تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801774708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزير: مخالف فيلترينگ فيسبوكم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: معاون وزير: مخالف فيلترينگ فيسبوكم
معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بيان اينكه فضاي مجازي يك حقيقت بزرگ است، گفت: فضاي مجازي بخش عظيمي از زندگي ما را فرا گرفته و بايد آن را به رسميت بشناسيم. دولت يازدهم نيز به اين مسئله نگاه مثبت دارد و نبايد از دنياي مجازي بترسيم، بلكه از اين پديده خوب بايد به عنوان يك فرصت استفاده كنيم.

به گزارش ايسنا، محمود گلزاري در نشست خبري خود در وزارت ورزش و جوانان با تشريح برنامه‌هاي معاونت ساماندهي امور جوانان به موضوعاتي همچون وام ازدواج، مراكز مشاوره، آسيب‌هاي اجتماعي جوانان، فيلترينگ فيسبوك، فاصله گرفتن جوانان از فرهنگ ديني، اعتياد جوانان و ... اشاره كرد.

گلزاري با ابراز مخالفت نسبت به فيلترينگ فيسبوك، گفت: فيلترينگ فضاي مجازي را از دو منظر مي‌توان ديد؛ يكي بخش قانوني و ديگر بخش تربيتي و اخلاقي است. بخش قانوني سازوكار خود را دارد و در حوزه كاري ما نيست و در مورد آن اظهارنظري نمي‌كنيم. اما هميشه بر اين نكته تاكيد داشته‌ام كه نمي‌توان زمان را به قبل از اينترنت برگردانيم و نبايد به اين پديده به چشم يك تهديد نگاه كنيم.

وي با بيان اينكه ممكن است در يك پارك هم آسيب اجتماعي رخ دهد، گفت: اين مسئله نمي‌تواند دليلي براي بستن پارك باشد. فضاي مجازي يك فرصت خوب است و نبايد از آن ترسيد و با آگاهي دادن به جوانان و خانواده‌ها، مي‌توان آن را به رسميت شناخت. من از لحاظ فرهنگي و تربيتي با فيلترينگ فيسبوك مخالفم.

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اينكه جوانان در كشور ما به سه دسته تقسيم مي‌شوند، گفت: يك اقليتي از جوانان كه تعداد آنها كم نيست، جوانان فرهيخته و نخبگان جامعه هستند كه دولت تدبير و اميد نيز به آنها توجه ويژه‌اي دارد؛ دسته‌اي ديگر اقليتي هستند كه دچار آسيب‌هاي اجتماعي‌اند و دولت در اين مسئله نيز بسيار تاكيد دارد و به دنبال آن است كه آنها را به دسته اول بازگرداند و دسته سوم اكثريت جامعه جوان هستند كه بايد به مسائل مسكن، اشتغال، ازدواج و ساماندهي تحصيل آنها توجه كرد.

گلزاري افزود: وظيفه رسيدگي به اين مسائل، وظيفه كشور،‌ دولت و نظام است. وظيفه ما در وزارت ورزش و جوانان حساس كردن دستگاه‌ها و نزديك كردن آنها براي رسيدگي به امور جوانان است.

وي با بيان اينكه بايد به جاي "جوان هراسي"، "جوان باوري" را تقويت كنيم، افزود: در برنامه‌هاي وزير ورزش و جوانان و رئيس جمهور نگاه مثبت به جوانان وجود دارد و نگاه جوان‌هراسي كه در سال‌هاي گذشته به وجود آمده بود، جاي خود را به جوان باوري مي‌دهد و اگر با جوانان با احترام و با صداقت و اعتماد روي آنها حساب كنيم، قطعا مي‌تواند افتخار بيافريند. درست است كه در كشور كساني هستند كه اگر جوانان بخواهند وارد عرصه شوند و بدون وابستگي فعاليت كنند، آنها ناراحت مي‌شوند. اما مهم جذب غالب كشور است كه نگاه جوان باوري دارد.

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مسئله وام ازدواج، تصريح كرد: مسئله ازدواج فقط وام ازدواج كه سقف آن هم خيلي بالا نبوده، نيست؛ بلكه مسئله بزرگي است كه نيازمند كار علمي و انگيزشي است و بايد روي انگيزه جوانان و تقويت مسائل اقتصادي كار كنيم.

وي با اشاره به اينكه توان اقتصادي شامل چهار بخش مي‌شود، افزود: بخش اول كار و شغل ثابت است. به اين معني كه فرد سال‌ها در يك حوزه تخصص پيدا كند تا مسئول بار بيايد. بخش دوم درآمدي است كه فرد بتواند يك زندگي دو نفره را اداره كند و در بخش سوم به مسئله مسكن به عنوان يك سرپناه ديده مي‌شود و در آخر هزينه‌هاي ازدواج وجود دارد كه با برخي مسائل فرهنگي مي‌توان هزينه‌هاي ازدواج را كاهش داد.

گلزاري با بيان اينكه به دليل مشكلات بودجه‌اي، بانك مركزي به طور جدي وارد مقوله ازدواج نشده و قولي نداده است، گفت: با وزير اقتصاد نشستي داشته‌ايم و از ايشان قول همكاري گرفته‌ايم و در همين راستا يك كارگروهي متشكل از وزارت اقتصاد، كار، مسكن و جوانان تشكيل داده شده است تا از طريق اين كارگروه، پيگير مشكلات اشتغال و مسكن جوانان باشيم و تا يك ماه آينده گزارش‌ كاملي از پيگيري‌هاي خود را در اين حوزه اطلاع‌رساني خواهيم كرد.

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بيان اينكه رييس‌جمهور توجه ويژه‌اي به ظرفيت صندوق مهر امام رضا (ع) دارد، افزود: صندوق مهر امام رضا (ع) مسئوليتش در دو حوزه اشتغال و ازدواج است و حدود 10 روز پيش رييس‌جمهور با دستوري به هيات تشكيل دهنده صندوق مهر امام رضا (ع)، اعلام كرد تا بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي اين صندوق، به رفع دغدغه‌هاي اشتغال و مسكن توجه ويژه شود و از نامه رييس‌جمهور پيداست كه ايشان ظرفيت صندوق مهر امام رضا (ع) را فعال خواهند كرد.

وي با اشاره به 12 كارگروهي كه وزير ورزش و جوانان در برنامه‌هاي خود به آن اشاره كردند، گفت: خوشبختانه دكتر گودرزي با آنكه سابقه ورزشي داشته‌اند، اما دغدغه‌هاي جوانان را جدي گرفته‌اند و به طور جدي پيگير راه‌اندازي اين 12 كارگروه هستند و به زودي ساختار و افراد فعال در اين حوزه معرفي خواهند شد. در كنار آن شوراهاي راهبردي به عنوان اتاق فكر وجود دارد كه افراد صاحب نظر در عرصه‌هاي مختلف در كنار مسئولان اجرايي، به مشورت و اظهارنظر در موضوعات مختلف مي‌پردازند.

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانن با تشريح مراحل تشكيل يك خانواده افزود: ازدواج يك حركت است و ابتدا بايد يك انگيزه‌اي براي ازدواج به وجود بيايد كه متاسفانه در تمام دنيا و همچنين ايران اين مسئله كمرنگ شده و علت آن هم مي‌تواند ترس يا راحت‌طلبي باشد. حال كه جوان علاقه‌مند به ازدواج شد، بايد يك همسر هم‌كفو خود پيدا كند و در اينجا مسئله آگاهي از ملاك‌هاي ازدواج مطرح مي‌شود. در مرحله بعدي فرد بر اساس ملاك‌هاي خود بايد همسريابي كند كه امروزه روش‌هاي سنتي ديگر جواب نمي‌دهد و مسائل اينترنتي نيز آسيب‌زاست و پس از پيدا كردن همسر، بايد به دنبال سازگاري اين دو نفر و امكانات ازدواج برويم.

گلزاري با بيان اينكه از 15 مسئله مطرح شده در ازدواج، 12 مسئله فرهنگي است، افزود: دولت بايد وارد عمل شود و يك همگرايي بين كارشناسان ايجاد شود تا صحبت‌هاي ضد و نقيض در خصوص مسئله ازدواج به جوانان ارائه نشود.

وي با اشاره به همكاري وزارت ورزش و جوانان با صداوسيما،‌ افزود: قرار است معاونت ساماندهي امور جوانان 100 برنامه 45 دقيقه‌اي در خصوص ازدواج توليد كند و با رايزني با يكي از شبكه‌ها، پخش شود.

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تفاهم‌نامه‌هايي ميان معاونت فرهنگي وزارت علوم، معاونت آموزشي وزارت علوم، ‌معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت، گفت: در حال تدوين تفاهم‌نامه‌اي هستيم تا دوره‌هاي آموزشي پيش از ازدواج را در دانشگاه‌ها راه‌اندازي كنيم.

گلزاري با اشاره به معايب و محاسن همسرگزيني، تصريح كرد: روش‌هاي همسريابي اشكال گوناگوني دارد كه يكي از آنها روش سنتي است كه فاميل‌ها و همسايه‌ها دو جوان را به هم مي‌رسانند و حسن اين كار اين است كه خانواده‌ها آگاه و راضي هستند. اما عيب اين مسئله، عدم شناخت كافي ميان اين دو زوج و پررنگ بودن ملاك‌هاي ظاهري است.

وي افزود: مسئله بعدي همسريابي در فضاي مجازي است كه يكي از ويژگي‌هاي اين فضاي مجازي، هويت‌هاي مجازي در اين محيط است و اين مسئله با فرهنگ كشور ما سازگاري ندارد و سايت‌هاي همسرگزيني هيچ كمكي نمي‌توانند در اين زمينه انجام دهند.

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بيان اينكه راه مناسب براي انتخاب همسر، محل كار و دانشگاه است،‌ افزود: اگر شرايطي همچون آگاهي خانواده‌ها به موقع و عدم وابستگي‌هاي عاطفي و ... رعايت شود، اين مسئله مي‌تواند از روش‌هاي ديگر بهتر باشد.

گلزاري با بيان اينكه بارها ابراز مخالفت خود را با تفكيك جنسيتي در دانشگاه‌ها اعلام كرده‌ام، گفت: تفكيك جنسيتي روند همسريابي جوانان را دچار مشكل مي‌كند و بايد با ايجاد فضايي سالم، امكان ارتباط ميان جوانان را ايجاد كنيم.

وي با اشاره به قانون ساماندهي مراكز مشاوره ازدواج، ‌گفت: مراكز مشاوره ازدواج بايد در مقوله همسريابي و همسرگزيني اقداماتي انجام دهند كه يكسري فعاليت‌ها نيز در گذشته در اين خصوص انجام شده، اما به خاطر مشكلاتي كه با نظام روانشناسي و بهزيستي به وجود آمد، اين مسائل نيمه كاره مانده و اميدواريم اين مسائل حل شود و نگاهمان اين است كه سازمان نظام روانشناسي تنها مرجع صدور پروانه براي مراكز مشاوره است و اگر اين مقوله را جدي بگيريم، خيلي ساده حواشي اين مسئله حل مي‌شود و سازمان نظام روانشناسي در كنار وزارت ورزش و جوانان و بهزيستي مي‌تواند به اين مسئله رسيدگي كند.

وي با اشاره به اظهارنظر رييس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي وزارت ورزش و جوانان مبني بر اينكه خانواده‌ها خانه‌هاي خود را در اختيار جوانانشان قرار دهند و خود مستاجري كنند، گفت: ايشان شوخي كرده‌اند و اين مسئله بيشتر به شوخي شبيه است، چرا كه بايد براي توان اقتصادي جوانان در مقوله ازدواج، كار اساسي انجام شود و اين مسئله متكي به شغل است.

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اينكه يكي از مباحثي كه وزير ورزش و جوانان بر آن تاكيد دارد، مسئله غني‌سازي اوقات فراغت با محوريت تقويت نشاط و اميد در جوانان است، اظهار كرد: طي جلساتي كه با سازمان حفاظت محيط زيست، سازمان ميراث فرهنگي و شهرداري تهران داشته‌ايم يكسري تفاهم‌نامه‌اي را فراهم كرده‌ايم تا يكسري مسائل گردشگري براي غني‌سازي اوقات فراغت جوانان داشته باشيم و همچنين تشكل‌هاي جوانان را نيز بايد فعال كنيم كه متاسفانه در سال‌هاي اخير كمرنگ شده است.

گلزاري با اشاره به جزئيات اين تفاهم‌نامه‌ها، افزود: با علاقه‌مندي كه شهرداري تهران و معاونت فرهنگي اين سازمان به ورود به مسائل جوانان دارد، تفاهم‌نامه‌اي امضا شد كه مي‌توان به مواردي همچون تشكيل شوراي راهبردي جوانان شهرداري تهران، تدوين لايحه دوستدار جوان و احداث مراكز كنترل خشم اشاره كرد.

وي با بيان اينكه بعد از اعتياد و طلاق، خشونت سومين آسيب اجتماعي در كشور است، افزود: اداره كل سلامت شهر تهران با استقبال از اين مسئله، قرار است تا در خانه‌هاي سلامت شهر تهران، مراكز كنترل خشم احداث شود.

گلزاري با تشريح شش برنامه اساسي در معاونت ساماندهي امور جوانان گفت: در رابطه با مسئله ازدواج شش مقوله مطرح است از جمله ازدواج، رفع مشكلات معيشتي كه شامل اشتغال و مسكن مي‌شود، فعال كردن جوانان در مشاركت‌هاي اجتماعي از طريق سمن‌ها، اوقات فراغت، هويت جوانان، سلامت و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي مي‌توان اشاره كرد.

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به لايحه ساماندهي سمن‌ها در مجلس شوراي اسلامي، گفت: اين لايحه بايد كمي تصحيح شود و نبايد نگاه امنيتي به سمن‌ها داشته باشيم و بايد جوانان را در اين مسئله فعال كنيم.

به گزارش ايسنا، وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا جوانان از فضاي فرهنگي و ديني فاصله گرفته‌اند، افزود: با اين مسئله به هيچ وجه موافق نيستم و معتقدم جوانان ضد دين نيستند و اگر نگاه ديني را گسترش دهيم، مشاهده مي‌كنيم كه جوانان آنقدري هم از دين فاصله نگرفته‌اند. اگر يك قرائت جديد در چارچوب بنيان‌هاي ديني داشته باشيم، مي‌توانيم جوانان را با ايجاد فضاي نشاط و شادابي به دين جذب كنيم.

گلزاري با اشاره به اينكه يك مركز ملي مورد اعتماد براي رصد آسيب‌هاي اجتماعي نداريم، افزود: افراد مختلفي آمار و اظهارنظرهاي مختلفي در خصوص آسيب‌هاي اجتماعي همچون زنان خياباني اعلام مي‌كنند و نمي‌توان به اين آمارها استناد كرد. جامعه ايران يك جامعه خانواده محور است و تحقيقات نشان داده كه جوانان اولين اعتمادشان به خانواده است.

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به كمبود نيروي انساني در استان‌ها،‌ افزود: پس از ادغام وزارت ورزش و جوانان،‌ دو معاونت در ذيل حوزه جوانان تشكيل شد كه در استان‌ها يك معاون مسئول رسيدگي به اين دو حوزه است. با صحبت‌هايي كه با دكتر گودرزي داشته‌ايم، ايشان نيز معتقد است كه مشكل نيروي انساني در بخش جوانان به شدت احساس مي‌شود و ايشان تمام سعي خود را مي‌كند كه اين مسئله حل شود. در حال حاضر ايشان با صدور حكم رياست ستادهاي ساماندهي امور جوانان در استان‌ها به استانداران، درصدد آن است تا به تقويت ستادهاي ساماندهي در استان‌ها بپردازد و دولت قول تقويت نيروي انساني را داده است.

وي با اشاره به قانون شفاف‌سازي وظايف دستگاه‌ها، گفت: اين لايحه در معاونت رياست جمهوري در حال بررسي است و ما مرتبا پيگير آن هستيم.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن