تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819484966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌اندازي شبكه‌هاي تخصصي علم و فناوري در حوزه‌هاي مختلف


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: راه‌اندازي شبكه‌هاي تخصصي علم و فناوري در حوزه‌هاي مختلف
گروه اجتماعي: معاون پژوهشي جهاد دانشگاهي توسعه و اصلاح ساختاري فرآيند‌ها را يك هدف كلان برشمرد و گفت: اين امر با راه‌اندازي شبكه‌هاي تخصصي علم و فناوري در حوزه‌هاي مختلف با تاكيد بر دانش‌ها و فناوري‌هاي نوين محقق مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري بين المللي قرآن(ايكنا)، حميد امين اسماعيلي، معاون پژوهشي جهاد دانشگاهي امروز 4 دي ماه در گردهمايي رؤساي جهاد دانشگاهي به بيان برنامه‌هاي آتي اين معاونت در سال‌هاي 93 تا 95 پرداخت و رئوس و جهت گيري‌هاي كلي اين برنامه را تشريح كرد.

وي توسعه منابع انساني را يك هدف كلي دانست كه از طريق متناسب‌سازي ساختارها، تسهيل قوانين و مقررات و تشديد مشوق‌ها امكان‌پذير مي‌شود.

راه‌اندازي شبكه‌هاي تخصصي علم و فناوري

اسماعيلي توسعه و اصلاح ساختاري فرآيند‌ها را يك هدف كلان ديگر برشمرد و معتقد بود كه اين امر نيز با راه‌اندازي شبكه‌هاي تخصصي علم و فناوري در حوزه‌هاي مختلف با تاكيد بر دانش‌ها و فناوري‌هاي نوين محقق مي‌شود.

وي ادامه داد: با تقويت جايگاه جهاد دانشگاهي در نهادهاي سياست‌ساز، سياست‌گذاري، تصميم‌سازي و تصميم‌گيري پژوهش و فناوري و افزايش سهم طرح‌هاي بزرگ و ملي نيز مي‌توان به اين هدف دست يافت.

ضرورت توسعه همكاري‌هاي جمعي و منطقه‌اي

وي بر ضرورت توسعه همكاري‌هاي جمعي و منطقه‌اي نيز تاكيد و تصريح كرد: توسعه فعاليت‌هاي استاني و منطقه‌اي متناسب با مزيت‌هاي منطقه، حمايت ويژه و زمان‌مند از واحدهاي ضعيف و كوچك در حال توسعه مي‌تواند در اين راستا ثمربخش باشد.

اسماعيلي جهت گيري ديگر اين معاونت در دوره جديد توسعه همكاريها‌ي بين‌المللي و سياست‌هاي تبليغي برشمرد.

در ادامه اين مراسم قرنفلي، معاون آموزشي جهاد دانشگاهي نيز به بيان فرصت‌ها و تهديدهاي پيش روي معاونت آموزشي پرداخت و اظهار كرد: نيازهاي متنوع آموزشي دستگاه‌ها، سازمان‌ها، شركت‌هاي دولتي و نهادهاي عمومي و بخش خصوصي و توجه و تاكيد مسئولان نظام به حل مسئله اشتغال يك فرصت پيش روي ما محسوب مي‌شود.

وي رقابت فشرده در همه سطوح آموزش، وجود تورم بالا، كاهش درآمد خانواده، مشكلات اقتصادي مردم و سرمايه گذاري قابل توجه موسسات آموزشي خصوصي را نيز يك تهديد دانست.

معاون آموزشي جهاد دانشگاهي ارتقاي جايگاه موسسات آموزش عالي جهاد دانشگاهي در كشور، توسعه دوره‌هاي آموزشي كوتاه مدت تخصصي و پيشرفته، ارتقاي جايگاه دوره‌هاي آموزشي علمي ـ كاربردي در كشور را از جمله اهداف حوزه آموزش جهاد دانشگاهي مبتني بر سند چشم انداز اين نهاد دانست.

وي از ديگر اهداف اين حوزه را توسعه آموزشهاي پژوهش محور به ويژه تحصيلات تكميلي، ارتقاي اثر بخشي آموزش‌هاي جهاد دانشگاهي در همه سطوح با تاكيد بر محوريت اشتغال و توسعه كسب و كار را از ديگر اهداف اين حوزه برشمرد.

قرنفلي توسعه آموزش‌هاي تخصصي و پيشرفته با ساماندهي آموزش‌هاي آزاد و يا ايجاد سازمان آموزش‌هاي عالي و پيشرفته و افزايش سهم آموزشهاي تخصصي و پيشرفته نسبت به آموزش‌هاي عمومي را از مهمترين اهداف اين معاونت طي سه سال آينده برشمرد.

توسعه منابع انساني جهاد دانشگاهي

وي همچنين توسعه منابع انساني جهاد دانشگاهي را هدف والاي معاونت آموزشي طي سه سال آينده دانست و گفت: ايجاد دانشكده علوم پايه و فن آوريهاي علوم پزشكي و مركز آموزش بين الملل و همچنين ايجاد مركز همكاريهاي بين الملل جهاد دانشگاهي از جمله برنامه‌هاي بلند مدت اين معاونت محسوب مي‌شود.

ضرورت تقويت تعاملات بين‌المللي فرهنگي با دانشجويان مسلمان

ضرورت تناسب برنامه‌هاي جهاد دانشگاهي با دهه چهارم انقلاب اسلامي

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن