تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799452327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه خرم‌آباد:فلسفه اربعين اعلام وفاداري و استمرار راه حسين(ع) است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه خرم‌آباد:فلسفه اربعين اعلام وفاداري و استمرار راه حسين(ع) است
امام جمعه خرم‌آباد گفت: فلسفه اربعين اعلام وفاداري و استمرار راه امام حسين(ع) است و در اين روز اعلام مي‌كنيم كه راه حسين(ع) ادامه دارد.


به گزارش خبرگزاري فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سيد احمد ميرعمادي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته فلسفه اربعين را بيعت مجدد با امام حسين (ع) و زنده نگه داشتن ياد و خاطره آن امام شهيد و ديگر شهيدان كربلا دانست و گفت: فلسفه اربعين اعلام وفاداري و استمرار راه حسين است و در اربعين مي‌خواهيم اعلام كنيم كه ما پيرو راه حسين(ع) هستيم و با رهبرمان بيعت مي‌كنيم.

وي با بيان اينكه روز اربعين، روز زيارت مخصوص حضرت سيدالشهدا (ع) است، گفت: جابر بن عبدالله انصاري اولين كسي بود كه در اربعين به زيارت امام حسين (ع) مشرف شد.

امام جمعه خرم‌آباد اقامه عزا، برگزاري مجالس مصيبت براي اين امام بزرگوار در اربعين را مورد تاكيد روايات اسلامي عنوان كرد و افزود: خود ائمه (ع) براي هيچ معصومي جز حضرت امام حسين (ع) اربعين نگرفته‌اند و روايتي از امام صادق (ع) هست كه به يكي از ياران خود فرمود كه آنقدر اربعين مهم است كه آسمان، زمين و ملائكه چهل شبانه‌روز براي امام حسين (ع) گريه كردند و اشك ريختند.

وي با بيان اينكه استمرار راه حسيني علامت‌هاي متعددي دارد، گفت: يكي از اين علامت‌ها و نمادهاي استمرار اين راه، راهپيمايي اربعين است كه الحمدالله اين قضيه چند سالي است كه راه افتاده است و شيعيان و ارادتمندان امام حسين(ع) به نجف و ديگر شهرهاي عراق مي‌روند و از آنجا پياده به سمت كربلا به راه مي‌افتند.

ميرعمادي اين اقدام را بسيار ارزشمند دانست و از آن ب عنوان نمادي از قدرت نرم شيعيان در جهان ياد كرد و افزود: اگر ما بخواهيم در برابر جنگ نرم دشمن مبارزه كنيم يك راهش تقويت و هرچه باشكوه‌تر برگزار كردن اين مراسم راهپيمايي است.

وي ادامه داد: اربعين خون تازه‌اي در رگ‌هاي شيعيان به جريان مي‌اندازد و ما بايد اربعين را بزرگ بشماريم و اين مراسم را باشكوه برگزار كنيم.

9 دي روز بصيرت، هوشياري و غيرتمندي ملت ايران است

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه سخنان خود از 9 دي به عنوان روز بصيرت، هوشياري و غيرتمندي ملت ايران و روز ميثاق امت با امام و رهبري ياد كرد و افزود: اين روز در تاريخ انقلاب اسلامي، يك روز ماندگار است چرا كه اين روز، روز سربلندي ملت ايران است و روزي است كه فتنه‌گران رسوا شدند.

وي با بيان اينكه آن‌هايي كه به امام حسين(ع) اهانت كرده بودند و آن‌هايي كه مي‌خواستند در اين مملكت فتنه ايجاد كنند بايد بدانند كه مردم براي هميشه حماسه 9 دي را زنده نگه مي‌دارند، افزود: فتنه‌گران بايد براي هميشه رسوا باشند و به خاطر اينكه به اين مردم خيانت كردند بايد تا هميشه خوار و ذليل باشند.

هشدار نسبت به افزايش طلاق و كاهش جمعيت

خطيب جمعه خرم‌آباد در ادامه به روز سه‌شنبه سوم دي ماه روز ثبت احوال اشاره كرد و گفت: ما در لرستان شاهد كاهش جمعيت و مواليد هستيم زيرا ازدواج كاهش يافته و در مقابل نيز متاسفانه طلاق افزايش پيدا كرده است.

ميرعمادي با بيان اينكه سال 91 در مقايسه با سال قبل از آن 11 درصد كاهش ازدواج و هفت درصد افزايش طلاق در استان لرستان را شاهد بوديم به گونه‌اي كه در ازاي هر هفت واقعه ازدواج، يك ازدواج به طلاق منجر مي شود، گفت: در همين شش ماهه اول سال 92 نسبت به سال قبل، طلاق 17 درصد افزايش داشته كه اين يك فاجعه و مصيبت بزرگي است.

تصويب قطعنامه پيشنهادي ايران، يك موفقيت بين‌المللي

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه از تصويب قطعنامه پيشنهادي رياست جمهوري كشورمان در مجمع عمومي سازمان ملل يا موضوع جهان ضد خشونت و افراطي‌گري به عنوان يك كار بسيار مهم و يك موفقيت بين‌المللي ديگر ياد كرد و افزود: اين موضوع يك موفقيت براي جمهوري اسلامي ايران به حساب مي‌آيد چرا كه اين قطعنامه با اجماع و راي 190 كشور جز راي رژيم صهيونيستي به تصويب رسيد.

وي افزود: اين نشان مي‌ دهد كه ايده‌ها و آرمان‌هاي جمهوري اسلامي در دنيا طرفدار دارد و علاوه بر آن تصويب اين قطعنامه اقدامي موثر در جهت مقابله با طرح ايران هراسي دشمنان در دنيا است؛ آن‌ها خيلي تلاش كردند كه ايران هراسي را در دنيا ترويج دهند اما نتيجه معكوس مي‌شود.

وي با بيان اينكه كمتر در مجمع سازمان ملل اتفاق افتاده است كه يك اجماع اين چنيني در مورد يك قطعنامه صورت بگيرد، ادامه داد: البته رژيم صهيونيستي عصياني است و راي هم نداد كه طبيعي است چرا كه اين رژيم مظهر خشونت و افراطي‌گري است .

ميرعمادي افزود: در نهايت اين موفقيت را تبريك مي‌گوييم و اميدواريم كه زمينه براي ترويج آرمان‌هاي انقلاب اسلامي فراهم شود و اقدامات جمهوري اسلامي، يكي پس از ديگري در دنيا عملي شود.

روستاييان از برنامه‌هاي مقاوم‌سازي بنياد مسكن استقبال كنند

ميرعمادي در ادامه به روز پنج‌شنبه پنجم دي ماه روز ملي ايمني در برابر زلزله اشاره كرد و افزود: خدا را شكر كه كارهاي بسيار خوبي در اين راستا انجام شده و از همين جا از روستائيان عزيز مي‌خواهم كه با مراجعه به بنياد مسكن، بيايند و از تسهيلات مقاوم سازي خانه‌هايشان استفاده كنند تا در برابر زلزله ان‌شاءالله ايمن شوند و ما در برابر زلزله‌هاي احتمالي خطرات جاني و مالي كمتري داشته باشيم.

اقدامات تروريستي در عراق براي ايجاد اختلاف مذهبي صورت مي‌گيرد

نماينده ولي فقيه در استان لرستان در ادامه سخنان خود به حوادث تروريستي اخير در عراق اشاره كرد و بيان داشت: بر اثر اين حوادث تلخ شاهد شهادت 25 نفر از تكنسين‌هاي فعال در بازسازي عتبات عاليات بوديم.

ميرعمادي عنوان كرد: اينگونه اقدامات از سوي آمريكا و اشغالگران براي ايجاد اختلاف مذهبي و جلوگيري از عمران و آباداني در عتبات عاليات صورت مي‌گيرد.

انتهاي پيام/85003/ر40

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن