تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803511985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلودگي ناشي از دودكش نيروگاه شهيد رجايي ريه‌هاي البرز را تهديد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آلودگي ناشي از دودكش نيروگاه شهيد رجايي ريه‌هاي البرز را تهديد مي‌كند
رئيس اداره محيط زيست شهرستان نظرآباد گفت: فعاليت نيروگاه شهيد رجايي در اين فصل از سال باعث تشديد آلودگي شهرستان‌هاي استان البرز مي‌شود.

قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: فعاليت اين نيروگاه در اين فصل از سال باعث تشديد آلودگي شهرستان‌هاي استان البرز مي‌شود و شدت اين آلودگي به حدي است كه شهرستان نظرآباد در استان البرز در همسايگي استان قزوين از اين آلودگي بي‌نصيب نمانده است و زمين‌هاي كشاورزي و ساكنين شهرستان نظرآباد در خطر عوارض بلندمدت اين آلودگي قرار دارند.

وي با بيان اين‌كه نيروگاه حرارتي شهيد رجايي با ظرفيت دو هزار مگاوات توليد برق با استفاده از توربين‌هاي بخار و احتراق سوخت‌هاي فسيلي فعاليت مي‌كند، افزود: هر يك از واحدهاي اين نيروگاه داراي يك دودكش مستقل است و در مجموع دود نيروگاه از طريق چهار دودكش كه در يك سازه و مماس با يكديگر واقع شده‌اند به محيط تخليه مي‌شود و با توجه به اين‌كه دودكش‌ها به يكديگر چسبيده‌اند خيزش دود خروجي ناشي از سرعت و حرارت دود به صورت يك جبهه درآمده و به سمت استان البرز حركت مي‌كند.

قاسم پور خاطرنشان كرد: در اكثر مواقع گاز مورد نياز نيروگاه قطع است و از سوخت نفت كوره (مازوت) به عنوان جايگزين استفاده مي‌شود و نفت كوره داراي درصد بالايي از گوگرد بوده كه در اثر احتراق در كوره عمدتاً تبديل به دي‌اكسيد گوگرد خواهد شد.

وي ادامه داد: دي اكسيد گوگرد از جمله گازهاي آلاينده هواست كه داراي اثرات مختلفي بر انسان و محيط زيست است و از مهم‌ترين اثرات نامطلوب اين گاز بر انسان و محيط زيست مي‌توان به ايجاد حساسيت خارش چشم‌ها و سيستم تنفسي، صدمه به ريه‌ها، اسيدي‌شدن آب‌ها و خاك منطقه و كاهش حاصل خيزي خاك، مشاركت در ايجاد باران اسيدي و ايجاد و تشديد بروز خوردگي اتمسفري ابنيه و سازه‌ها اشاره كرد.

اين مسئول گفت: ميزان مصرف سوخت برابر با 65 تن در هر ساعت براي هر واحد و معادل 260 تن در ساعت براي مجموع چهار واحد نيروگاه خواهد بود و اين سوخت حاوي حدود 3 درصد وزني گوگرد است كه بر اين اساس و با فرض معقول احتراق كامل سوخت در كوره و با توجه به معادله استوكيومتري احتراق گوگرد (معادله 1) مقدار كل دي‌اكسيد گوگرد منتشره از چهار دودكش نيروگاه در شرايط بهره‌برداري با بار كامل برابر با 6.15 تن در ساعت و معادل 3.4333 گرم در ثانيه محاسبه مي‌شود.

رئيس ادراه محيط زيست شهرستان نظرآباد در پايان گفت: در همين زمينه مكاتباتي با اداره كل داشته‌ايم و موضوع به طور جد در حال پيگيري مي‌باشد چرا كه سلامتي شهروندان براي ما اولويت اول است و اميدواريم مسئولين هم به اين موضوع به طور خاص نگاه كنند.

انتهاي پيام

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن