تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818884702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر در گفت‌وگو با فارس:3 دليل سقوط اونس جهاني طلا/ قيمت در بازار داخلي متعادل است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر در گفت‌وگو با فارس:3 دليل سقوط اونس جهاني طلا/ قيمت در بازار داخلي متعادل است
رئيس اتحاديه كشور طلا و جواهر با اشاره به كاهش 25درصدي قيمت اونس در يك سال اخير،گفت: تزريق چندين ميليارد دلار به بازار مالي آمريكا و افزايش ارزش دلار، آغاز روند خروج اقتصاد دنيا از ركود و كاهش شديد تقاضاي جهاني طلا سه عامل كاهش قيمت‌ها است.


محمد كشتي‌آراي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، با بيا اينكه پس از 12 سال بيشترين كاهش قيمت طلا در بازارهاي جهاني رخ داده است، اظهارداشت: طلا در يك سال 25 درصد از ارزش خود را از دست داد.

وي افزود: معمولا در روزهاي پاياني سال ميلادي به دليل تسويه حساب‌ شركت هاي مالي و رد و بدل شدن طلا به صورت فيزيكي، تقاضاي طلا افزايش و به تبع آن قيمت طلا رشد مي‌كند اما عوامل مختلفي مانند آغاز روند خروج از ركود اقتصادي و تزريق پول به بازار‌هاي مالي آمريكا موجب تقويت دلار و كاهش ارزش اونس جهاني شد.

كشتي‌آراي با بيان اينكه چندين ميليارد دلار به بازار مالي آمريكا تزريق شده است، گفت: پيش‌بيني مي‌شود تا 10 روز آينده قيمت اونس در اين سطح باقي مانده و در شروع سال جديد ميلادي، تحولات قيمتي بستگي به آمارهايي كه از وضعيت اقتصادي منتشر مي‌شود،‌ دارد.

به گفته وي انتشار آمارهاي اقتصادي شرايط اقتصاد جهان و كشورهاي اروپايي و آمريكا را نشان مي‌دهد كه مي‌تواند بر حركت بازار جهاني طلا و بازارهاي مالي تاثيرگذار باشد.

نايب رئيس اتحاديه طلا و جواهر استان تهران تصريح كرد: برداشت عمومي تحليل‌گران اقتصادي جهان بهتر از سال گذشته است و پيش‌بيني مي‌شود اين روند مثبت باشد.

وي با تاكيد بر اينكه هم‌اكنون بيش از 15 روز آينده را نمي‌توان پيش‌بيني كرد، تصريح كرد: فعلا با توجه به وضعيت موجود به نظر مي‌رسد در اين دوره تغيير محسوسي را در بازار جهاني طلا شاهد نباشيم.

رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر با اشاره به سير قيمت اونس در سال‌هاي گذشته، گفت: قيمت اونس در اكتبر 2011 با ثبت رقم 1927 دلار به بالاترين سطح خود رسيد و از همان ماه اين روند برعكس شد كه احتمالا ناشي از اشباع بازار بود.

وي ادامه داد: همچنين با كاهش رشد اقتصادي چين و هند، تقاضاي جهاني طلا كاهش يافت،در آن سال‌ها بسياري از كشورها به شوراي جهاني طلا درخواست خريد مي‌دادند اما هم‌اكنون هيچ‌گونه درخواستي به اين شورا نرسيده است و اين نشان‌دهنده كاهش تقاضاي جهاني اين فلز گران‌بها است.

كشتي آراي افزود: در واقع در دوره‌اي بخشي از دارايي‌هاي كشورها به طلا تبديل شد و در حال حاضر دوره اجراي اين فرايند به اتمام رسيده است، بنابراين تقاضاي طلا از اين ناحيه در جهان به شدت كاهش يافته و همين مساله بر كاهش قيمت‌ها تاثير قابل توجهي داشته است.

وي تاكيد كرد: تقاضاي جهاني اونس به حداقل خود رسيده است.

نايب رئيس اتحاديه طلا و جواهر استان تهران در پاسخ به اين سوال كه تاثير افت قيمت اونس بر بازار داخلي محسوس نبوده است، گفت: بالاخره انتظار تنظيم و نظم در بازار يك ابزار مديريتي است و در حال حاضر قيمت‌هاي سكه و طلا در بازار داخلي كاملا با قيمت ارز و اونس جهاني تناسب دارد.

انتهاي پيام/م

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن