تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819150576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت ۸۰ هزار مرگ در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:الف: علت ۸۰ هزار مرگ در ايران
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت گفت:۳۰ درصد سرطان‌ها به خاطر سيگار است.

به گزارش فارس، رضا ملك‌زاده معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت در نشست با برگزيدگان نوزدهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي اظهار داشت: يكي از اهداف جشنواره نوزدهم شناسايي افراد برجسته، نخبه و حمايت از اين افراد حمايت است.

وي افزود: شما افرادي هستيد كه توانسته‌اند جايزه‌اي در سطح ملي، در رشته پزشكي و در جشنواره رازي كه معتبر‌ترين جشنواره پزشكي است كسب كنيد. معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت گفت: با هماهنگي‌اي كه با بنياد نخبگان داريم قرار است امكانات در اختيار اين پژوهشگران قرار گيرد تا در سالهاي آتي با تلاش و كوشش اين افراد به تحقيقات عميق و اثر‌بخش دست يابيم كه بتواند باعث ارتقاء سلامت جامعه شود.

ملك‌زاده به بيماري‌هاي مزمن و غيرواگير اشاره داشت و گفت: اين بيماري‌ها علت ۸۰ درصد ناتواني‌ها و مرگ و مير‌ها هستند. وي تصريح كرد: ۸۰ درصد بيماري‌هاي قلبي و عروقي و ۵۰ درصد سرطان‌ها را مي‌توان پيشگيري كرد؛ ۳۰ درصد سرطان‌ها به خاطر سيگار است و بايد با انجام كارهاي تحقيقاتي سلامت را در جامعه ارتقاء دهيم.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت ادامه داد: فشار خون علت ۸۰ هزار مرگ در ايران است و افراد ۷ الي ۸ سال زودتر به دليل فشار خون جان خود را از دست مي‌دهند. وي افزود: ما بايد همه با هم كمك كنيم تا تحقيقات كاربردي را به فناوري و ارتقاء سلامتي تبديل كنيم.

ملك‌زاده بزرگترين محدوديت را بودجه دانست و گفت: ما تلاش مي‌كنيم تا آن مقدار كه در بودجه تعيين شده را بگيريم و البته ما مقدار منابع زيادي در خارج از وزارت بهداشت هم داريم و مي توانيم مثلا در صنايع دارو ارتباط برقرار كنيم ؛ البته اعتبار شما هم در سطح جامعه زياد است و بايد وقت زيادي به تحقيق اختصاص دهيد.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت گفت: جايزه رازي به اين معنا نيست كه جايزه گرفته شود و بعد تحقيق رها شود بلكه شما وظيفه داريد كه اين حركت را غني‌تر ادامه دهيد و در جهتي كه به مردم خدمت كنيد تحقيقات كاربردي خود را پيش بريد.

وي گفت: ما امكانات را تا آنجايي كه در توان و ظرفيت ماست فراهم مي‌كنيم و بقيه كار به تلاش و كوشش تك تك شما برمي‌گردد. معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت تصريح كرد: يكي از مشكلات اصلي ما مهاجرت افراد و نخبگان از ايران است البته مهاجرت در همه دنيا وجود دارد و نمي‌توان با يك فشار غيرمنطقي جلوي مهاجرت را گرفت.

وي دليل مهاجرت افراد به آمريكا را اختصاص ۳۰ ميليارد دلاري آمريكا براي رشد بهتر و تحقيقات دانست و گفت: آمريكا ۳۰ ميليارد دلار پول مي‌دهد و واقعيت اين است كه افراد براي اينكه بهتر رشد كنند بايد بستر لازم را داشته باشند. معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت گفت: اگر ما نگذاريم افراد بروند و در داخل رشد هم نكنند ظلم كرده‌ايم پس بايد سرمايه موردنظر را فراهم كنيم.

وي مشكل بعدي را در اين دانست كه مسئولين پول كافي نمي‌دهند و هيئت‌علمي وقت كافي نمي‌گذارد. ملك‌زاده ادامه داد: اگر بعضي از افراد مهاجرت مي‌كنند و در قبال مهاجرت رشد علمي داشته‌اند اين نقش ايران را در پيشرفت علمي آنها نشان مي‌دهد.

وي به تحقيقات ارائه شده در چين اشاره كرد و گفت: ديروز در مجله ساينس گزارشي از چين ديدم كه به خريد و فروش مقاله و تحقيقات پرداخته بود؛ همان كاري كه در جلوي دانشگاه‌هاي ما اعمال مي‌شود و اين نشان مي‌دهد كه چين كه دومين كشور از نظر تعداد مقالات است مقالات و تحقيقاتش پوچ است.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت تصريح كرد: ما سلامت و صحيح بودن تحقيقات را اصل كار خود قرار داده‌ايم و بايد مسئولين توجه بيشتري داشته باشند و امكانات بودجه بيشتري به هر محقق اختصاص دهند چرا كه هر محقق خوب از يك چاه نفت ارزشش بيشتر است.

وي افزود: ما بايد براي محققان خوبي كه داريم سرمايه‌گذاري كنيم و حمايت مالي، امكانات بيشتر و تحصيلات بهتر را براي آنها در نظر بگيريم تا بتوانيم تعداد افراد بيشتري را در كشور نگه داريم.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن