانبه اي كه اعتماد به برنامه هسته اي ايران تنها براي اهداف صلح آميز را فراهم مي كند. همزمان آمريكا با قدرت به اعمال سيستم تحريم و كشف اقدامات فريبكارانه دولت ايران براي استفاده از شركت هاي جعلي براي ادامه برنامه هسته اي اش متعهد است.

"ماري هارف" معاون سخنگوي وزارت خارجه آمريكا هم گفت: مذاكرات ميان گروه 1+5 و ايران كه در وين به پايان رسيد پيشرفت هايي را ثبت كرد. اين مذاكرات در سطح كارشناسان در فضاي سازنده انجام شد و به مسائل متعدد و پيچيده پرداخت.

وي افزود: هيات هاي ايران و 1+5 براي مشورت با دولت هاي خود به كشورهايشان بازگشتند و اين موضوع تعجب آوري نيست.

او در پاسخ به سؤالي درباره تصميم واشنگتن به اضافه كردن شركت ها و افراد جديدي به فهرست سياه تحت تحريم گفت: آمريكا در مذاكرات ژنو، به ايراني ها توضيح داد كه تحريم هاي از پيش اعمال شده همچنان ادامه دارد كه شامل اضافه كردن شركت ها و افراد جديد به فهرست تحريم ها مي شود. ايراني ها به هنگام امضاي توافقنامه ژنو، از اين موضوع آگاه بودند.

وي افزود: دولت آمريكا در اين باره كاملا شفاف است. دولت آمريكا به كنگره اعلام كرد ضروري است تحريم جديدي عليه ايران اعمال نشود زيرا اجراي تحريم هاي قبلي همچنان پابرجاست.

معاون سخنگوي وزارت خارجه آمريكا ابراز اميدواري كرد كارشناسان ايران و 1+5 دوباره براي ازسرگيري مذاكرات باهم ديدار كنند.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن