تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803310119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تئاتر زمينه‌ تعالي فردي و اجتماعي مخاطب را فراهم مي آورد/مرجع خاصي از هنر تئاتر حمايت كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: "تئاتر" زمينه‌ تعالي فردي و اجتماعي مخاطب را فراهم مي آورد/مرجع خاصي از هنر تئاتر حمايت كند
همدان - خبرگزاري مهر: يكي از پيشكسوتان تئاتر همدان گفت: هنر "تئاتر" زمينه‌ تعالي فردي و اجتماعي مخاطب را فراهم مي آورد.

احد بيگلريان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهميت هنر تئاتر در فرهنگ و هنر كشور و لزوم توجه به اين مقوله اظهار داشت: اهميت اين هنر ارزشمند به عنوان هنر مادر، بركسي پوشيده نيست چرا كه مي‌تواند به خوبي با مخاطب خود ارتباط بسيار نزديكي را برقراركند و از اين طريق مطالب قابل توجّه تربيتي را در وجود شخص نهادينه سازد.

وي گفت: هنر تئاتر از ديرباز يكي از هنرهايي بوده كه به لحاظ گفتماني ارتباط مستقيمي با تماشاگران خود داشته و زمينه‌ تعالي فردي و اجتماعي مخاطب را مهيا كرده است.

اين پيشكسوت عرصه تئاتر ادامه داد: هنر تئاتر به عنوان يك رويداد هنري ارزشمند و تأثيرگذار همواره در ايجاد تبادل انديشه، تفكّر و انديشيدن مخاطب خود عملكرد موفقي داشته است و همين امر نشان از قدرت بالاي آن دارد.

وي در بخش ديگري از سخنانش تأكيدكرد: البته بايد به نوع و چگونگي اجراي تئاتر نيز توجه داشت چرا كه تئاتر يك هنر دسته جمعي بوده و براي پديد آوردن مطلوب اين هنر نيازمند صرف هزينه‌هاي بسيار هستيم.

مرجع خاصي از هنر تئاتر حمايت كافي و وافي كند

به گفته بيگلريان بايد مرجع خاصي از هنر تئاتر حمايت كافي و وافي را داشته باشد تا شاهد اعتلاي آن باشيم در صورتي كه در كشور ما و به تبع آن استان همدان آن طور كه بايد و شايد به اين مهم توجه نمي‌شود.

وي ابراز داشت: در ديگر كشورها، دولت‌ها به عنوان حامي هنر تئاتر به شمار مي‌روند و از هر نظر زمينه و بستر لازم را براي تقويّت اين هنر پايا و كارآمد به كار مي‌‌گيرند زيرا به اهميت تأثيرگذاري آن پي برده‌اند.

اين پيشكسوت فعال در عرصه تئاتر ابراز داشت: در حال حاضر در بيشترشهرستان‌هاي استان، مقوله‌اي به عنوان تئاتر حرفه‌اي به روي صحنه نمي‌رودكه بايد نسبت به رفع اين ضعف اقدام شود.

وي گفت: عدم درآمدزايي هنر تئاتر به ويژه در شهرستان‌ها اين نياز را كه بايد ارگان‌هاي ذي‌ربط نسبت به حمايت از اين هنر اقدامات قابل توجهي داشته باشند را بيشتر نمايان مي‌سازد.

بيگلريان در بخش ديگري از سخنانش به قابليت‌ها و پتانسيل‌هاي هنر تئاتر در استان و هنرمندان فعال در اين عرصه پرداخت و ابراز داشت: تئاتر همدان داراي عناصر و هنرمندان شاخصي است كه به راحتي مي توانند خود را در سطح كشور مطرح كنند.

به گفته وي حضور هنرمندان پيشكسوت و جوانان تحصيلكرده از يك سو و استعدادهاي نهفته در درون آنها از سوي ديگر، استان را از هر نظر براي ارائه كارهاي مطلوب هنري در عرصه استاني و ملّي آماده كرده است.

احمد بيگلريان افزود: تجربه نشان داده هر گاه گروه‌هاي نمايشي همدان از سوي مسئولان ذي‌ربط از حمايت كافي برخوردار بوده‌اند، توانسته‌اند كارهاي ارزشمند و فاخري را از به منصه ظهور و بروز برسانند.

گاهي مواقع پيشرفت تئاتر استان با افت و خيزهايي مواجه مي‌شود

وي با اشاره به اين كه گاهي مواقع پيشرفت تئاتر استان با افت و خيزهايي مواجه مي‌شود، تأكيدكرد: اين مهم به نوع و چگونگي حمايت مسئولان مربوطه به ويژه اداره كل فرهنگ و ارشاد از اين هنر فاخر برمي‌گرددكه تقويّت و يا ضعف آن را در پي دارد.

اين پيشكسوت فعال در عرصه تئاتر افزود: عدم واگذاري سالن‌هاي نمايش براي تمرين گروه هاي تئاتر از ديگر معضلات پيش روست كه بايد نسبت به رفع اين مشكل نيز اقدام شود، البته به مدت چند ساعت اتاق‌هايي براي تمرين هنرمندان در اختيار گذاشته مي‌شودكه كافي نيست.

احمد بيگلريان با مثبت ارزيابي نمودن اثرات برگزاري جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان در همدان اظهار داشت: بنظرم براي بررسي پديده مهمي چون جشنواره كودك بايد ملاك اصلي قضاوت استقبال مردم و تماشاچيان را در نظر گرفت كه خوشبختانه امسال نيز اين جشنواره خيلي خوب مورد استقبال قرار گرفت.

والدين براي رشد فرهنگي فرزندان خود ارزش قائل هستند

وي ادامه داد : استقبال مردم از تئاتر كودك و نوجوان را نشان دهنده اين دانست كه خانواده ها به تئاتر اهميت ويژه اي مي دهند و ادامه داد : عليرغم شرايط اجتماعي و گرفتاري هاي روزمره والدين براي رشد فرهنگي فرزندان خود ارزش قائل شده و آنها را به سالن هاي نمايش مي آورند.

بيگلريان تاكيد كرد : در طول برگزاري جشنواره وقتي با ميهمانان و هنرمندان خارجي نيز در اين موضوع صحبت مي كرديم اكثر آنان از حضور تماشاچيان و علاقمنداني كه به سالن ها مي آمدند شگفت زده بوده و اين استقبال براي آنها بي نظير و تعجب آور بود كه در يكي از شهر هاي ايران تئاتر كودك به اين اندازه مخاطب داشته و به عبارتي تئاتر آن زنده است.

اين هنرمند تئاتر همدان در بخش ديگري از صحبت هاي خود به دستاوردهاي برگزاري چنين جشنواره اي در استان اشاره نمود و افزود: اين اتفاق براي همه اهالي هنر ، تئاتر و بخصوص اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و كاركنان آن يك امتياز مثبت محسوب مي شود زيرا توانسته اند در بعد اجرائي با برپائي مطلوب آن طي چند سال اخير اين جشنواره را در سطح جهاني بعنوان رويداد مهم كودك و نوجوان مطرح كنند.

وي با بيان اينكه متاسفانه از نظر كيفي تئاتر كودك دچار افت شده است گفت: ضعف گروهي و عدم دانش كافي كودك شناسي گروه هائي كه در اين زمينه فعاليت دارند باعث كاهش كيفي كارها شده كه قطعاَ بايد در اين زمينه آسيب شناسي هاي دقيق و تخصصي صورت پذيرد تا با بررسي روان شناسي ، جامعه شناسي و پژوهش در نياز هاي امروز كودكان با استفاده از امكانات مناسبي كه در حال حاضر مسئولان فرهنگي در اختيار گروه هاي نمايشي قرار مي دهند بتوانيم از نظر كيفي و محتوا نيز كارهاي قابل قبولي براي مخاطبين ارائه كنيم.

كد خبر: 2202076

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۱۳:۲۱

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن