تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804094808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كمبود فضاي پاركينگ بلاي جان رانندگان وراميني/ نارضايتي شهروندان از بي توجهي مسئولان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كمبود فضاي پاركينگ بلاي جان رانندگان وراميني/ نارضايتي شهروندان از بي توجهي مسئولان
ورامين - خبرگزاري مهر: در حالي كه شهرستان ورامين بيش از 300 هزار نفر جمعيت را در خود جاي داده اما هنوز از داشتن پاركينگ عمومي و مجهز محروم بوده و اين امر موجب نارضايتي شهروندان از بي توجهي مسئولان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، كمبود فضاي پاركينگ فقط مختص به كلانشهرها نمي شود بلكه اين معضل بزرگ امروز بسياري از شهرهاي كشور را دچار مشكل كرده است كه ورامين نيز از اين قاعده مستثني نيست.

رشد و توسعه شهرنشيني باعث افزايش ميزان مهاجرت افراد و بالارفتن تعداد ماشين ها در شهرها شده كه به دليل بافت قديمي و سنتي خيابان ها و معابر شهري، معضل پارك ماشين يكي از اولاترين مشكلات پيش روي شهروندان شده است.

يكي از اين تغييرات اساسي شهر ورامين مربوط به خيابان‌ها و معابر اصلي مركز اين شهر است‌، در گذشته نه چندان دور خبري از ترافيك‌هاي خسته‌كننده در ورامين نبود، اما امروز ساكنان ديار 15 خرداد نيز بايد با معضل ترافيك دست و پنجه نرم كنند.

شهرستان ورامين با جمعيتي حدود 300 هزار نفر با معضل بزرگي به نام كمبود فضاي پارك ماشين مواجه شده است و هيچ پاركينگ عمومي و مجهزي در سطح شهر وجود ندارد كه شهروندان براي پارك خودروهاي خود به آن مكان مراجعه كنند.

معضل پارك خودروها در خيابان هاي مسجد جامع، شهدا، طالقاني و 15 خرداد بيش از معابر و خيابان هاي ديگر به چشم مي خورد و حضور و جريمه هاي پليس نيز باعث نشده است كه معضل پارك دوبله خودروها در خيابان هاي شهر حل شود.

چندي پيش شهرداري ورامين با يكي از شركت هاي خصوصي وارد مذاكره شد و زميني نيز براي احداث پاركينگ عمومي و طبقاتي در اختيار اين شركت قرار گرفت.

اين پروژه واقع در خيابان شهيد محمودي، منشعب از خيابان شهدا ورامين، در زميني بالغ بر ۳۱۰۰ مترمربع در ۱۴ طبقه با كاربري ۹۵۱ واحد پاركينگ، ۲۰ واحد اداري و ۸۲ واحد تجاري، جمع 42600مترمربع طراحي شده بود كه مدتي است اين پروژه به دلايل نامعلومي رها شده است.

شهروندان وراميني از وضعيت موجود به شدت گلايه دارند و از مسئولان مي خواهند كه در اين زمينه تلاش بيشتري كنند و معتقدند كه جريمه هاي پليس به تنهايي نمي تواند مشكل پارك ماشين ها را در ورامين حل كند.

بخشي از ترافيك ناشي از پارك دوبله خودروها در خيابانهاي اصلي شهر است

يكي از شهروندان وراميني در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز يكي از معضلات شهري ورامين، بحث افزايش ميزان ترافيك شهري است كه بخشي از اين ترافيك ناشي از پارك دوبله خودروها در خيابان هاي اصلي شهر است.

حسين تاجيك افزود: وقتي در شهر بزرگي مثل ورامين يك پاركينگ بزرگ كه پذيراي اتومبيل هاي مردم باشد، وجود ندارد، شهروندان مجبور مي شوند كه به صورت دوبله اتومبيل خود را پارك كرده تا به كارهاي روزمره خود برسند.

وي ادامه داد: تأمين فضاي پاركينگ خودورها، جدا از بحث ايجاد ترافيك شهري، يكي از ضروريات زندگي شهري امروزي است كه متأسفانه مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است.

تاجيك اضافه كرد: امروز شاهد هستيم كه برخي انبوه سازان، خانه هاي چند طبقه بنا مي كنند و فضاي پاركينگ را هم تبديل به واحدهاي مسكوني كرده و به شهروندان مي فروشند و نبود پاركينگ در اين مجتمع ها، مشكلات عديده اي را در معابر و كوچه ها به وجود مي آورد و شهرداري نيز با گرفتن يك جريمه، به راحتي از كنار موضوع مي گذرد.

شوراي ترافيك براي معضل پارك خودروها فكري كند

يكي از رانندگان شهر ورامين نيز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خيابان ها و معابر اصلي شهر ورامين بافت سنتي و قديمي خود را حفظ كرده اند اما شاهد هستيم كه هر روز كارخانه هاي خودروسازي، اتومبيل هاي جديد خود را وارد بازار مي كنند و بر تراكم ترافيك و كمبود فضاي پارك خودروها افزوده مي شود.

سعيد قاسمي افزود: زماني كه فضاي پارك اتومبيل ها در شهر كم باشد، قطعا بر سر جاي پارك درگيري و جدل صورت مي گيرد و هر راننده اي سعي دارد تا گوي سبقت را از بقيه رانندگان در پارك خودروي خود بربايد و بنده چندين بار شاهد نزاع رانندگان بر سر جاي پارك بودم.

وي ادامه داد: واقعا جاي تعجب دارد كه برخي مسئولين اين مشكلات را مي بينند اما براي حل آن كار خاصي صورت نمي گيرد و هر روز شاهد افزايش اين معضل شهري در ورامين هستيم.

اين راننده وراميني اضافه كرد: قطعا معضلاتي مانند كمبود فضاي پاركينگ و افرايش ترافيك شهري، موجب بروز بيماري هاي عصبي و هدر رفتن وقت و عمر شهروندان مي شود.

قاسمي يادآور شد: در گذشته مقرر شد تا يك پاركينگ بزرگ در خيابان شهيد محمودي ورامين احداث شود اما اين پروژه نيز نيمه كاره رها شده است و مشخص نيست آينده آن چه مي شود.

اين شهروند وراميني تأكيد كرد: شوراي ترافيك شهرستان ورامين بايد در جلسه اي ضروري، به اين مشكل رسيدگي عاجلانه كند، زيرا حقيقتا مردم از اين معضل بزرگ رنج فراوان مي برند.

وي گفت: از مسئولان شهر و شهرستان تقاضا داريم در خصوص ايجاد پاركينگ در شهر ورامين اقدام كنند تا ديگر شاهد شلوغي و تصادفي در سطح شهر نباشيم.

طبق استانداردهاي بين المللي شهرسازي و ترافيكي ظرفيت پارك خودرو در حاشيه خيابان تنها ۳۰درصد از كل تقاضاي پارك را به خود اختصاص مي دهد و ۷۰درصد از تقاضاي پارك در پاركينگ‌هاي خصوصي و عمومي تامين مي شود اما عكس اين مساله در خيابان هاي ورامين صادق است.

نداشتن پاركينگ عمومي يكي از مشكلات مهم شهرستان ورامين است

سرهنگ عليرضا همياني در سال 1390و در گفتگو با مهر، نداشتن پاركينگ عمومي را يكي از مشكلات مهم شهرستان عنوان كرد و گفت: شهرستان ورامين با داشتن جمعيت بالا و خيابانها و معابر كم عرض كه تمامي مراكز مهم تجاري نيز در اين مسير قرار دارند، از نداشتن پاركينگ عمومي رنج مي برد.

وي تأكيد كرد: با مطرح شدن اين موضوع در شوراي ترافيك، تصميماتي اتخاذ شده تا شهرداري نسبت به احداث پاركينگ عمومي در شهرستان اقدام كند.

با گذشت دو سال از تصميم براي ايجاد پاركينگ عمومي در ورامين اما هنوز شهروندان اين شهرستان طعم داشتن يك فضاي مجهز براي پارك خودروهاي خود را نچشيده اند.

پروژه پاركينگ عمومي را از پيمانكار قبلي گرفته ايم

علي حيدريان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرداري قراردادي را با سازمان دهياري هاي كشور منعقد كرد و اين سازمان يك پيمانكار را جهت احداث پاركينگ عمومي ورامين به شهرداري فرستاد.

شهردار ورامين افزود: پس از رايزني و توافقات صورت گرفته قرارداد بين اين شركت كه كارگزار يكي از بانك هاي كشور است منعقد شد، اما اين پيمانكار نتوانست پروژه را به سرانجام برساند به همين دليل قرارداد را با اين شركت لغو كرديم.

وي ادامه داد: بنا داريم تا اين پروژه را به پيمانكار جديد واگذار كنيم، زيرا معتقد هستيم كه اين پروژه بزرگ از عهده شركت سرمايه گذار قبلي خارج است.

حيدريان اضافه كرد: واگذاري اين پروژه به پيمانكار جديد، روند و سيكل اداري خاصي دارد كه بايد طي شود اما بنده مصمم هستم كه اين كار را به سرانجم برسانم.

اين مسئول شهري عنوان داشت: پس از واگذاري و معرفي پيمانكار جديد، ظرف مدت دو سال پروژه پاركينگ عمومي ورامين به پايان خواهد رسيد و شهروندان شاهد حل اين معضل خواهند بود.

مجتمع هاي در حال ساخت بدون پاركينگ تخريب مي شوند

وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار مهر درباره تخلف برخي انبوه سازان و مداراي شهرداري با اين افراد، اظهار داشت: به عوامل پليس ساختماني دستور دادم كه انبوه سازان و كساني كه بدون منظور كردن پاركينگ، اقدام به ساخت مجتمع هاي چند طبقه مي كنند، دچار تخلف شده و بايد ملك آنان تخريب شود.

---------------------

گزارش از سيد محمدحسن محمودي

كد خبر: 2202139

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۱۲:۳۸

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن