تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818895385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه خارگ:بهترين راه مقابله با استكبار، استقلال علمي كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه خارگ:بهترين راه مقابله با استكبار، استقلال علمي كشور است
امام جمعه خارگ گفت: بهترين راه مقابله با استكبار، استقلال علمي كشور است كه در اين زمينه دانشجويان نقش مهمي دارند.


به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام موسي كمالي شامگاه شنبه در آيين بزرگداشت هفته پژوهش كه در دانشگاه آزاد اسلامي واحد خارگ برگزار شد، اظهار كرد: ابتدا بايد افتتاح سالن مجهز آمفي تئاتر اين دانشگاه، همزمان با برگزاري اين سمينار را به دانشجويان اين دانشگاه تبريك بگويم و اميدوارم كه اين حركت مايه خير و بركت براي اين دانشجويان در امر توسعه تحقيق و پژوهش باشد.

وي با اشاره به روز دانشجو در هفته گذشته تصريح كرد: آنچه كه توانست اين كشور را به اين قدرت برساند، نيروي جوان و دانشگاهي ما بوده است و امروز كه خواسته يا ناخواسته وارد يك جنگ شده‌ايم، و چون ادعاي استقلال در برابر كشورهاي استعمارگر را داريم، بايد بپذيريم كه يكي از بهترين راه‌هاي مقابله با استكبار، استقلال علمي كشور است و اين جز با حضور پررنگ جوانان در عرصه علم و دانش فراهم نخواهد شد.

امام جمعه خارگ خاطر نشان كرد: نتيجه و ثمره درس خواندن اين دانشجويان بايد در تحقيقاتي ارائه شده نمود پيدا كند و بايد بدين وسيله پيشرفت‌ها حاصل شود تا بعد بتوانيم در برابر دشمن استادگي كنيم.

وي با اشاره به اينكه كشورهاي ثروتمند همسايه به لحاظ علمي رشدي نداشته‌اند، افزود: اگر مي‌بينيد عربستان سعودي با درآمد روزانه يك ميليون دلار از توليدات نفتي در مقايسه با ما كه درآمد روزانه مان از نفت 40 هزار دلار است، زير سلطه غرب قرار گرفته، به لحاظ عدم رشد علمي آن هاست و سياست غرب است كه براي حاكميت بر منابع آن ها، نگذارد خوكفا باشند تا اين وابستگي هميشه وجود داشته باشد، اما در ايران ما به واسطه همين رشد علمي، و با وجود فشارهاي بسيار فراوان، توانسته‌ايم در مقابل استكبار بايستيم.

كمالي اشاره داشت: شروع روز دانشجو به واسطه مبارزه با استكبار بوده است و امروز نيز حضور در عرصه‌هاي علمي و تلاش براي توسعه فناوري‌ها، مبارزه با استكبار خواهد بود و اگر امروزه غرب در بحث هسته‌اي مقابل ايران دست و پا مي‌زند، به واسطه بومي‌سازي و رشد ما در اين زمينه، پس از انقلاب بوده است.

وي تصريح كرد: ما افتخارمان اين است كه سانتريفيوژها را ار خارج از كشور نياورديم، بلكه خودمان آن را ساختيم و راه اندازي كرديم و هر جا كه غرب تحريم كرد و دست از حمايت كشيد، خودمان آن را انجام داديم و اگر امروز حرفي براي گفتن در جهان داريم، به واسطه اين جوانان و قدرت علمي دانشجويان بوده است.

امام جمعه خارگ عنوان داشت: جوانان ما توانسته‌اند هواپيماي بدون سرنشين RQ170 را از طريق مهندسي معكوس توليد كنند و به زودي از آن رونمايي خواهد شد حال ببينيد دانشجويان كشورهاي همسايه چه كار مفيدي براي جامعه خود انجام داده‌اند؟

وي اضافه كرد: ما در گذشته برده‌اي در دست خارجي‌ها بوديم و آن‌ها دانش خود را در اختيار ما قرار نمي‌دادند، اما امروزه قادر هستيم انواع موشك، زيردريايي، ناوها و ديگر لوازم مورد نياز را توليد كنيم. امام جمعه خارگ تصريح كرد: در زمان حضور مهندس سوري در شركت ملي و نفتكش، عزيزان همين دانشگاه بورسيه شدند و امروز مي‌بينيد جاي افراد هندي و فليپيني را گرفته‌اند و خود هدايت كشتي‌هاي غول پيكر ما را به دست گرفته‌اند و لذا علم و صنعت ما بايد براي خود ما باشد و اين فكر ايراني باشد كه تصميم بگيرد.

كمالي با بيان اينكه پيشرفت يك كشور، لازمه‌اش تحقيق و پژوهش است، افزود: ابتدا پژوهش و بعد پياده سازي عملي آن در جامعه موجب توانمندي ما خواهد شد اما يكي از مشكلات ما اين است كه در اكثر زمينه‌ها پژوهش بنيادي صورت مي‌گيرد، و اين خوب است، اما پژوهش كاربردي صورت نمي‌گيرد و لذا پژوهشي ارزش دارد كه بعد از اتمام در كتابخانه نماند و خارگ بخورد، بلكه در زندگي روزمره مردم خود را نشان دهد.

وي اذعان داشت: اميدوارم دانشجويان در برطرف كردن اين نقيصه بزرگ تلاش كنند و پروژه‌اي انجام دهند كه خروجي عملي آن نيز مفيد فايده باشد و اجرايي شود و اين نياز به بررسي تمامي جزئيات و ارائه راهكارها در تحقيقات دارد.

امام جمعه خارگ با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه خاطر نشان كرد: جامعه‌اي كه حرف براي گفتن دارد و مي‌خواهد اهداف انساني را گسترش دهد، لازمه‌اش وحدت است و اگر تفرقه باشد، قطعاً موفق نخواهد بود، مثلاً در دانشگاه الازهر مصر، تفكيك رشته‌هاي علمي و ديني وجود ندارد، اما در كشور ما به واسطه تفكر استعماري كه بود، در حوزه تنها به مسائل ديني پرداخته مي‌شود و در دانشگاه تنها به مسائل علمي و اين باعث جدايي انداختن بين اين دو شده است.

وي تصريح كرد: همواره يك دانشجو نياز دارد براي برطرف كردن سئوالات ديني خود به كارشناسان روحاني مراجعه كند و روحانيون براي پاسخ مسائل علمي خود به متخصصان علمي و اين دو بايد در كنار يكديگر باشند تا هدف دشمن كه فاصله انداختن بين اين دو است محقق نشود و امروزه در قم خوشبختانه تحقيقات بسيار خوبي صورت گرفته است و تنها در بحث احكام نيست، بلكه در زمينه‌هاي علمي نيز موفقيت‌هايي حاصل شده است.

وي در پايان افزود: لازمه پيشرفت كشور، وحدت اين دو گروه است و توصيه من به جوانان دانشجو اين است كه اگر امروز با هجمه دشمن براي ايجاد شبهه در دانشگاه مواجه شدند، آن را با متخصصان ديني در ميان بگذارند و اين شبهات را برطرف كنند و ما نيز همواره به خود براي اين استقلال علمي و فكري خواهيم باليد.

انتهاي پيام/66006/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن