تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813157507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كوتاه از سراسر جهان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از سراسر جهان


سرنوشت ديپلمات جنجالي‌ هند

ايرنا: مقام‌هاي هند گفتند،‌ ديپلمات ارشد اين كشور در آمريكا كه اخيرا خبرساز شده و تنش‌هايي را ميان دهلي‌نو و واشنگتن به وجود آورده ،‌ به مقر سازمان ملل منتقل شده است.مقامات هند اميدوارند با انتقال «دوياني خوبراگيدا» معاون سابق كنسولگري هند در شهر نيويورك به نمايندگي اين كشوردر سازمان ملل، موجب مصونيت وي از تعقيب قضايي به اتهام جعل رواديد و سوءاستفاده از خدمتكارش شوند. در چند روز گذشته هند و آمريكا به سبب افزايش اعتراض هندي ها به بدرفتاري با خوبراگيدا حين بازداشت در آمريكا، دچار اختلاف شده‌اند .

تظاهرات ضدفرانسوي در آفريقاي مركزي

ايرنا: هزاران نفر در بانگي، پايتخت آفريقاي مركزي، عليه نظاميان فرانسوي تظاهرات كردند.اين تظاهرات توسط هواداران جنبش شورشي «سيلكا» و در پي كشته شدن سه تن از افراد اين گروه به دست سربازان فرانسوي، برگزار شد .تظاهر كنندگان با تجمع در مركز پايتخت، به سمت جاده منتهي به يك منطقه مسلمان نشين راهپيمايي كردند.اين تظاهرات حادثه اي در پي نداشت.

دبيركل سابق اتحاديه عرب درگذشت

ايسنا: «احمدعصمت عبدالمجيد»دبير كل سابق اتحاديه عرب درسن 90 سالگي درقاهره درگذشت.عصمت عبد المجيد، وزير سابق خارجه مصر نيز بود.«نبيل العربي» دبير كل اتحاديه عرب ، درگذشت عصمت عبدالمجيد را تسليت گفت. عصمت عبدالمجيد از سال1991 تا سال 2001 رياست اتحاديه عرب را بر عهده داشت. وي پيش از انتخاب به اين سمت،از 1984 تا 1991 وزير امور خارجه مصر و در سال 1985،معاون نخست وزير مصر بود.

شوخي نابجاي «اولاند»

ايسنا: وزير امور خارجه الجزاير، از عذرخواهي فرانسوا اولاند، در پي شوخي نابجايش در خصوص امنيت الجزاير، ابراز خرسندي كرد.«رمضان‌لعمامره» وزير خارجه الجزاير،پيشتر اظهارات اولاند را تاسف بار خوانده اعلام كرده بود كه اين اظهارات به روابط دو كشور آسيب مي‌زند.اولاند در نشستي با يهوديان فرانسه، خطاب به وزير كشورش كه به تازگي از الجزاير بازگشته بود، گفت: «ما به وزير كشور تبريك مي‌گوييم كه سلامت از الجزاير بازگشته است.»

درخواست «رائول كاسترو» از آمريكا

فارس:«رائول كاسترو» رييس جمهوري كوبا ، از آمريكا خواست، روابط متمدنانه اي با كشورش برقرار كند و افزود:اين مساله، خواست مردم ما واكثريت شهروندان آمريكاومهاجران كوبايي است. رييس جمهوي كوبا ضمن پذيرش لحن تازه اي كه درمذاكرات دوجانبه برسرمسائل مورداختلاف در پيش گرفته شده است، بر اين نكته صحه گذاشت كه نظام سياسي و اقتصادي كوبا قابل بحث نيست.كاسترو گفت: ما معتقديم كه مي‌توانيم مسائل مورد اختلاف را حل كنيم.

اوباما: جنگ افغانستان سال آينده ميلادي به پايان مي‌رسد

ايرنا: رئيس‌جمهوري آمريكا در جريان يك كنفرانس خبري گفت: اگر چه دولت همچنان نسبت به نيازهاي امنيتي آمريكا هوشيار است، اما جنگ افغانستان در سال 2014 ميلادي پايان خواهد يافت. رسانه‌هاي آمريكايي در گزارشي اعلام كردند، باراك اوباما، رئيس‌جمهوري آمريكا آماده است تا ضرب‌الاجل 31 دسامبر سال جاري براي امضاي توافقنامه امنيتي دوجانبه ميان واشنگتن و كابل را تمديد كند.

احتمال نامزدي«لاگارد» در انتخابات رياست جمهوري فرانسه

مهر: رئيس صندوق بين‌المللي پول از احتمال ورودش به عرصه رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري فرانسه خبر داد.خانم «كريستين لاگارد» در پاسخ به پرسشي درباره احتمال كانديداتوريش در انتخابات آتي رياست جمهوري فرانسه تصريح كرد: زمان همه چيز را نشان خواهد داد.در صورتي كه تصميم من براي ورود به عرصه رقابت‌هاي انتخابات سال 2017 جدي باشد، از سوي جناح مخالف كانديدا خواهم شد.

مجازات بستگان شوهر عمه !

ايسنا: بر اساس گزارش رسانه‌هاي خبري، صدها تن از خويشاوندان دور و نزديك شوهر عمه اعدام شده رهبركره شمالي، به دستور وي دستگير و به اردوگاه‌هاي كار اجباري زندانيان سياسي منتقل شده‌اند .يك روز پس از اعدام «جانگ سونگ تائك» سربازان كره شمالي به دستور وزارت كشور، بستگان وي را دستگير كرده و صدها تن را با خود برده‌اند.در كره شمالي، معمولا اعضاي خانواده فردي كه به جرمي محكوم مي‌شود نيز مجازات مي‌شوند.

خودوركوفسكي: دارايي‌هايم را نمي خواهم

ايرنا: «ميخائيل خودوركوفسكي» ميلياردر روس كه اخيرا از زندان آزاد شد، در اولين مصاحبه مطبوعاتي خود گفت كه وارد دنياي سياست نمي‌شود و در صدد بازپس‌گيري دارايي‌هاي شركت نفتي سابق خود، «يوكاس» نيست.ميلياردر روس كه پس از 10 سال اسارت در زندان روسيه توسط ولاديمير پوتين عفو شد در اظهاراتي گفت كه براي آزاد شدنش ، هيچ شرطي مطرح نشده و براي تقاضاي عفو از پوتين، هيچ اقرار به گناهي نداشته است.

صدها مجروح در درگيري پليس آلمان با معترضان

فارس: هزاران نفر از مردم آلمان در شهرهاي مختلف به ويژه در هامبورگ در اعتراض به تعطيلي يك مركز فرهنگي به خيابانها ريختند.بيش از 7000 نفر در شهر بندري هامبورگ در اعتراض به تعطيلي مركز «روت فلورا» به خيابان ها ريختند كه به درگيري با پليس كشيده شد. اين تظاهرات با حمايت فعالان چپ گرا برگزار شده بود.

آمادگي «موگابه» براي كناره گيري از قدرت

مهر:«رابرت موگابه» براي كناره گيري از قدرت اعلام آمادگي كرده و اين مسئله باعث شده تا اين سئوال ايجاد شود كه چرا موگابه اندكي پس از بازگشت از مراسم تدفين ماندلا اين تصميم را گرفته است. وي يكي ازمعدودرهبران آفريقايي است كه طولاني‌ترين دوره رياست جمهوري را دراين قاره داشته است. موگابه پس از بازگشت از مراسم يادبود نلسون ماندلا بدون تعيين قيد زماني، ضمن اعلام آمادگي براي كناره گيري از قدرت، خواستار تعيين جانشين خود شد.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن