تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816025126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رويارويي و پنهانكاري


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: رويارويي و پنهانكاري


آنها با چين به منزلة بازيگري ضعيف رفتار و خارجي‌هايي را كه در چين مي‌زيستند، از لحاظ قانوني مصون مي‌كردند. اين دوره‌اي است كه به اكثر دانش‌آموزان آمريكايي دربارة آن چيزي ياد داده نمي‌شود. برعكس هر دانش‌آموز چيني مرثية اهانت‌هاي قدرت‌هاي بيگانه به غرور ملي را از بر مي‌كند.

لذا وقتي كه دالايي لاما از جناح غربي كاخ سفيد خارج شد و با چندين گزارشگر دربارة‌ مكالمات طولانيش با اوباما گپ زد ـ اوباما يك كپي از نامة فرانكلين روزولت كه در هفت سالگي دالايي لاما خطاب به وي نوشته بود، به او داده بود ـ امريكاييان شخصيت مذهبي مهربان و آرامي ديدند، در حاليكه چيني‌ها اين اقدام را به ديدة تلاشي ديگر براي تجزية كشورشان نگريستند.

آنها هنگامي هم كه اوباما سرانجام يك بستة تسليحاتي كوچك به تايواني‌ها داد (اما هيچ يك از اف‌16‌هايي را كه طالب بودند؛ كه مي‌توانستند به سرزمين اصلي چين حمله كنند جزو اين بسته نبود) عكس‌العملي مشابه داشتند.

واكنش پكن به خشمي حساب شده و طولاني منجر شد. ديدارهاي از دير باز تنظيم شده بين واحدهاي نظامي چين و آمريكا لغو شد. وقتي كه جفري بادر و جيمز استاينبرگ به پكن رفتند، آنها را خوب تحويل نگرفتند ـ و برايشان درخصوص حق چين در دريايي مورد منازعة‌جنوب چين وعظي دور و دراز كردند.

چين گفت كه تثبيت حقوقش در حلقه‌اي 1200 مايلي كه از جزيرة هانيان تا نزديك سنگاپور را در بر مي‌گيرد ـ قلمرويي كه بسياري از كشورهاي آسيايي مدعي آن هستند ـ يك «اولويت ملي» است. اعلام حق مالكيت چين بر اين منطقه، از جمله شامل نقشه‌اي كه غالباً آن را براي توصيف چشم‌انداز دريايي كه مي‌گويد بايد آن را كنترل كند، مورد استفاده قرار مي‌دهد، به دهة 1960 مسبوق است.

اين اعلام حق بسيار پيشتر از شروع اكتشافات در منطقه براي يافتن منابع جديد نفت بود. حال بر بادر و استاينبرگ روشن مي‌شد كه يك سال از شروع رياست جمهوري اوباما گذشته دردسر در پيش است.

از همة مكان‌هايي كه جهانگردان ثروتمند چيني اين روزها انبوه مي‌شوند ـ تيفاني در نيويورك، نمايش‌هاي مد درپاريس، پلاژهاي بالي ـ جزاير پارسل در صدر فهرست قرار ندارند.

اين جزاير كپه صخره‌هايي در درياي جنوب چين و منبع فضولات پرندگان دريايي و تقريباً‌ فاقد حيات گياهي هستند چه رسد به كازينوها و رستورانها.

لذا بسيار عجيب مي‌نمود كه در سال 2010، دولت چين نمايشي بزرگ از تأسيس دفاتر گردشگري در آنجا راه انداخت.

بديهي است نقشة‌چين براي اين جزيره‌ها به قصد انتشار در صفحات مجلة سفر و فراغت نبود.

دربارة ا‌ستراتژي پاسيفيك بود: ويتنام، فيليپين و برونئي هنوزمدعي مالكيت اين جزاير كوچك هستند، زيرا هر كس كه بتواند مدعي موثق آنها باشد مدعاي قوي‌تري براي سلطة عملي بر صدها مايل آبهاي پيراموني با ماهي فراوان و كاني‌هاي زيردريا خواهد داشت.

اكسان موبيل و گازپروم روسيه هم به دنبال يافتن ذخاير نفت و گاز استخراج نشده‌اي مي‌گردند كه اميدوارند با ذخاير عربستان سعودي رقابت كند.

چين با تأسيس دفتر جهانگردي، ادعايي بسيار متهورانه‌تر مطرح كرد. سپس، پكن مبارزه‌اي فعالانه براي بيرون راندن كشتي‌ها از اطراف اين جزاير آغاز كرد. آمريكا اولين طعم اين استراتژي چين را در سال 2009 چشيد.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن