تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803081836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه ماهشهر:اربعين حسيني نقطه عطفي در تاريخ است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه ماهشهر:اربعين حسيني نقطه عطفي در تاريخ است
امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر گفت: همانگونه كه عاشورا نقطه عطف و روز سرنوشت‌سازي براي مسلمانان بود، اربعين سالار شهيدان نيز نقطه عطفي در تاريخ تلقي مي‌شود.


حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالحسين غبيشاوي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تسليت فرا رسيدن اربعين حسيني، اظهار داشت: همانطور كه عاشورا نقطه عطف و روز سرنوشت‌سازي براي مسلمانان بود، اربعين سالار شهيدان نيز نقطه عطفي در تاريخ تلقي مي‌شود و شيعه به خود مي‌بالد كه پيرو ولايت و امامت علي (ع) و فرزندانش است.

وي اربعين را داراي جايگاه والايي دانست و تصريح كرد: كلمه اربعين كه در قرآن نيز آمده، بسيار پرمحتوا است، زيرا پيامبر اسلام (ص) در سن 40 سالگي به پيامبري مبعوث شد و اين عدد كه در روايت اسلامي در موضوع‌هاي مختلف به كار رفته، عددي رمز‌ي است.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر از جابربن عبدالله انصاري از صحابه امام حسين (ع) ياد كرد و افزود: وي به همراه عطيه عوفي نخستين كساني بودند كه به كربلا رفتند و چهلم امام حسين (ع) نخستين زائران قبر آن حضرت بودند.

غبيشاوي با بيان اينكه امام حسين (ع) درختي به نام حريت و شهادت كاشت، تصريح كرد: اين درخت با خون سر امام حسين (ع) آبياري شد و اربعين اباعبدالله‌الحسين (ع) موجب شد، حقايق اسلام برملا و چهره زشت و پليد بني‌اميه براي مردم آشكار شود.

وي با تأكيد بر اينكه كربلا بزرگ‌ترين قيام ماندگار تاريخ است و بزرگ‌ترين الگوي قيام و انقلاب براي جهانيان بوده است، خاطرنشان كرد: حركت انقلابي امام حسين (ع) با تكيه بر ارزش‌هاي الهي و ديني ماندگار شد و هر قيامي امروز اگر بخواهد جاودانه باقي بماند اگر بر معياري ديني باشد؛ ماندگار خواهد شد.

اين مقام مسئول در ادامه با تاكيد بر نقش قيام كربلا در شكل‌گيري قيام‌هاي مختلف در طول تاريخ بيان داشت: بزرگ‌ترين قيام و انقلاب جهان معاصر كه با الگوي قيام كربلا شكل گرفت، انقلاب اسلامي ايران بود كه توانست ادامه‌دهنده رسالت قيام كربلا باشد.

غبيشاوي با اشاره به ادامه رسالت عظيم كربلا، گفت: در اين زمينه اربعين جايگاه ويژه و ممتازي دارد، چرا كه اربعين يادآور حماسه انقلاب امام حسين (ع) است و رسالت امام حسين (ع) در اين چهل روز به نقاط جهان اشاعه يافت.

وي در ادامه با اشاره به نقش اربعين در حفظ ارزش‌هاي والاي قيام عاشورا، تصريح كرد: بايد به گونه‌اي گسترده اين روز بزرگ را مورد توجه قرار دهيم.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: بحث‌ها و گفت‌وگوهاي قابل توجهي در زمينه اربعين وجود دارد و از ابعاد مختلف مي‌توان اين موضوع را مورد بررسي قرار داد.

غبيشاوي با بيان اينكه در روايات به مسئله اربعين توجه خاصي شده است، گفت: اربعين فرصت و زماني براي فكر كردن درباره حادثه‌ عاشوراست تا افراد بتوانند درباره واقعه و نهضت عاشورا به فكر و انديشه بپردازند.

وي ادامه داد: زماني كه حادثه‌اي پيش مي‌آيد لازم است تا 40 روز فعاليت تبليغي اثرگذار صورت گيرد تا حقايق به طور جدي برملا شود و مخاطبان حقيقت‌ها را درك كنند.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان بندر ماهشهر با اشاره به فعاليت اهل بيت(ع) و اسيران پس از واقعه عاشورا گفت: كاروان تبليغي كربلا با وجود همه فشارهاي روحي و رواني، سختي‌ها و تنگناهاي اقتصادي كار را به جايي رساندند كه قاتلان اباعبدالله‌الحسين(ع) احساس خطر كردند.

غبيشاوي ادامه داد: اين امر نشان‌دهنده نقش اثرگذار تبليغ است و بايد اين درس را بياموزيم كه واقعيت زماني اثرگذار است كه حقيقت آن براي مخاطبان تبيين و روشن شود.

وي تأكيد كرد: بايد در زمينه مسئله اربعين تعقل جدي داشته باشيم و حقايق مربوط به امام حسين(ع) را بشناسيم و به ديگران بشناسانيم.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر با بيان اينكه فلسفه قيام امام حسين(ع) جهل‌زدايي و از بين بردن گمراهي‌هاست، اشاره كرد: بايد در زيارت اربعين تعقل شود تا با فلسفه قيام اباعبدالله‌الحسين(ع) آشنا شويم، زيرا اين امام بزرگوار خون خود را در پيشگاه خداوند بذل كرد تا بندگان خدا را از جهالت و گمراهي نجات دهد.

غبيشاوي تصريح كرد: بايد همواره در راستاي كشف حقايق تلاش كرده و ذهن‌ها را آگاه كنيم و واقعيت‌ها را براي مردم تبيين كنيم و نگذاريم دشمن در زمينه توطئه‌چيني از آن بهره‌برداري كند.

وي افزود: اربعين واژه‌اي براي ارتقاي فهم و انديشه است و ما را به تامل، تفكر و تعمق وادار مي‌كند و در نتيجه رهاوردهاي مهم و ارزشمندي براي جامعه بشري به وجود مي‌آيد.

اين مقام مسئول عنوان كرد: اربعين اباعبدالله‌الحسين(ع) بايد انگيزه تعقل در قيام امام حسين(ع)، زيارت اربعين و روايات مربوط به اربعين امام حسين(ع) ايجاد كند.

انتهاي پيام/72016/ت40

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن