تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802412599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقال پايتخت هزينه گزافي بر مردم تحميل مي كند/ بايد به فكر اصلاح ساختار تهران بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: انتقال پايتخت هزينه گزافي بر مردم تحميل مي كند/ بايد به فكر اصلاح ساختار تهران بود
پاكدشت - خبرگزاري مهر: عضو مجمع نمايندگان استان تهران ضمن مخالفت با انتقال پايتخت و تاكيد بر ضرورت اصلاح ساختار تهران گفت: انتقال پايتخت هزينه گزافي را بر مردم تحميل مي كند.

فرهاد بشيري در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تصويب طرح انتقال پايتخت اداري و سياسي كشور از تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: بايد توجه داشت كه شهر تهران در رتبه اول دنيا از نظر ميزان جمعيت نيست و شهرهاي بزرگ و پرجمعيت جهان توانستند با اصلاح ساختارها و با مديريت دقيق و كارشناسانه، مسائل پايتخت خود را حل كنند.

عضو مجمع نمايندگان استان تهران افزود: مسئولان شهر مسكو كه جمعيت بيشتري نسبت به تهران دارد، با انجام اصلاحات كارشناسانه، مشكلات شهري خود را كاهش داده و به تغيير پايتخت دست نزدند و مطمئنا با همدلي و تلاش مسئولان مي توان مشكلات تهران به عنوان پايتخت ايران را حل كرد.

كشور توانايي تحمل هزينه انتقال پايتخت را ندارد

وي ادامه داد: كشور با توجه به شرائط موجود و مشكلات اقتصادي، توانايي تحمل هزينه انتقال پايتخت را ندارد، زيرا اگر اين انتقال مورد تصويب قرار بگيرد، هزينه گزافي را بر مردم تحميل خواهد كرد.

نماينده مردم پاكدشت در مجلس شوراي اسلامي متذكر شد: اكنون تهران، مكان مناسبي براي پايتخت ايران است زيرا از ويژگي هاي يك پايتخت خوب، دسترسي آسان به منابع آبي است كه تهران در اين زمينه مشكلي ندارد و از طرفي از نظر جغرافيايي نيز در بهترين مكان كشور قرار گرفته است.

بشيري عنوان كرد: از طرف ديگر اگر تصميم بر انتقال پايتخت گرفته شود، چه مكاني مي تواند در كنار ويژگي هاي شهر تهران، معايب پايتخت كشور را نداشته باشد، به عنوان مثال اكنون اصفهان مملو از جمعيت است و تبريز نيز از نظر جغرافيايي به خاطر نزديكي به مرز نمي تواند به عنوان پايتخت ايران انتخاب شود.

زير ساخت هاي شهر تهران بايد اصلاح شود

اين نماينده مجلس اظهار داشت: بايد به جاي طرح انتقال پايتخت از تهران، مشكلات اين كلانشهر برطرف شود و مديران بايد براي افزايش خطوط ريلي و كاهش آلودگي محيط زيست برنامه ريزي كنند و زير ساخت هاي مناسب تري را در شهر تهران در اختيار شهروندان قرار دهند.

وي تأكيد كرد: بايد يك تصميم جامع و دقيق و قوي در كشور و با اجماع نظر مسئولان گرفته شود و بررسي طرح انتقال پايتخت به يك مجموعه مشخص سپرده شده تا در اين باره تحقيق كرده و نقاط قوت و ضعف آن را استخراج كند.

انتقال پايتخت مشكلات مردم را افزايش مي دهد

بشيري يادآور شد: اكثر نمايندگان مجلس موافق انتقال پايتخت از تهران هستند اما بايد توجه داشت كه انتقال پايتخت، مشكلات مردم را افزايش مي دهد و هزينه بالايي با توجه به شرائط اقتصادي موجود بر كشور و مردم تحميل خواهد كرد.

اين مسئول گفت: دولت نيز اعلام كرده است كه با اين انتقال مخالف است، زيرا با توجه به منابع مالي محدودي كه در اختيار دستگاه هاي اجرايي قرار دارد، بار مالي سنگيني را بر دوش مردم خواهد گذاشت.

گفتني است طرح انتقال پايتخت كه دولت مخالف آن بود، با 110 راي موافق، 97 راي مخالف، 10 راي ممتنع از مجموع 214 نماينده حاضر در صحن علني مجلس، به تصويب رسيد و بر اساس اين طرح و در صورت تصويب نهايي، شوراي ساماندهي پايتخت تشكيل مي شود و اين شورا موظف است حداكثر ظرف دو سال طرح جامع ساماندهي و انتخاب مكان مناسب براي انتقال پايتخت سياسي و اداري را تهيه و تقديم دولت كند.

طرح انتقال پايتخت به صورت دو شوري در مجلس بررسي مي شود و نمايندگان مي توانند در اين فرصت پيشنهادات خود را در خصوص اين طرح به كميسيون شوراها و امور داخلي ارائه دهند.

كد خبر: 2202762

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۵ - ۱۲:۰۵

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن