تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802355888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم ايران كه هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشته‌اند، به خوبي قادرند از پس تحمل سختي‌هاي تحريم برآيند/ دست كم گرفتن قدرت اقتصاد ايران اشتباه است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مردم ايران كه هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشته‌اند، به خوبي قادرند از پس تحمل سختي‌هاي تحريم برآيند/ دست كم گرفتن قدرت اقتصاد ايران اشتباه است
واشنگتن پست در گزارشي از تاثير تحريم ها بر اقتصاد ايران و اوضاع اقتصادي كشورمان نوشت: دست كم گرفتن قدرت اقتصاد ايران اشتباه است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، ديويد ايگناتيوس خبرنگار صاحب نام واشنگتن پست كه به تازگي به ايران هم سفر كرده است در گزارشي از آنچه كه ديده و شنيده به تشريح اوضاع اقتصادي ايران پرداخته است.

در اين گزارش كه تحت عنوان"ايران از پس تحريم‌ها برمي آيد اما خواستار شكوفايي است" در روزنامه واشنگتن پست به چاپ رسيده، نويسنده با برشمردن برخي مسائل در پايان به اين نكته اشاره مي كند كه مردم ايران 8سال دوران جنگ را پشت سر گذاشته اند و به خوبي قادرند از پس تحمل سختي‌هاي تحريم برآيند، ضمن آن كه نبايد از قدرت اقتصاد ايران غافل بود.

او مي نويسد كه با وجود تحريم‌هاي اقتصادي، اقتصاد ايران قادر است آرام آرام به پيش رود. خيابان‌ها با ترافيك مسدود شده، دستگاههاي خودپرداز توزيع پول نقد جريان دارد، بانك‌ها كارت‌هاي عابر بانك ايراني صادر مي كنند و گروهي از تاجران و بازرگانان راه‌هاي مبتكرانه‌اي را طي مي‌كنند.

نويسنده مدعي است: صادرات نفت ممكن است سقوط كرده باشد، اما هزاران بشكه نفت از طريق خاك عراق به خارج صادر مي شود.

اين نويسنده در ادامه ادعا مي‌كند: در صورتي كه ايران نتواند به توافق هسته‌اي كه فروش نفت و مبادلات بانكي را آسان سازد، دست يابد هزينه تحريم‌ها افزايش خواهد يافت و ايرانيان اين موضوع را مي دانند.

به گفته سعيد ليلاز تحليلگر اقتصادي ، حسن روحاني در زمينه مديريت اقتصادي وبعلاوه گشايش با غرب در مذاكرات هسته‌اي، نمرات خوبي گرفته است. از زمان انتخاب او در ماه ژوئن، نرخ تورم پايين آمده است، سرمايه گذاري خصوصي افزايش يافته است وارزش پول ملي تقويت شده است.

نويسنده واشنگتن پست مي‌نويسد: ايرانيان پيش‌بيني مي‌كنند كه اگر تحريم‌ها برداشته شود و كشور به طور كامل به اقتصاد جهاني بپيوندد، آينده‌اي پررونق خواهند داشت. چهار تحليلگر اقتصادي به طور جداگانه به من گفتند كه اگر روحاني بتواند با غرب به توافقي دست يابد آنها بعد از سال 2015 مي‌توانند شاهد رشد 10 درصدي يا بيشتر باشند.

يك استاد زيست شناسي مولكولي تكنيك پيشرفته اي را براي درمان بيماري‌هاي عصبي ابداع كرده است كه شركت‌هاي غربي مايلند آن را خريداري كنند. اما او ترجيح مي دهد در ايران بماند.

يك بانكدار ايراني هم توضيح مي‌دهد كه او آماده است با 19 شركت هاي ايالات متحده در اينجا سرمايه‌گذاري هاي مشترك انجام دهند. اما تا وقتي تحريم ها برداشته نشود چنين معاملاتي امكانپذير نيست.

واشنگتن پست تصريح مي‌كند، دست كم گرفتن قدرت اقتصاد ايران اشتباه است. ايران كشوري است كه از هشت سال جنگ خونين با عراق را پشت سرگذاشته است و ايرانيان مي‌دانند كه چگونه سختي‌ها را تحمل كنند. تيم اقتصادي روحاني بودجه سال آينده كشور را طراحي كرده است كه در آن اينگونه فرض شده كه ايران مي‌تواند صادرات غير نفتي - سنگ معدن آهن، مس، پتروشيمي و برق - تا 80 ميليارد دلار افزايش دهد كه اين رقم مي‌تواند نيازهاي واردات ايران را پوشش دهد. به عبارت ديگر آنها به زندگي عادي خود ادامه خواهند داد.

انتهاي پيام/

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن