تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802456040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توزيع كارت هوشمند ملي از 22 بهمن / شرايط دريافت دفترچه درماني المثني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توزيع كارت هوشمند ملي از 22 بهمن / شرايط دريافت دفترچه درماني المثني
ارائه خدمات حمايتي به 20 هزار بيمار صعب العلاج كميته امداد، تشكيل كميته حمايت از حقوق معلولان در شوراي عالي رفاه، فقر محبت درخانواده هاي ايراني، افزايش اعتبار نهادهاي حمايتي در سال 93، توقف صدور كارت ملي از 22 بهمن، اعلام شرايط دريافت دفترچه درماني المثني، صدور 11 هزار و 500 پلاك ويژه خودروي معلولان و... از جمله مهمترين اخبار حوزه رفاه و بهزيستي در اين هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته جاري اخبار و رويدادهاي زيادي در حوزه بهزيستي و وزارت رفاه رخ داد كه به مهمترين آنها اشاره مي كنيم.

ارائه خدمات حمايتي به 20 هزار بيمار صعب العلاج كميته امداد

مدير كل بهداشت، بيمه هاي اجتماعي و درمان كميته امداد در اين هفته از ارائه خدمات حمايتي به 20 هزار بيمار صعب العلاج توسط اين نهاد خبر داد و گفت: 100 درصد هزينه شيمي درماني بيماران تحت پوشش پرداخت مي شود.

ناصر ايرواني منش افزود: كميته امداد علاوه بر اقدامات حمايتي از خانواده هاي نيازمند، به بيماران صعب العلاج نيز خدمات ارائه مي دهد بطوريكه در حال حاضر حدود 20 هزار بيمار خاص از خدمات حمايتي كميته امداد برخوردار مي شوند.

وي با اشاره به اينكه 4 هزار و 437 نفر از بيماران خاص تحت حمايت داراي انواع بدخيمي ها و سرطان هستند، گفت: اين افراد 8.22 درصد كل بيماران را تشكيل داده و بيماران مبتلا به اختلالات شديد حسي و حركتي، ديابت مزمن و دياليز در رده هاي بعدي قرار دارند.

مدير كل بهداشت، بيمه هاي اجتماعي و درمان كميته امداد تاكيد كرد: براساس آمارهاي موجود 4 هزار و 255 بيمار خاص در سطح كشور مورد حمايت كميته امداد قرار دارند كه اين بيماريها شامل ام اس،دياليزي،پيوند كليه،هموفيلي و تالاسمي است كه بيشترين آنان مربوط به بيماران دياليزي است.

تشكيل كميته حمايت از حقوق معلولان در شوراي عالي رفاه

وزير تعاون، كارو رفاه اجتماعي در هفته جاري از تشكيل كميته حمايت از حقوق معلولان در شوراي عالي خبر داد و گفت: اين وزارتخانه گزارش جامعي از مسايل و مشكلات معلولان تهيه و تدوين كرده است و خواسته هاي انجمنهاي معلولين را برسي و پيگيري مي كند.

علي ربيعي افزود : يكي از مشكلات معلولين تجهيزات مربوط به اين عزيزان است كه از نظر سازمانهاي دفاع از حقوق معلولين تعرفه آن بالاست و بايد راه كار مناسب براي حل اين مشكل تدوين گردد كه اميدواريم اين موضوع نيز در جلسه شوراي عالي رفاه بررسي و تصميم مطلوب در جهت رفاه حال اين قشر گرفته شود .

خانواده هاي ايراني در معرض فقر محبت

رئيس انجمن مددكاران اجتماعي ايران در روزهاي ابتدايي اين هفته با اشاره به اينكه فقر محبت در خانواده هاي ما تهديدي جدي است، گفت: چنانچه نياز دوست داشتن و محبت در خانواده ها برآورده نشود به سلامت و ثبات خانواده آسيب جديد وارد شده و سلامت رواني و اجتماعي خانواده ها نيز تهديد خواهد شد.

سيد حسن موسوي چلك افزود: يكي از مهمترين نيازهاي انسانها نياز به دوست داشتن و دوست داشته شدن است براي تحقق عملي اين نياز يكي از كانون هاي مهم «خانواده» است.اما امروزه انجام اين وظيفه مهم در خانواده كمرنگ شده است اين در حالي است كه به خوبي مي دانيم كه اگر اين نياز در خانواده برآاورده نشود، يا در جاي ديگر برآورده مي شود كه مي تواند به سلامت و ثبات خانواده آسيب بزند يا افراد دچار انزوا و گوشه گيري و به عبارت بهتر دچار "تنهايي" مي شوند كه اين تنهايي هم مي تواند سلامت رواني و اجتماعي و حتي جسمي افراد و خانواده ها را تهديد كند.

رئيس انجمن مددكاران اجتماعي ايران با اشاره به دلايل فقر محبت در خانواده ها گفت: مشغله زياد اعضاء خانواده براي تامين هزينه هاي زندگي و حضور كمتردر خانه، استفاده زياد از تكنولوژي و دسترسي به فناوري ها و رسانه ها؛ فرصت ارتباط كلامي در خانواده ها را كمتر كرده است بگونه اي كه امروزه در كنار هم هستيم، ولي با هم نيستيم ، ضعف در استفاده از مهارت گفتگو در خانواده، ضعف در استفاده از مهارت حل تعارضات خانوادگي و مهارت هاي ارتباطي نيز موجب شده تا فاصله هاي عاطفي در ميان اعضاء خانواده ها بيشتر شود.

افزايش اعتبار نهادهاي حمايتي در سال 93

عضو كميسيون اجتماعي مجلس نيز در هفته جاري از افزايش اعتبارات نهادهاي حمايتي در سال آينده خبر داد و گفت: كميسيون اجتماعي پيگير مشكلات مددجويان نهادهاي حمايتي كميته امداد و بهزيستي است.

محمد اسماعيل سعيدي افزود: با توجه به اينكه مددجويان و افراد تحت پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي با مشكلات زيادي مواجهند به همين دليل اعضاي كميسيون اجتماعي مجلس پيگيريهاي لازم را براي رفع مشكلات اين افراد انجام مي دهند.

وي با اشاره به اينكه مستمري مددجويان نهادهاي حمايتي سال گذشته افزايش نيافته است، گفت: مبلغ پرداختي مستمري ماهيانه مددجويان بسيار اندك بوده و دو سال است كه تغيير نكرده است بنابراين در بودجه سال آينده سعي ما اين است كه اعتباري ويژه براي افزايش مستمري مددجويان در نظر بگيريم تا اين دستگاهها براي پرداخت دچار مشكل نشوند.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس تاكيد كرد: در بودجه سال 92 اعتباري ويژه براي افزايش مستمريها در نظر گرفته نشده بود به همين دليل كميته امداد نتواست مستمري جامعه هدف خود را افزايش دهد و سازمان بهزيستي نيز از اعتبارات بخشهاي ديگر به سختي اعتباري براي اين افزايش در نظر گرفت.

تشكيل كارگروه حل مشكلات بيمه‌اي روزنامه‌نگاران و هنرمندان

در هفته جاري در ديدار وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي تشكيل كارگروهي براي حل مشكلات و مسايل بيمه‌اي نويسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان تصويب شد.

در اين ديدار علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تقدير از خدمات سازمان تأمين اجتماعي به جامعه هنرمندان و نويسندگان گفت: با وجود مشكلات مالي صندوق حمايت از نويسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان، سازمان تأمين اجتماعي همچنان خدمات خود را به اين قشر ادامه داده است كه جاي تقدير و تشكر دارد.

وي افزود: اساسنامه صندوق حمايت از هنرمندان نيازمند اصلاح است و قصد داريم با تبديل آن به صندوق اعتباري، امكان انجام فعاليت‌هاي اقتصادي را نيز فراهم كنيم تا زمينه ارايه خدمات حمايتي اين صندوق تدوام داشته باشد.

توقف صدور كارت ملي از 22 بهمن

روز سوم دي روز ملي ثبت احوال نام داشت كه در اين روز رئيس سازمان ثبت احوال از توقف صدور كارت ملي براي ايرانيان از 22 بهمن ماه خبر داد و گفت: با فراهم كردن تجهيزات لازم ديگر كارت ملي صادر نخواهد شد و كارت هوشمند ملي براي ارائه خدمات به ايرانيان جايگزين اين كارت مي شود.

محمد ناظمي اردكاني افزود: سازمان ثبت احوال توليد آمار و اطلاعات جمعيتي را در برنامه ريزي هاي كشور و سياست گذاريها در سطح كلان برعهده دارد و طي سالهاي اخير از فرايند سنتي اجرايي به نوين سازي رسيده است. براي تحقق اين هدف 4 راهبرد اساسي برعهده ثبت احوال گذاشته شده كه مهمترين آنها ثبت وقايع حياتي در مهلت قانوني 10 تا 15 روز است كه طي اين مهلت آمار وقايع 4 گانه به صورت آنلاين و لحظه اي انجام مي شود و در هر نقطه اي از كشور كه اتفاق بيفتد در تهران قابل شناسايي و رويت است.

وي گفت: به زودي كارت هوشمند ملي جايگزين كارت ملي مي شود كه اميدواريم از 22 بهمن ماه صدور كارت ملي قديمي را متوقف و كارت هوشمند را جايگزين آن نماييم كه البته اين موضوع نيازمند تجهيزات اوليه است كه اميدواريم محقق شود.

ناظمي اردكاني تاكيد كرد: در حال حاضر 30 درصد از شهرستانها تجهيزات اوليه براي صدور كارت هوشمند ملي را دارند و تا 22 بهمن اميدواريم تمامي شهرستانها مجهز به اين تجهيزات شوند.

كساني كه در مورد روند افزايش جمعيت سهل‌انگاري كرده‌اند بايد عذرخواهي كنند

وزير كشور نيز در روز ثبت احوال گفت: روند افزايش جمعيت كشور موجب نگراني شده است و همه كساني كه در اين موضوع سهل‌انگاري كرده‌اند بايد عذرخواهي كنند.

عبدالرضا رحماني فضلي به نقش اين سازمان در ارائه آمارهاي جمعيتي اشاره كرد و گفت: سازمان ثبت احوال بهترين جايي است كه زنگ خطري در خصوص كاهش جمعيت به صدا درآورد و سپس مراكز علمي و دانشگاهي در اين خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

وي به بيانات مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: روند افزايش جمعيت كشور موجب نگراني شده است و همه كساني كه در اين موضوع سهل‌انگاري كرده‌اند بايد عذرخواهي كنند.

رحماني فضلي خاطرنشان كرد: روند افزايش جمعيت در كشور با توجه به شرايط جغرافيايي و اهداف بلند‌مدت در 30 يا 40 سال آينده پاسخگوي نياز‌هاي كشور نيست و جبران كردن آن كار سختي است.

شرايط دريافت دفترچه درماني المثني اعلام شد

سازمان تأمين‌اجتماعي در اواخر هفته جاري شرايط دريافت دفترچه درماني المثني بيمه شدگان تحت پوشش اين سازمان را اعلام كرد.

دفترچه درماني علاوه بر اينكه به بيمه‌شده و خانواده تحت‌تكفل او امكان بهره‌مندي از خدمات درماني رايگان را در مراكز درماني ملكي سازمان مي‌دهد، درواقع بخشي از پرونده پزشكي بيمه‌شدگان نيز محسوب مي‌شود.

بيمه‌شدگان، مستمري‌بگيران و افراد تحت‌تكفل آنان كه بنا به دلائلي دفاتر درماني آنها مفقود و متقاضي دريافت المثني هستند، مي‌بايست با تهيه مدارك ذيل و مراجعه به شعبه تأمين‌اجتماعي مربوطه نسبت به دريافت دفترچه درماني المثني اقدام كنند.

صدور 11 هزار و 500 پلاك ويژه خودروي معلولان

مديركل دفتر توانمندسازي معلولان سازمان بهزيستي نيز در اين هفته از صدور 11 هزار و 562 پلاك ويژه خودروي معلولان در سال جاري خبر داد و گفت: تعاداد پلاك خودروهاي معلولان از افزايش 18 درصدي نسبت به سال گذشته برخودار شده است.

كيوان دواتگران در مورد پرداخت كمك هزينه شهريه به دانشجويان معلول نيازمند، گفت: بر اساس برنامه ريزيهاي انجام شده تا پايان سال جاري 2 هزار و 261 نفر خدمات كمك هزينه شهريه دريافت مي كنند.

وي تاكيد كرد: در سال جاري يكهزار نفر از دانشجويان معلول دانشگاههاي دولتي كمك هزينه تشويقي دريافت مي كنند اين در حالي است كه سال گذشته اين تعداد فقط 800 نفر بوده است.

وي با اشاره به اينكه سال گذشته 4 هزار و 306 دانش آموز معلول نيازمند كمك هزينه تحصيلي دريافت كردند، گفت: در سال جاري تعداد اين دانش آموزاني كه كمك هزينه دريافت مي كنند بيش از دو برابر خواهد شد به طوريكه به 8 هزار و 333 نفر مي رسد.

كد خبر: 2202483

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۵ - ۰۷:۳۸

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن