تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803206504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشرفت 80 درصدي مرمت ارگ بم/ انجمن خيرين حافظ و علاقمند به احياي ارگ راه اندازي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پيشرفت 80 درصدي مرمت ارگ بم/ انجمن خيرين حافظ و علاقمند به احياي ارگ راه اندازي مي شود
بم - خبرگزاري مهر: معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور از پيشرفت 80 درصدي عمليات مرمت و بازسازي ارگ تاريخي بم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلي نجفي صبح پنجشنبه در نشست تخصصي" يك دهه تجارب بازسازي ارگ بم" كه در اداراه ارشاد اين شهرستان برگزار شد، گفت: 10 سال قبل اتفاق دلخراشي در اين نقطه از كشور به وقوع پيوست و يك ملت را عزادار كرد.

وي ضمن گراميداشت ياد و خاطره جانباختگان زلزله بم همچنين نثار درود بر روح پاك شهداي اين خطه افزود: عليرغم اين ضايعه دردآور به مردم صبور و فهيم اين شهر به دليل سرپا نگاه داشتن بم تبريك ميگويم كه اين امر نمادي از استقامت و صبر آنها است و به حق كه از آن به عنوان" دارالصابرين" ياد مي شود.

نجفي تصريح كرد: نبايد حوادثي مانند زلزله را غيرمترقبه بدانيم و بايد از نظر علمي و توان كارشناسي بتوانيم در وهله اول از اين حوادث جلوگيري و در وهله دوم حجم خسارتها را محدود كرده و در وهله سوم بتوانيم سرزميني كه دچار خسارت شده را بازرسازي كنيم.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور ادامه داد: بايد روش و منش گذشتگان را بياموزيم و تنها به اطلاعات امروزي اكتفا نكنيم.

نجفي اذعان داشت: متاسفانه حجم اطلاعات ما بسيار محدود و كم است و نيازمند مطالعات بيشتر و استفاده از راه و منش گذشتگان هستيم و از همكاراني كه در طول 10 سال گذشته تلاش كرده و ارگ بم را برپا كرده اند تشكر مي كنم.

معاون رئيس جمهور تصريح كرد: امروز كه به بم آمدم مسئوليتي در بحث ميراث دارم به ارگ بم دقيق تر نگاه كردم و به حق كار بزرگي صورت گرفته كه در سطح بين المللي قابل دفاع است.

وي گفت: عمليات مرمت ارگ بم 80 درصد انجام شده كه در بخش هاي متخلف اين درصد ممكن نوسان داشته باشد و در عرض دو يا سه سال آينده اين عمليات به پايان خواهد رسيد و شاهد مركز بودن ارگ بم براي حضور گردشگران خارجي و داخلي خواهيم بود.

نجفي با اشاره ظرفيت هاي فراوان بم در زمينه هاي مختلف، افزود: توسعه بم در گردشگري خلاصه نمي شود و با توجه به اقليم منطقه، وضعيت فرهنگي و قدمت تاريخي ابنيه و اماكن بم و اينكه نام بم در يونسكو اسمش ثبت شده مي توان به اين حقيقت درست يافت كه گردشگري و ظرفيت هاي تاريخي اين خطه صرفا در ارگ خلاصه نمي شود.

معاون رئيس جمهور ادامه داد: بم مجموعه اي بزرگ است كه هر كدام مي تواند براي جذب و جلب گروه گردشگران با برنامه ريزي و مديريت صحيح به عنوان يك نقطه كانوني در نظر گرفته شود و از نظر اشتغال و اقتصاد بايد قدم هاي بزرگي تري برداريم كه در شان منطقه و استان باشد.

وي اذعان داشت: حضور بنده در جمع مردم بم به عنوان نماينده به اين معناست كه بم فراموش نشده است و اميدواريم با تشكيل يك انجمن خيرين حافظ و علاقمند به احياي ارگ بم در اين منطقه امكانات مردمي و مشاركت مردمي كار گرفته شود.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت: قطعا اگر پيش تر اين انجمن راه اندازي و از ظرفيت هاي مردمي استفاده شده بود، مشكلات كنوني كمتر بود چرا كه مشاركت مردم مي تواند بسيار راهگشا باشد.

وي يادآور شد: اميدواريم در آينده بم را به عنوان زينتي در كوير مورد توجه قرار دهيم و بم سرفراز در تاريخ كهن ايران نقش بسته و نامش همواره باقي خواهد ماند.

در پايان اين نشست از فعالان در حوزه مرمت و بازسازي ارگ تاريخي بم تقدير شد.

كد خبر: 2202855

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۵ - ۱۳:۲۲

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن