تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803068466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبناي بودجه دانشگاه‌ها بر اساس سرانه دانشجويي باشد/بدهي 1200 ميليارد توماني دانشگاه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: مبناي بودجه دانشگاه‌ها بر اساس سرانه دانشجويي باشد/بدهي 1200 ميليارد توماني دانشگاه‌ها
معاون پارلماني وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري با انتقاد از بودجه تدوين شده براي اين وزارتخانه، گفت: انتظار وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري از لايحه بودجه 93 اعمال بودجه براي دانشگاه‌ها بر اساس سرانه دانشجويي بوده كه محقق نشده و اين موضوع خلاف برنامه پنجم توسعه است.


سعدالله نصيري قيداري در گفت ‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري خانه ملت، با بيان اينكه معيار بودجه‌بندي دولت براي وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري منطقي نيست، توضيح داد: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بارها و به طرق مختلف پيشنهادات خود را براي تخصيص بودجه اعلام كرده و خواستار اعمال بودجه بر اساس سرانه دانشجويي شده ‌است كه متأسفانه اين پيشنهاد در لايحه بودجه سال 93 عملي نشد.

معاون پارلماني وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري با بيان اينكه تخصيص بودجه دانشگاه‌ها بر اساس سرانه دانشجويي در برنامه پنجم توسعه آمده، تصريح كرد: نمي‌دانيم چرا اين پيشنهاد عملي نمي‌شود زيرا اين شكل تخصيص موجب افزايش سقف بودجه نخواهد شد و سياست‌هاي بودجه انقباضي دولت را زير سوال نخواهد برد.

دانشگاه‌ها 1200 ميليارد تومان بدهي دارند

وي بدهي دانشگاه‌ها را 1200 ميليارد تومان خواند و ادامه داد: وضعيت فعلي بودجه دانشگاه‌ها با آنچه كه مقام معظم رهبري تأكيد داشتند فاصله دارد و همسو نيست، هرچند كه وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري نيز معتقد است كه در تدوين بودجه بايد واقع‌بين بود.

نصيري قيداري ادامه داد: در بودجه سال پيش دانشگاه‌ها مبلغي براي جوايز جشنواره‌ها كنار گذاشته‌شده بود حال اينكه اين مبلغ در بودجه امسال صفر است همچنين پروژه‌هايي كه براي توسعه علمي كشور حياتي هستند و در مسير برنامه‌ريزي‌هاي وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوري قرار مي‌گيرد مورد اهميت واقع نشده‌است.

بودجه واقع بينانه تدوين و به‌موقع ارائه شد

معاون پارلماني وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري تأكيد كرد: هر دستگاه اجرايي در طول سال مشكلات و نيازهاي متنوعي دارد كه اين نيازهاي خود را به معاونت برنامه‌ريزي و نظارت رياست جمهوري ارائه مي‌كند و پيگير گنجانده شدن نكات ارائه شده در لايحه بودجه خواهد بود.

وي افزود: اما بودجه امسال شرايط خاصي داشته و بخش قابل توجهي از درخواست‌ها و پيشنهادهاي وزارت علوم و تحقيقات در لايحه بودجه لحاظ نشده، البته دليل آن لحاظ اعداد واقع‌گرايانه در لايحه بودجه است كه ما هم از اين موضوع استقبال و تشكر مي‌كنيم.

نصيري تصريح كرد: بودجه امسال بر اساس واقعيات و اولويت‌ها تدوين شده و به موقع ارائه شد تا منابع در نظر گرفته شده براي آن قابليت وصول داشته باشد.

هيچ‌كس خواهان بودجه تخيلي نيست

معاون پارلماني وزير علوم، تحقيات وفناوري، توضيح داد: شايد لايحه بودجه امسال در عمل انقباضي باشد اما اين شكل بودجه‌ريزي به واقعيت نزديكتر است تا اينكه براي پروژه‌اي بودجه‌اي خاص در نظر بگيريم و بعد ببينيم 10 درصد آن هم تحقق پيدا نمي‌كند و صرفاً دلمان را خوش كنيم كه مبلغ مذكور در بودجه در نظر گرفته شده‌است، اين شكل برخورد قاعده مناسب بودجه‌ريزي نيست.

وي افزود: دولت مي‌خواهد ركود را رفع و تورم را مهار كند و بودجه را نيز بر همين اساس تدوين كرده، ما نيز بايد اين حوصله را به خرج دهيم تا به وضعيت مطلوب اقتصادي مورد نظر دولت دست پيدا كنيم پيشنهاد وزارت علوم براي بودجه اين وزارتخانه‌هم در همين راستا قرار مي‌گيرد چرا كه ما به دنبال افزايش بودجه نيستيم و تنها مي‌خواهيم بودجه دانشگاه‌ها را بر اساس سرانه دانشجويان تنظيم كنيم.

سرانه‌اي نكردن بودجه دانشگاه ها گريز از قانون است

نصيري ادامه داد: اختصاص ندادن بودجه دانشگاه ها بر اساس سرانه‌ دانشجويي گريز از قانون است، به خصوص با توجه به اينكه براي اين كار لازم هم نيست سقف بودجه تغيير كند و تنها بودجه يك دانشگاه كاهش و بودجه ديگري افزايش پيدا مي‌كند.

وي تأكيد كرد: با اعمال اين روش وقتي دانشگاهي از ما درباره معيار اختصاص بودجه‌اش سوال مي‌كند مي‌توانيم توضيحات لازم را به آن ارائه و دانشگاه سوال كننده را قانع كنيم.

براي تغيير لايحه بودجه 93 با نمايندگان وارد بحث نشديم

نصيري قيداري يادآور شد: طبق تأكيد دولت، با نمايندگان براي تغيير لايحه بودجه 93 وارد بحث نشديم، اما آنان خود به ما مراجعه كردند و ما بر حسب وظيفه راهنمايي‌هاي لازم را به آنان ارائه و مدل پيشنهادي خود براي تخصيص بودجه به دانشگاه‌ها را برايشان تنظيم كرديم.

معاون پارلماني وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري، افزود: ضرايب توضيح داده شده در مدل پيشنهادي تدوين شده و بررسي آن شايد كمتر از يك ساعت به طول بينجامد تا در اصلاحات لايحه بودجه 93 اعمال شود./

پايان پيام

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن