تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802536674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممنوعيت حضور «سق‌ سياه» در تلويزيون


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ممنوعيت حضور «سق‌ سياه» در تلويزيون
مهران اماميه كه با ايفاي نقش «سق‌سياه» شناخته مي‌شود، درباره‌ي حضور كمرنگش در تلويزيون توضيح داد: بعد از فعاليتم در راديو،‌ چندين كار تلويزيوني انجام دادم اما به خاطر ممنوعيت حضور مجريان راديو در تلويزيون و بالعكس، ديگر در تلويزيون حضور نداشتم؛ ضمن اينكه خودم هم راديو را بيشتر از تلويزيون دوست دارم،

مهران اماميه - بازيگر نقش «سق‌ سياه» - درخصوص عملكرد اين روزهاي شبكه نسيم به خبرنگار سرويس تلويزيون و راديو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: عملكرد نسيم به عنوان شبكه طنز خوب است، اما اگر از عقايد و نظرات مردم بيشتر استفاده كند، قطعا مي‌تواند روز به روز موفق‌تر شود.

اين بازيگر طنز كه اكنون در راديو فعاليت دارد، خاطرنشان كرد: مردم ايران به شاد بودن نياز دارند و روحيه مي‌خواهند؛ بر اين اساس نسيم به عنوان تنها شبكه‌ي طنز كشورمان بايد تا جايي كه مي‌تواند از نظرات مردم بهره بگيرد و از نظراتشان مطلع شود، اگر اين اتفاق بيفتد قطعا شبكه نسيم با رويكرد بهتري مواجه خواهد شد؛ ضمن اينكه مردم هم خوشحال مي‌شوند از اينكه نظراتشان در يك شبكه تلويزيوني لحاظ مي‌شود.

او تاكيد كرد: مردم ما دوست دارند به جاي اينكه از ماهواره‌ها استفاده كنند از برنامه‌هاي طنز و خنده‌دار شبكه‌هاي خودمان استفاده كنند؛ بنابراين اميدواريم شبكه نسيم به عنوان تنها شبكه طنز تلويزيون هميشه موفق باشد.

بازيگر سق سياه

شبكه‌ها به مخاطب اجازه انتخاب بدهند

مجري و گوينده «جمعه ايراني» در ادامه با بيان اينكه به نظر مي‌رسد رقابت ميان شبكه‌هاي تلويزيوني كم شده است، اظهار كرد: به نظرم شبكه‌هايي مثل نسيم كه به تلويزيون اضافه مي‌شوند خيلي رقابت ميان آنها حاكم نيست؛ به عنوان مثال به جاي اينكه شبكه‌ها بگويند فلان سريال در فلان ساعت پخش مي‌شود،‌ بهتر است كه در ساعت‌هاي پيك‌، برنامه‌هاي جذابشان را پخش كنند و اين اجازه را به مخاطب بدهند تا مخاطب خودش برنامه مورد علاقه‌اش را انتخاب كند.

وي اضافه كرد: اگر اين اتفاق بيفتد رقابت ميان شبكه‌ها ايجاد مي‌شود. هرچند كه پيش از اين‌، اين سياست در شبكه‌ها حاكم بود. به عنوان مثال من به ياد دارم زماني كه طنز «جدي نگيريد» يا همان «سق‌سياه» خودمان پخش مي‌شد همه مي‌دانستند كه پنجشنبه شب‌ها ساعت 21 «جدي نگيريد» را مي‌بينند. اين مساله موجب مي‌شود كه شبكه‌هاي ديگر هم به فكر بيفتند و برنامه‌هايي بسازند تا مخاطبانشان را جذب كنند.

ممنوعيت حضور «سق سياه» در تلويزيون

مهران اماميه

اماميه در ادامه درباره‌ي حضور كمرنگش در تلويزيون توضيح داد: بعد از فعاليتم در راديو،‌ چندين كار تلويزيوني انجام دادم اما به خاطر ممنوعيت حضور مجريان راديو در تلويزيون و بالعكس، ديگر در تلويزيون حضور نداشتم؛ ضمن اينكه خودم هم راديو را بيشتر از تلويزيون دوست دارم، به همين خاطر ترجيح دادم در راديو بمانم. از طرفي هم كارهاي تلويزيوني كه به من پيشنهاد مي‌شد نمي‌توانست سطح توقعات مردم را برآورده كند چرا كه شخصا معتقدم بيننده هر بار بايد كار بهتري از بازيگر ببيند.

تلويزيون طنز نيش دار بسازد

اين بازيگر طنز همچنين گفت: علاقه شديدي به اجراي يك مسابقه تلويزيوني مهيج دارم كه اگر شرايط فراهم شود مي‌خواهم وارد عمل شوم؛ چرا كه فكر مي‌كنم جاي جُنگ در تلويزيون ما خالي است. در حال حاضر جنگ‌هاي كوتاه تصويري در تلويزيون ما كم است. ما بايد در كنار طنزهايمان، طنز نيش‌دار هم براي مخاطب توليد كنيم تا مردم بتوانند مشكلاتي كه در جامعه به آن مبتلا هستند را در قالب طنز ببينند تا كمي خيالشان راحت شود و بدانند كه همه مشكل دارند و فقط خودشان نيستند كه با مشكلات دست و پنجه نرم مي‌كنند.

هنوز مردم سراغ سق سياه را از من مي‌گيرند

بازيگر نقش «سق‌سياه» در ادامه گفت‌وگوي خود با اشاره به طنز «جدي نگيريد» كه اين روزها بخش‌هايي از آن از شبكه نسيم پخش مي‌شود، يادآور شد: اين طنز مربوط به 16 سال پيش مي‌شود. هنوز هم كه هنوز است مردم در كوچه و خيابان سراغ «سق‌سياه» را از من مي‌گيرند! در آن زمان كه «جدي نگيريد» شب‌ها از تلويزيون پخش مي‌شد، مردم در روز نسبت به من اظهار محبت مي‌كردند، جالب از همه اين است كه من فكر مي‌كردم مردم بعد از 15-16 سال نسبت به برنامه‌هاي قديمي فراموشي بگيرند اما الان كه هنوز در كوچه و خيابان سراغ اين كاراكتر را از من مي‌گيرند خوشحال مي‌شوم و ياد و خاطرات خوش آن دوران و صحنه‌هاي خوب جدي نگيريد برايم زنده مي شود.

او ادامه داد: البته درست است كه با آمدن اينترنت و ماهواره همه چيز به‌روز شده است اما مهم‌ترين رويكرد اين است كه بايد به طنز‌هايي توجه شود كه مردم آنها را دوست دارند.

كاراكتر سق سياه چگونه شكل گرفت؟

اماميه همچنين درخصوص طرح و ايده اوليه كاراكتر «سق سياه» در طنز «جدي نگيريد»، گفت: به ياد دارم زماني كه براي پيدا كردن لوكيشن طنز «جدي نگيريد» به يكي از روستاهاي كرج به نام چندار رفته بوديم، مردمان خيلي خوب و مهمان‌نوازي داشت. در آن لوكيشن دو درخت به فاصله دو متري در كنار هم بودند كه يكي از آنها سرسبز و تنومند بود و ديگري خشك و بي‌جان‌ بود. همان جا بود كه آقاي توكل - كارگردان «جدي نگيريد» - گفت چه اتفاق جالبي! مثل اينكه يكي اين درخت را چشم‌زده و خشك شده است. از همان جا بود كه كاراكتر «سق سياه» شكل گرفت و در واقع اولين آيتمي هم كه توليد شد، مربوط به سق سياه بود.

اين بازيگر گفت‌وگوي خود را با تعريف خاطره‌اي از طنز «جدي نگيريد» خاتمه داد.

خوشحالم كه مردم باورم كردند

وي گفت: در آن زمان كه كار ضبط «جدي نگيريد» در روستاي چندار به پايان رسيد، دو ماه پس از پايان ضبط، رودخانه‌اي كه در نزديكي آن روستا بود خشك شد و خبر رسيد كه اهالي همان روستا گفته بودند مقصر اين اتفاق سق سياه است! چرا كه 60 - 70 سال اين رود خشك نشده بود‌. بعد از مدتي خبر دادند كه رودخانه مجدد برقرار شد. اين يكي از خاطرات خيلي خوب من است و برايم جالب بود كه مردم مرا باور كردند.

مهران اماميه

انتهاي پيام

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن