تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820640211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصري‌ها تنها به فكر امنيت كشورشان باشند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مصري‌ها تنها به فكر امنيت كشورشان باشند
يك كارشناس مسائل خاورميانه گفت: مصري‌ها بايد با هوشمندي تمام جلوي خشونت‌ها را بگيرند، تكفيري‌ها را بر سر جاي خود بنشانند و تنها به فكر امنيت خود و منافع اقتصادي- فرهنگي مصر باشند.
"سيد هادي سيدافقهي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در تشريح عوامل تشديد بحران‌هاي داخلي مصر، گفت: عوامل متعددي در ابعاد سياسي- امنيتي مصر زمينه‌ساز بحران داخلي در اين كشور شده است كه سرنگوني اخوان‌‌المسلمين توسط نيروهاي انتظامي و روي كار آمدن حكومت موقت كه در راس آن "عدلي منصور" است را مي توان مهم‌ترين عامل آن برشمرد.

وي ادامه داد: رويارويي و صف‌آرايي اخوان و طرفداران آنها به خصوص تندروها، افراطي‌ها و تكفيري‌ها از يك سو و از سوي ديگر دولت موقت با حمايت ارتش در تلاش براي حذف اخوان‌المسلمين از صحنه سياسي و معادلات مصر موجب تشديد بحران در اين كشور شده است.

اين كارشناس مسائل خاورميانه افزود: در حال حاضر تلاش‌هاي فراواني مبني بر فروكش كردن اين بحران‌ها، مصالحه و آشتي ملي، همچنين بازگرداندن اخوان به صحنه سياسي و شروع به فعاليت سياسي مجدد در دعوت به مذاكره و تفاهم انجام مي‌شود.

سيدافقهي اظهار داشت: الازهر تلاش كرد تا مجموعه‌اي از اساتيد دانشگاهي و شخصيت‌هاي روشنفكر اسلامي گروهي براي حل و فصل اين مسئله و بهبود اوضاع داخلي مصر تشكيل دهد كه در اين راستا جمهوري اسلامي ايران نيز آمادگي خود را براي كمك به بهبود وضع كنوني مصر اعلام كرد، اين در حالي است كه تا به حال هيچ‌كدام از اين تلاش‌ها موفقيت‌آميز نبوده است.

وي با بيان اينكه با ادامه اين بحران‌ها، دخالت عناصر بيگانه و كشورهاي خارجي در مصر بيشتر خواهد شد افزود: رژيم صهيونيستي قطعا در تشديد بحران مصر دست دارد.

وي با اشاره به درگيري‌ها در صحراي سينا و همچنين تظاهرات خشن و پيچيده در دانشگاه‌هاي مصر، تاكيد كرد: اين حوادث ياد سوريه را براي ما پر رنگ‌تر خواهد كرد و اميدواريم سناريو سوريه در مصر تكرار نشود.

اين كارشناس مسائل خاورميانه با بيان اينكه تنها ارتش دست نخورده جهان عرب، ارتش مصر است، افزود: مصر تاكنون دو بار با رژيم صهيونيستي وارد جنگ شده كه اميد است اين ارتش نيز به بهانه‌هاي آزادي و استقلال منهدم نشود.

وي در پايان خاطرنشان كرد: اميدواريم مصري‌ها با هوشمندي تمام جلوي خشونت‌ها را بگيرند، تكفيري‌ها را بر سر جاي خود بنشانند و تنها به فكر امنيت خود و منافع اقتصادي- فرهنگي مصر باشند.

انتهاي پيام/

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن