تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803912318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدار اعضاي موسسه هنرمندان پيشكسوت ايران با استاد حسين دهلوي


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ديدار اعضاي موسسه هنرمندان پيشكسوت ايران با استاد حسين دهلوي


اعضاي موسسه هنرمندان پيشكسوت ايران ديروز به ديدار استاد حسين دهلوي آهنگساز پيشكسوت رفتند.

در اين ديدار سيد عباس عظيمي مديرعامل و محمود عزيزي بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون و رييس هيات مديره اين موسسه حضور داشتند.

حسين دهلوي در اين ديدار گفت: تمام زندگي خود را صرف هنر موسيقي كردم و در طول تمام اين سال‌ها آثار بسياري در حوزه هنر موسيقي خلق كرده ام. من از 10 سالگي آموختن موسيقي را نزد پدرم آغاز كردم و پس از آن افتخار شاگردي نزد استاد صبا را داشتم. شايد جزو نخستين كساني بودم كه اپرا نوشتم ولي متاسفانه هيچ يك از اين اپراها به اجرا در نيامد.

محمود عزيزي رئيس هيات مديره موسسه هنرمندان پيشكسوت ايران با اشاره به اين مطلب كه حسين دهلوي، فريدون ناصري و محمد سرير تلاش بسياري براي راه اندازي خانه موسيقي كرده‌اند، گفت: من از نزديك شاهد تلاش استاد دهلوي براي راه‌اندازي خانه موسيقي بوده ام. در آن زمان فريدون ناصري و محمد سرير نيز پيشقدم بودند.

اين بازيگر در ادامه افزود: زماني كه تالار وحدت افتتاح شد من از ايران رفتم اما يادم هست در همان زمان استاد دهلوي تلاش بسياري براي پا گرفتن هنر موسيقي در بعد از انقلاب مي كرد. در آن زمان قرار بود من يك خواننده اپرا شوم اما هنر تئاتر اجازه نداد. دهلوي در راستاي صحبت‌هاي عزيزي بيان كرد: همان بهتر كه تئاتر را ادامه داديد چون هنر موسيقي غير از حمايت دولت با هيچ حمايتي پيش نمي‌رود. من يادم هست كه اپراي "ماني و مانا" هيچ‌گاه در ايران به مرحله اجرا درنيامد چراكه هم حمايت دولت را مي خواست و هم ايراداتي به كم و كيف نگارش اين اپرا وارد مي‌كردند.

استاد دهلوي در ادامه تاكيد كرد: موسيقي دنياي بزرگي دارد و خوشبختانه در اين دنياي بزرگ فرصتي براي من فراهم شده تا اين اپرا و آثار ديگري چون خسرو و شيرين و بيژن و منيژه را بنويسم اما در حسرت ديدار آنها مانده ام.

خالق اپراي "ماني و مانا" در ادامه تصريح كرد: در طول سالها فعاليت خود سهم هنري ام را به نسبت به سرزمينم ايفا كرده ام حالا تنها انتظارم اين است تا زماني كه زنده هستم اپراي "ماني و مانا" اجرا شود.

در اين ديدار دوستانه سوسن اصلاني همسر حسين دهلوي كه خود از موسيقيدانان ايران است، متذكر شد: اركستر كودكان پارس به سرپرستي ناصر نظر دو سال پيش بخش هايي از اپراي "ماني و مانا" را در تالار وحدت اجرا كرد اما اين اپرا هيچ گاه به صورت كامل در ايران اجرا نشده است.

محمود عزيزي در همين زمينه گفت: من به شخصه حاضرم متن اپراي "ماني و مانا" را با همياري يكي از هنرمندان موسيقي ايران و نظارت استاد دهلوي به اجرا برسانم چراكه فكر مي كنم در حال حاضر شرايط اجراي اين اثر هنري فراهم است.

دهلوي در ادامه افزود: اجراي آثاري از اين دست به رشد جامعه فرهنگي و هنري كمك مي كند اما بايد شرايط اجرا را به درستي فراهم كرد. اصلاني همچنين تاكيد كرد: يكي از دلايل عمده بيماري حسين دهلوي اجرا نشدن آثار او به خصوص اپراي "ماني و مانا" بود.

در ادامه اين ديدار، سيد عباس عظيمي مديرعامل موسسه هنرمندان پيشكسوت با اشاره به خدماتي كه اين موسسه به هنرمندان ارائه مي‌دهد، گفت: يكي از نكات مثبت اين موسسه اين است كه مجموع فعاليت‌هاي آن مختص به يك هنر و هنرمند خاص نيست بلكه همه هنرها را پوشش مي‌دهد از همين رو تلاش ما اين است كه هر نوع كمكي از موسسه بر مي آيد در اختيار هنرمندان قرار دهيم.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن