تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805055357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبليغ ايران با اعمال شاقه!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تبليغ ايران با اعمال شاقه!
«بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد سفر بي سفر‌! فيلم‌برداري و عكسبرداري ممنوع‌» اين‌ها بعضي از خط قرمزهاي سفر فيلمسازان و خبرنگاران خارجي به ايران است‌، همه‌ي اين‌ها را گروه مستندساز چيني كه 22 روز است در ايران به‌سر مي‌برد تجربه كرده، اما آن‌ها مي‌خواهند هرطور شده زندگي واقعي ايراني‌ها را به تصوير بكشند و براي يك‌ميليارد نفر بيننده‌ي خود در سراسر جهان پخش كنند تا شايد مرزها شكسته و پاي گردشگران چيني به ايران باز شود.

سيدهادي شيرازي، دبير جامعه‌ي تورگردانان و كسي است كه سفر اين گروه مستندساز را به ايران هماهنگ كرده و اكنون در حال اجراي تور آن‌هاست. او در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از برنامه‌ها و همچنين مصائب سفر اين گروه فيلم‌ساز چيني به ايران سخن گفت.

شيرازي اظهار كرد: آن‌ها گروهي هفت نفره از شبكه‌ي تلويزيوني ZST هستند كه فيلم‌هاي‌شان را در برنامه‌اي با عنوان «30 درجه‌ي شرقي‌» پخش مي‌كنند. خودشان مي‌گويند‌ اين شبكه حدود يك‌ميليارد نفر بيننده در سراسر جهان دارد و حالا هدف‌شان اين است كه ايران و زندگي واقعي مردم اين كشور را به چيني‌ها نشان دهند.

او سفر اين گروه مستندساز را حاصل حضور در نمايشگاه گردشگري سال گذشته در «شانگهاي» چين دانست و گفت: آن‌ها سال پيش در آن نمايشگاه به ما مراجعه كردند و از برنامه‌ي سفر سه هفته‌اي خود به ايران، هند و عراق حرف زدند‌، هدف‌شان از تهيه‌ي اين فيلم مستند به تصوير كشيدن كشورهايي از قاره‌ي آسيا براي آن گروه از بينندگان‌شان بود كه قصد دارند از اين مسير گذر كنند؛ اما كل برنامه‌ي آن‌ها با تلاش و رايزني‌هاي نماينده‌ي آژانس ما در چين و همچنين اقدامات مناسب سركنسول‌ ايران در «شانگهاي» براي متقاعدسازي اين گروه تغيير كرد و آن‌ها تصميم گرفتند همه‌ي برنامه و سفر خود را به ايران اختصاص دهند.

وي ادامه داد: براي اين‌كه برنامه، حتما و درست اجرا شود تلاش كرديم هزينه‌هاي سفر اين گروه مستندساز را تا جايي كه امكان دارد كم كنيم كه براي اين كار، هتل‌ها بسيار كمك كردند و قيمت‌هاي پاييني دادند. آن‌ها پنج شب در شيراز و چهار شب در اصفهان بودند و 11 شب هم در تهران هستند و در اين مدت، آثار تاريخي‌، فرهنگي‌، اسلامي، ايراني و هنري ما را در كنار نحوه‌ي زندگي مردم به تصوير مي‌كشند.

شيرازي به ديدار آن‌ها با استادان هنر ايراني اشاره كرد و گفت: گروه مستندساز چيني از شب يلدا‌، مهمان‌نوازي ايراني‌، اربعين‌، چگونگي توزيع غذاي نذري و حافظ خواني در حافظيه‌ي شيراز و يك مسابقه‌ي قرآن نوجوانان فيلم گرفتند. آن‌ها تمايل داشتند در كنار ديدار با بزرگان هنر ايراني، با انجمن شعرا نيز ديداري داشته باشند كه هنوز به انجام اين ديدار موفق نشده‌ايم.

او ادامه داد: آن‌ها از شهرك سينمايي غزالي هم فيلم گرفتند و به درخواست‌شان، برنامه‌ي ملاقات با يك كارگردان مطرح زن كه فيلم‌هاي اجتماعي مي‌سازد نيز ترتيب داده شد كه اين ديدار با «پوران درخشنده» به‌خاطر وجهه‌ي بين‌المللي و فيلم‌هاي اجتماعي‌ او انجام شد.

اين تورگردان اظهار كرد: آن‌ها مي‌خواهند با نمايش اين فيلم‌هاي مستند، تصويري واقعي از ايران را به چيني‌ها نشان دهند و راه را براي سفر آن‌ها به ايران باز كنند. اين كار واقعا هزينه‌بر است ضمن آن‌كه كار كردن با خبرنگاران و فيلم‌سازان، سختي‌هاي خاص خود را دارد.

شيرازي بيان كرد: همه‌ي هزينه‌هاي اين تور خبرنگاري به‌جز اقامت آن‌ها، از طريق آژانس پرداخت مي‌شود، بدون آن‌كه تبليغي در اين فيلم از اين آژانس شود. در واقع آن‌ها نمي‌خواهند يك فيلم تجاري - تبليغاتي بسازند. ما هم اين را نمي‌خواهيم. هدف آن‌ها به تصوير كشيدن زندگي مردم است، ما هم به اين هدف اعتقاد داريم و اين كار را شايسته مي‌دانيم و براي اجراي آن از همكاري و كمك جامعه‌ي تورگردانان و هتلداران بهره گرفتيم.

وي گفت: نگاه ما به اين جريان، ملي است براي همين تمام گروه خود را در آژانس بسيج كرديم تا اين برنامه به‌خوبي در ايران اجرا شود؛‌ حالا اگر گردشگران چيني تصميم بگيرند به ايران سفر كنند،‌ آنجا ما منتفع مي‌شويم.

اما مسأله‌ي ديگري كه شيرازي به آن اشاره كرد،‌ سختي گرفتن مجوزهاي متعدد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ساير سازمان‌ها براي حضور اين گروه مستندساز در ايران و مناطق مختلف بود. او در اين‌باره به خبرنگار ايسنا گفت: اين گروه قرار بود ماه اكتبر به ايران سفر كند؛‌ اما گرفتن مجوز اوليه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه لازمه‌ي سفر هر خبرنگار و فيلمسازي به ايران است،‌ آنقدر طولاني شد كه سفر آن‌ها دوماه عقب افتاد.

وي ادامه داد: از سوي ديگر، فقط چهار موسسه از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد مسووليت جابه‌جايي خبرنگاران،‌ فيلمسازان و عكاسان خارجي را در ايران برعهده دارند كه آن‌ها مجوزها را دريافت مي‌كنند. اگرچه همكاري خوبي با يكي از اين موسسه‌ها براي اجراي اين برنامه داشتيم، ولي حضور اين واسطه‌ها تحميل هزينه‌اي مضاعف است و فرآيند كارها را طولاني‌تر مي‌كند.

اين تورگردان اظهار كرد: براي رفع اين موانع ما به معاونت گردشگري پيشنهاد كرديم تا اقداماتي انجام شود تا سفر اين گروه‌ها كه مي‌خواهند ايران را تبليغ كنند، آسان‌تر و با هزينه‌ي كمتري انجام شود، حتي شايد بهتر باشد اين هزينه‌ها را خودمان پرداخت كنيم، چون در حال حاضر تبليغات برون‌مرزي ايران بسيار ضعيف است‌، وقتي اين گروه‌ها خودشان تصميم دارند به ايران سفر كنند بهتر است تلاش كنيم دست‌ كم با كم‌ترين هزينه به ايران بيايند تا بيشترين بهره گرفته شود.

او درباره‌ي طولاني بودن فرآيند گرفتن ويزاي خبرنگاران نيز گفت: گرفتن ويزا براي يك گردشگر معمولي شايد كمتر از يك هفته زمان بخواهد؛‌ اما براي گرفتن ويزاي خبرنگاران‌، عكاسان و فيلمبرداران حتي اگر با عنوان گردشگر به ايران سفر كنند و بخواهند تصويري هم بگيرند، حتما لازم است از طريق وزارت فرهنگ و ارشاد اقدام شود و همين امر، فرآيند گرفتن ويزا را به يك‌ماه مي‌رساند،‌ اتفاقي كه براي اين گروه رخ داد. وقتي هم كه عوامل و واسطه‌ها متعدد باشند اين فرآيند طولاني‌تر مي‌شود، چون گرفتن استعلام و بررسي‌ها زمان مي‌برد، البته ما هم به لزوم انجام اين بررسي‌ها معتقديم‌، ولي توقع داريم وزارت ارشاد دست‌ كم به يك آژانس مورد تأييد جامعه‌ي تورگردانان مجوز بدهد تا كارها سريع‌تر انجام شود.

شيرازي ادامه داد: اين گروه‌ها براي فيلمبرداري از هر منطقه‌اي به مجوز نياز دارند و اين، كارها را بسيار سخت مي‌كند. هرچند آن شركت‌هاي واسط مسووليت گرفتن اين مجوزها را برعهده دارند و كار خود را خوب انجام مي دهند؛ ولي گاهي حتي با داشتن مجوز هم دچار محدوديت و دردسر هستيم. ما اين مجوزها را براي فيلمبرداري از نماز جمعه‌ي تهران و حتي يك رستوران معمولي هم لازم داشتيم!

وي اضافه كرد: فيلمبرداري در شهر، مشكلي نداشت. البته ما همه‌ي مجوزهاي لازم را در اختيار داريم؛ ولي گاهي در برخي اماكن با مشكلات عجيبي مواجه مي‌شويم، مثلا براي گرفتن فيلم از برج آزادي بايد هم از سازمان ميراث فرهنگي و هم از شهرداري مجوز مي‌گرفتيم، برج ميلاد هم يك‌ميليون تومان پول مي‌خواست تا اجازه‌ي فيلمبرداري بدهد، در صورتي‌ كه اين كار براي برج ميلاد تبليغ محسوب مي‌شد؛ ولي با درخواست پول، گروه چيني از انجام اين كار منصرف شد، قطعا در چنين شرايطي آن‌ها (برج ميلاد) بيشتر از فيلمبرداران و خبرنگاران متضرر مي‌شوند.

انتهاي پيام

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن