تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820052448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلاتکلیفی 60 فیلم تلویزیونی به خاطر نبود بودجه


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
بلاتکلیفی 60 فیلم تلویزیونی به خاطر نبود بودجه

بلاتکلیفی 60 فیلم تلویزیونی به خاطر نبود بودجه
مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک در پاسخ به پرسشی درباره‌ی لزوم ارتقای سطح کیفی فیلم‌های تلویزیونی، گفت: اگر دیدگاه ما به این سمت باشد که فیلم‌های تلویزیونی را مهجور کنیم و یک رقم محدودی را به آن اختصاص دهیم، لطمه می‌خورند. باید حدود و سقور مبالغشان را در بستر تولید ببینیم.
به گزارش نامه نیوز، محمدکاظم کاظمی در گفت‌و‌گو با ایسنا، بیان کرد: نگاه به فیلم‌های تلویزیونی از ابتدا این گونه بوده که فصل مشترکی ایجاد شود تا بتواند بر ارتقایش بیافزاید و همین دیدگاه باعث شد که آن را از سریال جدا کنند و یک گروه مستقل به آن اختصاص دهند.

وی افزود: فیلم‌های تلویزیونی فضا و بودجه خاص خودش را می‌طلبد و این بیشتر به خاطر این است که بتوانند یک فضای بهینه‌ای را برای فیلم‌های تلویزیونی ایجاد کنند که از لحاظ کیفیت و تولید بالای این کار، مخاطبان خودش را جذب کند.

*** برای هزینه‌های آثار، کف و سقف در نظر نگیریم

مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک ادامه داد: همچنین رویکرد این گونه بوده است که حتی فیلم‌های تلویزیونی بتوانند شانه به شانه فیلم‌های سینمایی جلو بروند ولی با رقم‌های کمتر.

او خاطرنشان کرد: اگر دیدگاه به این سمت باشد که ما فیلم‌های تلویزیونی را مهجور کنیم و یک رقم محدودی را از ابتدا به آن اختصاص دهیم، لطمه می‌خورد ولی اگر فضای مالی این کارها به گونه‌ای شود که حدود و سقوری برای آن نبینیم و هزینه‌هایش را مثل سریال و ... در بستر تولیدش ببینیم و بر اساس دغدغه‌های تولیدش بودجه‌اش را پیش‌بینی کنیم، شاهد کیفیت بهتری خواهیم بود.

کاظمی اظهار کرد: اگر ما از همان ابتدا چشم‌بسته یک کف و سقف برای هزینه‌های یک فیلم تلویزیونی در نظر بگیریم، مشکلات کیفیتی مرتفع نخواهد شد و ما نباید انتظار کیفیت ویژه‌ای را از فیلم‌های تلویزیونی داشته باشیم چون یکی از پارامترهای اصلی تولید، به ویژه تولید تلویزیونی، قصه‌های مالی است که می‌توانند به کیفیت بهتر فیلم‌های تلویزیونی کمک کنند.

*** برای تولید موضوع مالی را به رخ نکشیم

او در پاسخ به این دیدگاه که برخی معتقدند به جای صرف هزینه برای ساخت چند تله‌فیلم، هزینه آن چند اثر را برای تولید یک تله‌فیلم خیلی خوب صرف کنند، گفت: به این دیدگاه یک خدشه‌ای وارد است. همین نگاه باعث شد که تله‌فیلم‌ها را به یک رقم کم محدود کنیم و این کار مشکلات خودش را ایجاد کرد و ما اکنون این مشکلات را می‌بینیم. ما باید از باب محتوا وارد شویم و در مرحله‌ی اول روی فیلم‌نامه‌ها بررسی‌های لازم را انجام دهیم و به فیلم‌نامه‌هایمان ارتقاء بخشیم.

مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک ادامه داد: در مرحله دوم که مرحله تولید است، اگر بخواهیم این اتفاق بیافتد باید فضایی را داشته باشیم که موضوع مالی را به رخ نکشیم و نگوییم که باید با فلان حدود مالی کار شود و لاغیر؛ فیلم‌های تلویزیونی نیز مثل آثار سینمایی و سریال‌ها مستلزم یک هزینه‌ای هستند و آن هزینه‌ها هم باید تأمین شود.

*** فقط به قصد مناسبت فیلم نسازیم

کاظمی در ادامه گفت‌وگوی خود با اشاره به فیلم‌های تلویزیونی مناسبتی نیز بیان کرد: اگر بخواهیم از ابتدا فیلم‌های تلویزیونی را فقط با رویکرد مناسبتی ببینیم، اشتباه است. مناسبتی بودن یکی از پارامترها می‌تواند باشد اما اینکه فقط به قصد مناسبت فیلم تلویزیونی ساخته و دیده شود ممکن است لطمه‌های خاص خودش را داشته باشد که دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر وقتی با عوامل تولید آثار مناسبتی صحبت می‌کنیم به نکاتی برمی‌خوریم و متوجه می‌شویم که سطح کیفیت تولید فیلم‌های تلویزیونی آنقدر دست کم گرفته می‌شود که برایشان زیاد مهم نیست و می‌گویند مناسبتی است دیگر، فقط یک کار ساخته و پخش شود و این نگاه خیلی نگاه بدی است.

مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک گفت: اگر قصد جدا کردن فیلم‌های تلویزیونی از سریال‌ها این بوده که به ارتقاء و کیفیت‌شان افزوده شود، این نوع نگاه‌ها لطمه وارد می‌کند و من فکر می‌کنم که باید به فضایی رفت که همه کمک کنند فیلم‌های تلویزیونی به آن سطح خودش برسد و مخاطبان خودش را پیدا کند.

*** فیلم‌های تلویزیونی بازپخش و اطلاع‌رسانی شوند

او خاطرنشان کرد: تکرار فیلم‌های تلویزیونی در ساعات و موقعیت‌های مناسب خود و همچنین پخش به جای تیزرهای اطلاع‌رسانی درباره‌ی تکرار آن‌ها می‌تواند برای جذب مخاطب و همچنین ارتباط برقرار کردن مخاطب با این آثار موثر باشد.

کاظمی اظهار کرد: در حال حاضر وقتی یکی از فیلم‌های تلویزیونی ما پخش می‌شود نباید تا شش ماه دیگر تکرار شود و اگر مخاطب موفق به دیدن آن اثر نشده باشد دیگر نمی‌تواند به آن رجوع کند. به نظر من تکرار برای فیلم‌های تلویزیونی مناسب است و باید در یک ساعت خاص بازپخش شود؛ ضمن اینکه قبلش هم باید در ساعات مختلف و در دل برنامه‌های دیگر اطلاع‌رسانی شود تا بتواند مخاطبان خودش را پیدا کند.

*** بلاتکلیفی 60 فیلم تلویزیونی به خاطر نبود بودجه

مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خود با خبرنگار ایسنا درباره‌ی بودجه تصویب شده صداوسیما گفت: آقای ضرغامی در جلسه‌ای که با کارگردان‌ها داشتند وعده دادند که به‌زودی مشکل بودجه صداوسیما را حل خواهند کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با تصویب بودجه جدید برای صداوسیما مشکلات رفع خواهد شد؟ عنوان کرد: قطعا خیلی تأثیر دارد، اگر بودجه بخواهد تأمین اعتبارش به موقع شکل بگیرد حتما در روند تولید تأثیر دارد. ما در حال حاضر تقریبا 60 فیلم تلویزیونی در مرحله پیش تولید داریم که به خاطر نبود بودجه نمی‌توانیم تولیدشان را شروع کنیم.

*** داوران جشنواره جام‌جم رویکرد تلویزیونی را مد نظر قرار دهند

کاظمی همچنین به جشنواره تلویزیونی جام‌جم که 14 دی ماه برگزار می‌شود، پیشنهاد داد: به نظرم باید مرحله داوری این جشنواره و فضایی که برای ارزیابی یک فیلم اتفاق می‌افتد به گونه‌ای باشد که داوران رویکرد تلویزیونی را حتما مد نظر قرار دهند. رویکرد تلویزیونی و همچنین قاب تلویزیون خیلی می‌تواند معرف این باشد که دوستان خود را در انتخاب آثار بهتر با شرایطی که در حال حاضر درباره تولید فیلم‌ها داریم، هدایت کند.

او ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی ما که شاید مخاطب به دلیل وجود آن‌ها خیلی نتواند با فیلم‌های تلویزیونی ارتباط برقرار کند، یکی صورت نگرفتن دقیق اطلاع‌رسانی و دیگری مشکلات مالی است؛ به این معنی که هزینه‌ای که باید برای تولید یک فیلم تلویزیونی که شاید بتواند برای جذب مخاطب موثر باشد، صرف شود را واقعا نمی‌توانیم صرف کنیم و این‌ها شرایطی را ایجاد می‌کند که روی هم رفته در معرفی آثار و همچنین جذب مخاطب خیلی ضعیف شویم و به طبع در آثاری هم که دوستان داوری می‌کنند و یکی از پارامترهایشان هم همین مسئله است، نتوانند بعضی آثار را مدنظر خود قرار دهند و یک اثر به هر جهت نتواند خودش را معرفی کند.

کاظمی همچنین در پاسخ به این پرسش که جشنواره جام‌جم تاکنون چقدر توانسته در ارتقای کیفیت آثار و ایجاد رقابت و انگیزه بین هنرمندان و تولیدکنندگان تأثیر داشته باشد، گفت: به طبع، جشنواره‌هایی از این دست خیلی موثر خواهند بود بویژه برای دوستانی که عوامل سازنده آثار هستند و یک رقابت مثبت و جدی را بین خودشان می‌بینند. اگر این جشنواره به نحو استاندارد و مطلوب خودش شکل بگیرد، حتما موثر است.

مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک درباره‌ی فیلم‌های تلویزیونی مناسبتی دهه فجر نیز خبر داد: شش اثر درباره‌ی انقلاب اسلامی در نظر داریم که متأسفانه مشکلات بودجه دامن‌گیر آثار مناسبتی دهه فجر نیز شده و اگر اعتبار این آثار تأمین شود آن‌ها نیز به سرانجام می‌رسد.

او در پایان بیان کرد: سعی می‌کنیم برای ایام دهه فجر حتما کاری داشته باشیم چون جزو تعهدات ماست و صداوسیما هم اراده کرده که بتواند چند کار را در این زمینه تولید کند.

کاظمی در این گفت‌وگو «باغ زمستان» به کارگردانی احمد معظمی را به عنوان یکی از فیلم‌های تلویزیونی دهه فجر معرفی کرد.






1392/10/3





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن