تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801261307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماهواره مخابراتي ايران تا سال 97 در مدار ژئو قرار مي گيرد/ سفارش خارجي ها به ايران براي پرتاب ماهواره دانشجويي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ماهواره مخابراتي ايران تا سال 97 در مدار ژئو قرار مي گيرد/ سفارش خارجي ها به ايران براي پرتاب ماهواره دانشجويي
رئيس پژوهشگاه فضايي ايران از سفارش پرتاب ماهواره دانشجويي از سوي برخي كشورها به ايران خبر داد و گفت: براساس برنامه راهبردي قرار است ايران تا سال 1397 ماهواره مخابراتي خود را مدار ژئو مستقر كند.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر حسن كريمي در اختتاميه سومين كنفرانس تشعشعات فضايي ايران با بيان اينكه سازمان فضايي متولي فعاليت‌هاي مربوط به فضا تعيين شده است، افزود: در نقشه جامع علمي كشور كسب دانش طراحي و ساخت نيروگاه‌هاي هسته‌اي، دستيابي به دانش انرژي گداخت و دستيابي به فناوري اعزام انسان به فضا، پرتاب ماهواره به مدار زمين آهنگ تاكيد شده است.

رئيس پزوهشكده فضايي سازمان فضايي با بيان اينكه در اسناد بالادستي نظام اين فناوري جزء اولويت‌هاي "الف" تعريف شده است، اظهار داشت: در اين اسناد همچنين تاكيد شده است كه تا افق 1404 ايران بايد در اين زمينه رتبه اول در منطقه را به دست آورد.

وي به اولويت‌هاي تعيين شده در اسناد بالا دستي اشاره كرد و ادامه داد: مخابرات، ماهواره‌هاي سنجش از راه دور، علوم و اكتشافات فضايي، ناوبري فضايي، موقعيت يابي و زيست فضايي از زمينه‌هاي اولويت‌دار در اين اسناد است.

كريمي همچنين با اشاره به ضرورت توسعه زير ساخت‌هاي مربوط به فعاليت‌هاي زيست فضايي خاطرنشان كرد: در زمينه زيست فضايي نياز به توسعه سامانه‌هاي كپسول زيستي، فضاپيماها و ايستگاه‌ها و آزمايشگاه فضايي هستيم تا نتايج اين تحقيقات در حوزه پزشكي و دارويي نيز مورد استفاده قرار گيرد.

رويكرد كشور در اجراي تحقيقات فضايي

وي با اشاره به رويكرد كشور در زمينه فعاليت‌هاي فضايي يادآور شد: تمركز اصلي كشور بر بومي سازي فناوري‌هاي فضايي در راستاي ارائه خدمات فضايي پايدار و همچنين رسيدن به اهداف كلان كشور در افق 1404 در حوزه فناوري فضايي است.

كريمي ناوبري، مخابرات ماهواره‌اي، سنجش از راه دور، علوم و اكتشافات فضايي و زيست فضا را از حوزه‌هاي مطالعاتي كشور در زمينه علوم فضايي نام برد و يادآور شد: بر اساس برنامه راهبردي كشور اين 5 حوزه به طور همزمان در حال توسعه است.

تاكيد بر ادامه روند پيشرفت در حوزه فضا

رئيس پژوهشگاه فضايي ايران با تاكيد بر ضرورت توجه به علوم فضايي در كشور خاطر نشان كرد: در ميان كشورهاي منطقه كشور امارات تنها كشوري است كه به جز حوزه پرتاب‌گرها در كليه زمينه‌هاي اين حوزه وارد شده است و در صورت خلل در فعاليت‌هاي علمي فضايي كشور از ساير كشورها عقب مي‌مانيم.

وي به دستاوردهاي محققان در حوزه فضا اشاره كرد و اظهار داشت: در حال حاضر برخي از كشورها به ايران سفارش پرتاب ماهواره‌هاي دانشجويي و سبك خود را ارائه كرده‌اند.

جزئيات برنامه هاي راهبردي كشور در فضا

كريمي درخصوص برنامه‌هاي راهبردي كشور در حوزه ماهواره‌ها توضيح داد: بر اين اساس در سال 97 قرار است ماهواره مخابراتي در مدار ژئو با يك ترانسپوندر FSS و يك ترانسپوندر BSS در نقطه 12.5 درجه شرقي مستقر شود.

رئيس پژوهشگاه فضايي ايران با اشاره به برنامه‌هاي راهبردي كشور در حوزه اعزام انسان به فضا خاطر نشان كرد: هدف نهايي در اين برنامه انجام ماموريت‌هاي فضايي سرنشين دار و قرار دادن انسان در مدار است.

وي در اين باره اظهار داشت: در گام اول برنامه كاوشگرهاي محموله موجود زنده، در گام دوم برنامه محموله بازگشتي حامل موجود زنده و در گام نهايي برنامه كپسول فضايي زير مداري و كپسول فضايي مدارگرد حامل اولين فضانورد ايراني اجرا خواهد شد.

كد خبر: 2202662

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۵ - ۱۰:۳۴

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن