تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803144846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرين هفته سال 2013هند از تحريم ايران كامياب شد/طلا رنگ باخت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آخرين هفته سال 2013هند از تحريم ايران كامياب شد/طلا رنگ باخت
پيشنهاد قطر براي كمك به ايران در برداشت بيشتر از پارس جنوبي عجيب‌ترين خبر و كاميابي هند از تحريم ايران داغ‌ترين خبر هفته بود.


به گزارش گروه اقتصاد بين‌الملل خبرگزاري فارس، هفته‌اي كه گذشت، آخرين هفته سال 2013 بود و از روز چهارشنبه تعطيلات كريسمس و سال جديد ميلادي آغاز شد.

اين هفته هم، پول نفت ايران در بانك‌هاي هندي خبرساز بود؛ همچنين موضوع ديگر كه رسانه هاي خارجي بسيار به آن پرداختند، فاش شدن رسوايي مالي بزرگ در تركيه بود كه شايعاتي در مورد صادرات طلاي ايران در اطراف آن شنيده مي شد.

* پيشنهاد عجيب و غريب قطر

يكي از عجيب‌ترين خبرهاي هفته، پيشنهاد قطر براي كمك به ايران در برداشت بيشتر از پارس جنوبي بود؛ قطري كه با شركت توتال دست به يكي كرد تا ذخاير گازي ايران در ميدان عظيم پارس جنوبي كمتر از ميزان واقعي اعلام شود تا بتواند سهم بيشتري ببرد و 60 درصد درآمدهاي صادراتي و تقريبا تمام توليد گاز خود را از اين ميدان تامين مي‌كند، مي خواهد به ايران براي توسعه سهم اين كشور در بزرگ‌ترين ميدان گازي جهان، كمك كند!

*هفته نه چندان طلاييِ طلا

اين هفته، هفته‌اي چندان طلايي براي طلا نبود. اين فلز گران‌بها كه سال‌ها از قِبَل سياست‌هاي محرك پولي بانك مركزي آمريكا سود برده و 12 سال متوالي افزايش قيمت داشت در هفته پاياني سال ميلادي با اعلام فدرال رزرو مبني بر كاهش برنامه‌هاي محركي اين بانك به شدت كاهش يافت و به پايين‌ترين ميزان در 6 ماه اخير رسيد.

البته فلز زرد امسال روي خوشي از سرمايه‌گذاران نديده بود و جذابيتي براي آنها نداشت بطوريكه 28 درصد از ارزش خود را از دست داد و نخستين كاهش سالانه پس از 12 سال را ثبت كرد و بيش از پيش از چشم سرمايه‌گذاران افتاد. طلا در آخرين روز كاري بازارهاي جهاني پيش از تعطيلات كريسمس 1205.30 معامله شد.

*مثلت ايران، طلا و هالك‌بانك

دولت تركيه طي يك هفته گذشته با بزرگترين رسوايي فساد مالي روبرو شده كه دامان فرزندان چند تن از وزراي دولت، مقامات امنيتي و نظامي و همچنين رئيس بانك دولتي «هالك بانك» را گرفت و به دنبال انتشار اين اخبار و شايعاتي مبني بر ارتباط اين افراد با صادرات طلا به ايران، روزنامه حريت تركيه در گزارشي در اين‌باره نوشت: مثلث ايران، طلا و هالك‌بانك براي دور زدن تحريم‌هاي ايران و تسويه بدهي انرژي آنكارا به اين كشور بوده است.

*كاميابي دهلي‌نو از تحريم ايران

پس از انتشار اخباري از سودهاي كلاني كه از پول نفت ايران نصيب هندي‌ها شد و به دنبال آن درخواست تهران براي دريافت سود از محل حساب سپرده‌هاي پول‌هاي نفت ايران در بانك هندي يو‌سي‌اُ و ناز كردن هندي‌ها براي پرداخت‌ها، يك روزنامه هندي طي گزارشي ابعاد ديگري از كاميابي هندي‌ها را روشن كرد و نوشت: تحريم‌هاي ايران براي دهلي‌نو مفيد بوده، چرا كه اين كشور سال گذشته 8 ميليارد دلار نفت از ايران وارد كرده، بدون اينكه حتي يك دلار از هند خارج شود.

البته پيش از اين، وزير نفت هند نيز از صرفه‌جويي 8.5 ميليارد دلاري هند با افزايش واردات نفت از ايران خبر داده بود و گفته بود: براي كاهش كسري بودجه به واردات نفت از ايران ادامه مي‌دهيم.

پول‌هاي انباشته شده ايران در حساب‌هاي بانكي هند منفعت ديگري براي اين كشور به دنبال داشت و آن هم افزايش صادرات به ايران بود چراكه تهران براي استفاده از روپيه‌هاي ناشي از فروش نفت خود به دهلي‌نو، چاره‌اي جز خريد كالاهاي هندي ندارد.

بر اساس اطلاعات بانك يوسي‌اُ كه مبادلات تجاري با ايران را انجام مي‌داد، صادرات هند به ايران اخيرا به حدود 500 ميليون دلار رسيده است درحالي‌كه اين رقم براي سال گذشته 40 ميليون دلار بوده است كه نشان از 12 برابر افزايش دارد.

*پيشنهاد جديد پاكستان براي خط لوله صلح در راه است

پاكستاني‌ها كه خط لوله انتقال گاز ايران برايشان بسيار حياتي است، در ادامه تلاش‌هاي بي‌ثمر خود براي معاف كردن اين خط لوله از تحريم‌هاي آمريكا، طرح جديدي را دنبال مي‌كنند. منابع پاكستاني در اين رابطه گفتند كه اين كشور در نشست آينده كارشناسان تهران و اسلام‌آباد پيشنهاد خواهد كرد تا توافق دو كشور به «معاهده دوجانبه» تغيير كند.

و ديگر اينكه اداره گمرك چين اعلام كرد كه پكن در ماه نوامبر روزانه 538 هزار و 513 بشكه نفت از ايران وارد كرده كه نسبت به ماه گذشته 2 برابر افزايش يافته است.

انتهاي پيام/ك

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن