تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803960322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار گيلان: توليد كننده بايد توان رقابتي داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: استاندار گيلان: توليد كننده بايد توان رقابتي داشته باشد
رشت- خبرنگار اطلاعات: استاندار گيلان در همايش ملي صادرات، از مديران عامل12 واحد صادر كنندة نمونه قدرداني كرد.

دكتر محمدعلي نجفي با تاكيد بر اهميت و نقش صادرات در چرخه توليدات صنعتي كشور بر لزوم رفع موانع و مشكلات صادراتي گيلان تاكيد كرد و اظهار داشت صادر كنندگان هر 15 روز يك بار مي‌توانند با برگزاري جلسات هم‌انديشي و با بيان ديدگاه‌ها، معضلات را مطرح كنند تا تصميمات و راهكارهايي خوب، براي رفع مشكلات و مسائل صادراتي گرفته شود.

وي در ادامه صادرات را از محورهاي مهم توسعه توصيف كرد و پس از آن پايداري در ايجاد زمينه‌هاي صادراتي را يك ضرورت خواند.

وي همچنين با اشاره به اين‌كه توسعه پايدار بايد براساس حركت دانش بنيان شكل گيرد يادآور شد گيلان سهم مهمي در كشور دارد اما بدليل بهره نگرفتن از ظرفيت‌ها در امر صادرات چندان توفيقي نداشته است.

وي برطرف شدن موانع پيش روي دولتمردان و صادركنندگان را وظيفه‌اي مهم خواند و گفت: اتمام پروژه راه‌آهن گيلان، 11 كيلومتر آزاد راه رشت- قزوين و ايجاد سياست پشتيباني نفتي خزر در رودسر از برنامه‌هاي مهم استان در اين زمينه است.

وي اظهار داشت: نمي‌توانيم با اقتصاد و صادرات دستوري كار كنيم، صادر كننده آزاد است هر جاي دنيا را براي صادرات و كسب سود و منفعت انتخاب كند.

وي گفت: نبايد نگاه ريالي به جوائز صادراتي داشته باشيم و اگر قوانين دست و پاگير را از پيش روي صادر كننده برداريم آنان ديگر نيازي به جوائز صادراتي ندارند زيرا با جوائز صادراتي به جايي نمي‌رسند.

وي گفت: امروز توليدكننده بايد توان رقابتي داشته باشد و در فكر تنوع محصولات طبق سليقه مشتريان خود رفتاركند.

استاندار گيلان در پايان صحبت‌هاي خود با اشاره به تلاش دولت تدبير و اميد براي فراهم شدن تسهيلات آسان صادراتي افزود: مشكلات صادراتي ما در روزهاي آينده به حداقل مي‌رسد. همچنين نماينده مردم لاهيجان در مجلس شوراي اسلامي در اين همايش گفت: در گيلان فرصت‌هاي جديدي ايجاد شده است كه بتوانيم صادرات خود را به شرايط جديدي برسانيم.

قدرداني از 12 صادر كننده

در اين مراسم همچنين مهندس علي منتظري رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان گفت: قدرداني از 12 نفر از صادركنندگان نمونه گيلان براساس مصوبه كار گروه توسعه صادرات و طبق سهميه كشوري هر استان انجام مي‌شود. وي در ادامه شناساندن ظرفيت‌هاي توسعه صادرات در گيلان را از اهداف برگزاري اين همايش ياد كرد و از تهيه فيلم ظرفيت‌هاي صادراتي گيلان خبر داد.وي ارزش صادرات غيرنفتي گيلان در نيمه نخست امسال را به بيش از 241 ميليون دلار يادآور شد و افزود: اين ميزان صادرات غيرنفتي در مقايسه با مدت مشابه پارسال 24 درصد رشد داشته است.او اعلام كرد: ميزان وزني صادرات از گيلان در مدت مذكور بالغ بر 700 هزار تن است كه از اين نظر59 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است

نماينده صادركنندگان گيلان نيز در اين مراسم صادرات در كشور را كاري بسيار مشكل خواند واظهار داشت: صادرات به معناي ارتباط و كاركردن با بازارهاي حرفه‌اي است و موجب رشد اقتصاد كشور مي‌شود علي‌پور علي درآمد صادرات را موجب تعادل كشور برشمرد و افزود: ما براي صادرات به سختي بازار تجاري پيدا مي‌كنيم.

وي پرداخت نكردن جوائز صادراتي را از مشكلات عمده و موانع بزرگ صادركنندگان اعلام كرد.

او، تجارت و توسعه كشور را منوط به امر صادرات خواند و گفت: نبايد نسبت به صادرات بي‌تفاوت باشيم. در ادامه اين مراسم رئيس اتاق بازرگاني صنايع و معادن كشاورزي گيلان هم گفت: مشكلات صادركنندگان نبايد فقط در روز ملي صادرات بررسي شود.

هادي تيزهوش تابان ابلاغ شبانه روزي قوانين مختلف صادراتي در سال‌هاي گذشته را يكي از موانع صادرات اعلام كرد و افزود: يكي از بخشنامه‌ها بحث ماليات بود كه قرار بود صادركنندگان از پرداخت ماليات معاف باشند تا صادرات به نحو مطلوب انجام گيرد.

وي در ادامه گفت: دولت بايد با ايجاد زير ساخت‌هاي مناسب موانع صادرات را از ميان بردارد.او در ادامه قول داد عواملي كه در صادرات نقش تخريبي و تعهد گمركي دارد حذف شوند او در ادامه تفكرات صادراتي در كشور را بسيار بالا توصيف كرد و يادآور شد: در بسياري از كشورهاي پيشرفته سمت و سو به طرف صادركننده كالاست و از واردات بي‌رويه جلوگيري مي‌شود و صادرات جايزه دارد.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن