تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819040714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرهاي متنوع سبد كالايي/جزئيات سناريوهاي دولت براي افزايش دستمزد 93


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خبرهاي متنوع سبد كالايي/جزئيات سناريوهاي دولت براي افزايش دستمزد 93
خبرگزاري مهر- گروه اقتصادي: در هفته اي كه گذشت، اخبار متنوعي در خصوص ارايه سبد كالايي به كارمندان دولت منتشر شد؛ ضمن اينكه تسويه بدهي توليدكنندگان با ارز 1800 توماني، گزارش فساد كرسنت به ديوان لاهه، سناريوهاي دولت براي افزايش دستمزد 93، محدوديت در صادرات پتروشيمي و شناور شدن نرخ بليت قطارهاي رجا نيز در صدر اخبار قرار داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته اي كه گذشت، اخبار متنوعي در خصوص ارايه سبد كالايي به كارمندان دولت منتشر شد؛ ضمن اينكه تسويه بدهي توليدكنندگان با ارز 1800 توماني، گزارش فساد كرسنت به ديوان لاهه، سناريوهاي دولت براي افزايش دستمزد 93، محدوديت در صادرات پتروشيمي و شناور شدن نرخ بليت قطارهاي رجا نيز در صدر اخبار قرار داشت.

نرخ بليت قطارهاي رجا شناور شد

بليت قطارهاي شركت رجا براي كليه مسيرها به جز قطارهاي حومه اي شناور شده است كه بر اين اساس، مسافران با نرخ هاي متفاوتي براي يك مسير روبرو هستند كه بسته به روز، ساعت و ديگر شرايط تاريخ بليت تغيير مي كند. مطابق با اين سيستم فروش، بليت قطار در مسيرهاي پرتردد در روزهاي مياني و پاياني هفته قيمت هاي متفاوتي دارد و هر مسافر مي تواند براي روزهاي مياني هفته و يا در ايام غير پيك بليت ارزان قيمت تري را خريداري كند.

يكه‌تازي واسطه‌ها در شهر پرديس

با وجود آزادشدن خريد و فروش، نقل و انتقال امتياز مسكن مهر همچنان غيرقانوني است اما واسطه ها در دو سال گذشته همچنان به خريد و فروش امتياز و واحدهاي مسكن مهر مشغول هستند و سودهاي كلاني را هم به دست آورده‌اند.

محدوديت جديد دولت در صادرات محصولات پتروشيمي

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از اعمال محدوديت در صادرات محصولات پتروشيمي خبرداد و گفت: پتروشيمي ها مكلفند كه ابتدا بازار داخلي را تامين كرده و سپس محصولات خود را صادر كنند، ضمن اينكه قيمت اين مواد بايد معادل قيمت كشف شده اين كالاها از چند كشور بوده، اين قيمت از سوي سازمان حمايت صحه‌گذاري شود و در نهايت محاسبه نرخ حداكثر معادل ريالي دلار مبادلاتي صورت گيرد.

جزئيات سناريوي دولت براي افزايش مزد93 كارگران

مقامات وزارت كار به تازگي از تدوين سناريوي جديدي براي تعيين دستمزد سال 93 كارگران و مشمولان قانون كار خبر دادند كه طي آن، قرار است يك تغيير اساسي در روند افزايش‌هاي ساليانه حداقل حقوق اتفاق بيافتد، حتي اعلام شد اين افزايش‌ها بالاتر از نرخ تورم و به روش جديدي خواهد بود. اين روزها خبر مي‌رسد مهمترين سناريوي تدوين شده در وزارت كار به تقويت قدرت خريد و معيشت كارگران از روش‌هايي مانند واگذاري سبد كالا اختصاص دارد.

دولت گزارش فساد كرسنت را به لاهه داد

رئيس كميسيون انرژي مجلس با بيان اينكه وزارت نفت گزارش فساد در قرارداد كرسنت را به دادگاه لاهه ارائه كرده است ، خبر داد كه اين كميسيون طي نامه اي از وزارت نفت خواسته تا نسخه اي از گزارشي كه به دادگاه لاهه ارسال شده را به مجلس ارائه دهد.

وضعيت قيمت خودرو در سال 93

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه قيمت خودرو تا پايان سال جاري افزايش نمي‌يابد، گفت: اين به مفهوم بالا رفتن قيمت خودرو در سال 93 نيست؛ بلكه بايد با سياست‌گذاري وزارت صنعت و توافق با خودروسازان، قيمت خودرو در سال آينده با شرايط آتي تعيين شود.

ارزش 2 سبد ويژه كالايي دولت تعيين شد

ارزش سبد ويژه كالايي اعطايي دولت به حدود 15 ميليون خانوار ايراني براي بهمن و اسفند ماه امسال مشخص شد. براساس برنامه‌ريزي‌هاي دولت تدبير و اميد، قرار است دو سبد كالايي به 15 ميليون خانوار ايراني در بهمن و اسفند ماه امسال اختصاص يابد.

ارزش اين سبد كالايي كه در آن گوشت مرغ، پنير، روغن و برنج پيش بيني شده، حدود 1000 ميليارد تومان بنا به گفته معاون بازرگاني داخلي وزير صنعت، معدن و تجارت است. حال اگر ارزش هر سبد كالايي دولت را محاسبه كنيم، در واقع ارزش هر سبد براي حدود 15 ميليون خانوار ايراني ( تقسيم اعتبار 1000 ميليارد توماني بر دو سبد) 500 ميليارد تومان مي‌شود كه سهم هر خانوار از آن( توزيع 500 ميليارد تومان به 15 ميليون خانوار به طور مساوي)، 33 هزار و 333 تومان است.

جزئيات مصوبه جديد شوراي پول و اعتبار

شوراي پول و اعتبار در يكهزار و يكصد و هفتادمين جلسه مورخ 92.10.03 در راستاي بهبود فضاي كسب و كار و ايجاد تحرك و فعال سازي اقتصاد كشور 4 پروژه بزرگ صنعتي ‌و نفتي كشور شامل پروژه هاي مرتبط با فازهاي 17،13 و 18 پارس جنوبي، طرح توسعه ميدان دارخوين و ميدان آذر را از رعايت ضوابط مندرج در آئين نامه تسهيلات و تعهدات كلان مستثني كرد.

تسويه حساب بدهي ارزي توليدكنندگان با دلار 1800 توماني

واحدهاي توليدي كه ظرف شش ماه از تاريخ ابلاغ اين قانون نسبت به پرداخت بدهي خود به بانك هاي عامل اعم از معوق و سررسيد نشده اقدام نمايند، بر اساس نرخ هر دلار 18 هزار ريال (هجده هزار ريال) و يورو 21 هزار و 500 (بيست‌ويك هزار و پانصد ريال) محاسبه مي گردد و مي توانند به صورت ريالي پرداخت نمايند.

همچنين واحدهايي كه موفق به تسويه كامل تسهيلات دريافتي از محل حساب ذخيره ارزي طي مدت ياد شده نشوند، چنانچه ظرف 12 ماه اقدام به تسويه كامل نمايند، بر اساس نرخ هر دلار 22 هزار ريال (بيست و دو هزار ريال) و يورو 25 هزار و 500 ريال (بيست و پنج هزار و پانصد ريال) محاسبه و مي‌توانند به صورت ريالي با بانك عامل تسويه نمايند. همچنين واحدهايي كه ظرف 12 ماه موفق به تسويه بدهي خود نشوند موظفند بر اساس نرخ ارز مبادله‌اي و تامين خسارت تاخير (ديركرد) و به صورت ريالي نسبت به تسويه بدهي خود اقدام نمايند.

كد خبر: 2202847

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۵ - ۱۲:۵۹

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن