تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802892047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متصدي: سال آينده خوردوها يورو4 مي‌شود/حسيني‌صدر: سوخت مازوت در نيروگاه‌ها آلودگي را به سمت شهرها هدايت مي‌كند + فيلم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: متصدي: سال آينده خوردوها "يورو4" مي‌شود/حسيني‌صدر: سوخت مازوت در نيروگاه‌ها آلودگي را به سمت شهرها هدايت مي‌كند + فيلم
آلودگي كلانشهرهاي كشور در برنامه گفتگوي ويژه خبري با حضور سعيد متصدي معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست و حسيني صدر سخنگوي فراكسيون محيط زيست مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ "آلودگي كلانشهرها" شب گذشته (سوم دي) با حضور سعيد متصدي معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست و مويد حسيني صدر عضو فراكسيون محيط زيست مجلس و طي تماس تلفني با بهروز قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافيك و صارمي معاون امور شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي وزارت كشور در برنامه گفتگوي ويژه خبري مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

سعيد متصدي در ابتدا در پاسخ به سوال اول مبني بر اينكه چرا براي آلودگي هوا راه حل اساسي پيدا نمي‌شود، گفت: ساليان سال است كه با مسئله آلودگي هوا مواجهيم، به طوري كه كشور ما را به خصوص در فصل زمستان تحت تاثير خود قرار مي‌دهد.

معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست با اشاره به اينكه بايد براي آلودگي هوا برنامه ريزي مشخص و مدوني وجود داشته باشد افزود: هر زمان كه آلودگي هوا فاقد برنامه شود، با رخدادهايي در اين زمينه مواجه مي‌شويم، به طوري كه به نتيجه مشخصي نمي‌رسيديم.

متصدي با اشاره به اينكه آلودگي هواي تهران به سال ۱۳۵۰ بر مي‌گردد، خاطرنشان ساخت: در مسئله آلودگي هواي تهران تا سال ۱۳۷۹ فاقد هرگونه برنامه مشخص و خاصي بوديم، اين در حالي است كه از سال ۱۳۷۹ تا سال ۸۹ مسئله آلودگي هوا در قالب يك برنامه مشخصي تدوين شد.

وي با بيان اينكه برنامه آلودگي هوا از سال ۷۹ تا سال ۸۴ مورد اجرا قرار گرفت، اظهار داشت: خوشبختانه در آن سال‌ها موفقيت‌هاي بسيار زيادي را براي مقابله با آلودگي هوا بدست آورديم.

* سال ۸۲ سرب از بنزين ايران حذف شد

معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست، با اشاره به اينكه از سال ۸۲ سرب به طور كامل از بنزين ايران حذف شد، گفت: اكنون در داخل هوا سرب وجود ندارد.

متصدي با بيان اينكه براي كاهش آلودگي هوا بايد براي استانداردسازي خودرو‌ها، گسترش حمل و نقل عمومي را جزء برنامه‌هايمان قرار دهيم، افزود: تا زماني كه اهدافمان در قالب برنامه در نيايد، نمي‌توانيم به نتيجه مشخص و درستي دست يابيم.

* در سوخت و ساختار خودروها استاندارد نداريم

معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست، با بيان اينكه متاسفانه در بحث سوخت و ساختار خودرو‌ها به استانداردهاي لازم دست نيافته‌ايم، خاطرنشان ساخت: بايد از تردد خودروهاي فرسوده در شهر جلوگيري كنيم.

متصدي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه چرا از تردد خودروهاي فرسوده جلوگيري نمي‌شود خاطرنشان ساخت: براساس برنامه‌اي كه در سال ۹۰ و اوايل ۹۱ تنظيم شد، درصدد هستيم تا از تردد خودروهاي فرسوده به طور جد جلوگيري به عمل آوريم.

* خودرو‌ها صددرصد يورو ۴ از سال آينده

وي ادامه داد: طي توافقي كه با خودروسازان به عمل آورديم، مقدر شد تا اواخر بهار سال آينده تمامي خودرو‌ها به صورت صددرصدي يورو ۴ شود، به طوري كه توانستيم در طي اين هفته اين مسئله را به طور كلي حل كنيم تا خودرو‌ها به طور كامل يورو ۴ شود.

معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست، با بيان اينكه اين برنامه مسئوليتش برعهده سازمان حفاظت از محيط زيست است، اظهار داشت: مسئوليت اجرايي كاهش آلودگي هوا برعهده ساير ارگان‌هاي ديگر هم نيز است، به طوري كه در اين رابطه وزارتخانه‌هايي همچون وزارت صنايع، نفت، كشور و نيروي انتظامي مسئول هستند.

متصدي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا براي جلوگيري از آلودگي هوا مدريت واحد لازم است يا خير گفت: مديريت واحد هيچ وقت پاسخگوي مقابله با آلودگي هوا نخواهد بود، زيرا آن چيزي كه پاسخ نياز‌ها را مي‌دهد مديريت يكپارچه است.

* راه‌اندازي كميته كاهش آلودگي هواي تهران طي ماه‌هاي اخير

وي با اشاره به اينكه بايد همه ذي‌نفعان در كنار يكديگر باشند و براي يك فعاليت كه‌‌ همان كاهش آلودگي هواست تلاش كنند تصريح كرد: در ماه‌هاي اخير كميته كاهش آلودگي شهر تهران مجددا راه اندازي شده، به طوري كه تا به امروز سه جلسه بسيار مهم در اين رابطه برگزار شده است.

معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست، با بيان اينكه به منظور اجراي برنامه‌هاي شهرداري هماهنگي‌هاي بسيار خوبي را با شهرداري انجام داده‌ايم، خاطرنشان كرد: ساير ارگان‌ها و دستگاه‌هايي كه در كميته اجراي كاهش آلودگي هوا عضو هستند همه در قالب اين كميته سعي مي‌كنند تا به صورت هماهنگ با يكديگر عمل كنند.

متصدي گفت: دو كميته براي بحث آلودگي هوا وجود دارد كه يكي كميته اجراي كاهش آلودگي هوا در تهران و كلانشهر‌ها و ديگري كميته ملي كلانشهر‌ها است.

وي با اشاره به اينكه هر كلانشهري براي خود يك برنامه و يك كميته اجرايي دارد، اظهار داشت: كميته اضطراري مقابله با آلودگي هوا در شرايط اضطراري تشكيل مي‌شود، به طوري كه در اين كميته تصميمات به صورت موقت صادر مي‌شود، زيرا اين تصميمات به صورت موقت صرفا براي حفظ سلامت افراد است.

معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست، با اشاره به اينكه كميته اجراي كاهش آلودگي هوا برنامه كاهش آلودگي هواي شهري و كشوري را دنبال مي‌كند افزود: در اين كميته سعي مي‌كنيم تا به صورت هماهنگ عمل كنيم.

* ۲ دهه است كه با آلودگي هوا دست و پنجه نرم مي‌كنيم

در ادامه حسيني صدر در پاسخ به سوال مجري مبني بر اينكه چه اقداماتي براي مقابله با آلودگي هوا در فراكسيون محيط زيست اتخاذ شده است، گفت: متاسفانه حدود ۲ دهه است كه با آلودگي هوا دست و پنجه نرم مي‌كنيم، به طوري كه مجلس از بعد نظارتي در مسئله آلودگي هوا ورود پيدا كرده است.

عضو فراكسيون محيط زيست مجلس، با ابراز تاسف از وضعيت تلخ آلودگي هوا در شهر تهران و ساير كلانشهر‌ها خاطرنشان ساخت: تمامي مسئوليني كه بايد در اين حوزه اقدام كنند، در مسئله آلودگي هوا مقصر هستند، به طوري كه از كساني كه سوخت توليد مي‌كنند تا كساني كه در ترافيك شهر نظارت دارند بايد در اين زمينه پاسخگو باشند، زيرا بايد دولت مكانيزه‌اي براي مقابله با آلودگي هوا تشكيل مي‌شد.

وي با اشاره به اينكه سوخت بايد از كيفيت خوبي برخوردار باشد، ادامه داد: بايد حمل و نقل عمومي را اصلاح كرد، به طوري كه بايد در راستاي گسترش حمل و نقل عمومي اقدامات سازنده‌اي به عمل آيد.

حسيني صدر گفت: تا زماني كه خودروهاي فرسوده از چرخه تردد خارج نشوند، با مشكل آلودگي هوا به صورت گسترده مواجه خواهيم شد.

* سوخت مازوت در نيروگاه‌ها آلودگي را به سمت شهرها هدايت مي‌كند

عضو فراكسيون محيط زيست مجلس، با اشاره به اينكه يك سوم توليد پالايشگاه‌ها مازوت است ادامه داد: مازوت بايد سوخته شود، در ‌‌نهايت براي سوخته شدن به سمت نيروگاه‌ها هدايت مي‌شود و اين امر سبب آلودگي و هدايت آن به شهر‌ها مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه در كشور قوانين بسيار خوبي وجود دارد افزود: در رابطه با بحث آلودگي هوا قوانين مفصلي در برنامه چهارم و پنجم توسعه وجود دارد.

حسيني صدر در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه چرا قوانين ضمانت اجرا ندارد، اظهار داشت: هركسي از ديد خود بخشي از ناكارآمدي دولت را مطرح مي‌كند، به طوري كه در اين رابطه مجلس بايد در حوزه قوانين نظارت داشته باشد.

عضو فراكسيون محيط زيست مجلس با اشاره به اينكه دولت بايد به صورت كار‌شناسي اداره شود، خاطرنشان ساخت: قوانين خوبي در مجلس تصويب شده است، به طوري كه هر روز نمي‌توانيم وزيري را به مجلس براي پاسخگويي به سوالاتمان بياوريم.

وي با بيان اينكه اداره كشور مثل اجزاء يك ساعت به هم وصل هستند، افزود: اگر هريك از اجزا به خوبي كار نكند سبب بروز مشكل خواهد شد.

حسيني صدر با بيان اينكه آلودگي هوا فقط معضل كلانشهرهاي كشور نيست گفت: متاسفانه شهرهاي كوچك هم با مشكل آلودگي هوا مواجه هستند.

* مقابله با بحران‌هاي ملي نيازمند دولت كارآمد است

عضو فراكسيون محيط زيست مجلس با تاكيد بر اينكه براي مقابله با بحران‌هاي ملي همچون آلودگي هوا نيازمند دولت كارآمد هستيم، اضافه كرد: زماني كه شوراي عالي محيط زيست تشكيل مي‌شود بايد رئيس جمهور در اين شعبه حضور داشته باشد و مسئولين مربوطه را جمع كند و در آنجا تصميم واحدي گرفته شود، نه اينكه هريك از ارگان‌ها ساز خود را بزند و كار خود را پيش ببرد.

وي با اشاره به اينكه نبايد هرسال با بحران آلودگي هوا مواجه شويم، افزود: بايد براي مقابله با اين بحران جدي چاره انديشي شود.

بهروز نيز در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجري مبني بر اينكه مهم‌ترين اقدامات معاونت حمل و نقل ترافيك براي كاهش آلودگي هوا در پايتخت چه بوده است، گفت: گسترش حمل و نقل عمومي مهم‌ترين اقدامي است كه در شهرداري صورت گرفته است.

قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافيك با اشاره به اينكه درصدد گسترش حدود ۲۰ كيلومتري مترو به صورت سالانه هستيم، افزود: در بخش اتوبوسراني سعي كرديم با امكانات شهرداري، خطوط بي‌آر تي و ساير امكانات حمل و نقل را توسعه و گسترش بدهيم.

* سال آينده ۱۰ هزار خودرو پاك به تهران اضافه مي‌شود

وي با اشاره به اينكه اگر خودروهاي فرسوده از دور خارج نشوند با مشكلات عديده‌اي مواجه خواهيم شد ادامه داد: بايد برنامه‌اي براي موتورسيكلت‌هاي شهر تهران وجود داشته باشد، زيرا خودروهايي كه در شهر تردد مي‌كنند، سبب بروز مشكلات زيادي در بحث آلودگي هوا خواهند شد.

بهروز افزود: هرچقدر مدارس را تعطيل كنيم تاثير جدي در مقابله با آلودگي هوا نخواهد داشت.

قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافيك در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه چه برنامه‌اي براي آينده معاونت حمل و نقل ترافيك در بحث آلودگي هوا دارد، گفت: خوشبختانه شهرداري تهران با همكاري سازمان محيط زيست برنامه خوبي را براي پنج سال آينده در نظر گرفته است تا بتوانيم از حداكثر توان خود براي مقابله با بحران جدي همچون آلودگي هوا استفاده كنيم، به طوري كه در قسمت تاكسيراني بنا داريم تا با حمايت جدي دولت از خودروهاي پاك استفاده كنيم.

وي با بيان اينكه اميدواريم سال آينده حداقل ۱۰ هزار خودرو پاك را به شهر تهران اضافه كنيم خاطرنشان ساخت: در بخش اتوبوسراني هم نيز انشاءالله سال آينده حداقل ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس پاك را به شهر تهران اضافه خواهيم كرد.

بهروز با اشاره به اينكه انجام اين برنامه نيازمند حمايت دولت است، ادامه داد: بودجه خوبي براي گسترش حمل و نقل عمومي پيش بيني شده است، بنابراين دولت بايد حمايت كند تا خودروهاي فرسوده را از دور خارج كنيم تا با آلودگي هواي تهران بزرگ به صورت اساسي مقابله شود.

*بايد نگاه جهاني به معضل آلودگي هوا شود

صارمي معاون امور شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي وزارت كشور در طي تماس زنده تلفني در پاسخ به سوال اول مجري برنامه مبني بر اينكه مهم‌ترين دلايل جنابعالي براي آلودگي هوا چيست، گفت: متاسفانه بسياري از صنايع تهران در غرب اين استان مستقر هستند كه اين امر مي‌تواند در مسئله آلودگي هوا دخيل باشد.

معاون امور شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي وزارت كشور با اشاره به اينكه در تهران خودروهاي بي‌كيفيت و با سوخت‌هاي غيراستاندارد وجود دارد، خاطرنشان ساخت: يكي ديگر از مباحثي كه در مسئله آلودگي هوا موثر است، موضوع مصرف انرژي در بحث ساختمان‌ها است.

صارمي با اشاره به اينكه بايد مصرف انرژي در ساختمان‌ها مورد توجه قرار گيرد افزود: بحران آلودگي هوا از اهميت بسيار زيادي برخوردار است، به گونه‌اي كه مناطق مسكوني در كنار آلاينده‌هاي خانه‌ها عامل آلودگي هوا به حساب مي‌آيد.

وي با اشاره به اينكه مصرف انرژي در بخش ساختمان حدودا ۷ برابر متوسط جهان است، گفت: در بسياري از ساختمان‌هايي كه ساخته مي‌شود، مقررات نظام مهندسي مورد رعايت قرار مي‌گيرد.

معاون امور شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي وزارت كشور با بيان اينكه بيش از ۵۰ درصد ساختمان‌ها بتون و اسكلت بندي نمي‌شود، ادامه داد: متاسفانه آلودگي هوا در حال حاضر در بسياري از كشورهاي جهان وجود دارد، به طوري كه بسياري از كشورهاي پيشرفته با اين بحران جدي مواجه هستند.

صارمي با اشاره به اينكه معضل آلودگي هوا جهاني است، گفت: بايد نگاه جهاني به معضل آلودگي هوا شود، به طوري كه اين مشكل فقط مختص كلانشهرهايي همچون تهران نيست.

وي با اشاره به اينكه ۵۴ ميليون جمعيت شهري در كشور وجود دارد، افزود: ۴۰ درصد اين جمعيت در هر شهر كشور مستقر هستند، به طوري كه جمعيت تهران حدود ۹ ميليون نفر است.

معاون امور شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي وزارت كشور با اشاره به اينكه در شهر تهران متاسفانه زيرساخت‌ها فراهم نيست، گفت: هرساله در زمان وارونگي هوا اقدامات فوري و فوتي انجام مي‌شود، اما بايد در رابطه با اين موضوع از تجربيات موفق ساير كشور‌ها استفاده كرد، به گونه‌اي كه كاركردهاي شهرهاي بزرگ در رابطه با بحث آلودگي هوا دچار تغيير شده است.

صارمي با اشاره به اينكه با اقدامات دولت و شهرداري بسياري از شاخص‌هاي آلودگي هواي تهران كاهش يافته است، افزود: كيفيت آلودگي هوا از سوي دستگاه‌هايي كه شهرداري تهران مورد رصد قرار مي‌دهند ارزيابي مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه آلودگي هوا مردم را رنج مي‌دهد اظهار داشت: بايد اقدامات اساسي در راستاي كنترل آلودگي هوا به عمل آيد.

معاون امور شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي وزارت كشور، با اشاره به اينكه در قانون مديريت حمل و نقل و سوخت مقرر شده كه سهم حمل و نقل همگاني در كشور حدود ۷۵ درصد باشد، خاطرنشان ساخت: سهم اتوبوس ۴۰ درصد، تاكسي ۲۵ درصد و قطار شهري ۱۰ درصد است.

صارمي با اشاره به اينكه ضريب سفر در تهران براساس مطالعات طرح جامع ۱. ۶۸ است، افزود: اين يعني ضريب سفر در تهران ۲. ۵ برابر كشورهاي پيشرفته است.

وي افزود: بايد در بحث دولت الكترونيك اقدامات بسيار زيادي انجام شود.

براي ديدن فيلم اينجا كليك كنيد.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن