تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803485877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشكل هاي دانشجويي دانشگاه علم و صنعت:جرياناتي در وزارت علوم خواستار تبديل دانشگاه‌ها به پادوي احزاب است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تشكل هاي دانشجويي دانشگاه علم و صنعت:جرياناتي در وزارت علوم خواستار تبديل دانشگاه‌ها به پادوي احزاب است
تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه علم و صنعت طي بيانيه‌اي مطرح كردند: جرياناتي در وزارت علوم و دانشگاه‌ها بناي آن دارند كه باز هم دانشگاه‌ها را تبديل به پادوي احزاب كنند تا دانشجويان را از مسير اصلي خود منحرف كنند.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، بسيج دانشجويي، مجمع دفاتر فرهنگي، كنگره شهدا و هيئت محبان الحسين(ع) دانشگاه علم و صنعت پيرامون شرايط دانشگاه‌ها، روند حركتي و خط مشي آتي آنها بيانيه‌اي صادر كرد و طي آن تأكيد كرد كه جرياناتي در وزارت علوم خواستار تبديل دانشگاه‌ها به پادوي احزاب است.

متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل است:

" 24 آذر ماه براي دانشگاهيان دانشگاه علم و صنعت، سالروز واقعه‌اي است كه در تاريخ اين دانشگاه جاودانه مانده است. در اين روز و در سال 1387، مقام معظم رهبري، ديداري را با دانشگاهيان اين دانشگاه ترتيب دادند و در آن، به نوعي خط مشي جريان دانشجويي كشور را ترسيم نمودند.

بيانات ايشان در دانشگاه علم و صنعت پيرامون رسالت‌هاي جريان دانشجويي در مسير علم اندوزي و آرمان خواهي، وظايف جريان دانشجويي و همچنين مسئولين را براي ريل گذاري زيرساخت‌هاي مورد نياز دانشجويان جهت انجام وظايف خود، مشخص نمود.

دانشگاه علم و صنعت نيز كه به فرموده رهبر معظم انقلاب، هم افتخارات علمي دارد و هم افتخارات انقلابي، از قافله علم اندوزي و تقويت بنيان‌هاي علمي كشور عقب نماند و طي ساليان اخير، شيب بسيار تندي را در مسير تبديل شدن به يكي از مهمترين قطب‌هاي علمي كشور پيموده است. نتيجه و ثمره اين مجاهدت‌ها در آمارهاي اعلام شده توسط مراكز معتبر پژوهشي و صنعتي، ملي و بين المللي، مشاهده مي شود و به هيچ وجه قابل كتمان نيست. برخي از رشته ها در دانشكده‌ هاي مختلف، تبديل به قطب علمي در كشور شده‌اند و رتبه علمي دانشگاه طي 3 سال اخير با توجه به آمارهاي اعلام شده توسط مراكز معتبر پژوهشي ISI و ISC نيز خبر از رشد فزاينده اين دانشگاه در عرصه علمي مي‌دهد.

اين نتايج، مرهون فضاي علمي دانشگاه علم و صنعت بوده است كه طي ساليان اخير و به دور از فضاي سياست‌زدگي در بين دانشگاهيان ايجاد شده است و رتبه علمي دانشگاه را به جايگاهي كه لايق آن بود رسانده است.

متأسفانه آن چه كه باعث رنج و عذاب در دانشگاه‌ها بوده است، فضاي سياست زدگي در بين دانشگاهيان بود كه دانشگاه را تبديل به خانه احزاب نموده بود و دانشجويان را تبديل به پادوي احزاب سياسي كرده بود. اين نوع نگاه به جريانات دانشجويي كه متأسفانه خروجي خود را در جريان 18 تير 78 و همچنين فتنه 88 نشان داده است، تا مدت‌ها بر دانشگاه‌‌ها حاكم بود و دانشجويان نيز به دليل شور و نشاط جواني و همچنين نوع نگاه آرمانگرايانه به مسائل پيش روي دانشگاه و كشور، خواه ناخواه در پازل اين جريانات سياسي بازي مي‌كردند و به اين ترتيب منافع جريانات سياسي از طريق دانشجويان و دانشگاه‌ها تأمين مي‌شد و باز هم متأسفانه، متضرر اين جريانات سياسي صرفاً دانشجو، دانشگاه و در لايه بعدي كشور و ملت بودند كه آن گونه كه شايد و بايد قادر به بهره مندي از توانايي جوانان خود در عرصه علم و فناوري نمي‌شدند.

با برچيده شدن اين فضا از دانشگاه‌ها و به ويژه دانشگاه علم و صنعت، رشد علمي نيز روز به روز شيب تندتري به خود گرفت و پيشرفت‌هاي علمي فعلي دانشگاه علم و صنعت تا حد زيادي مرهون حاكميت اين نوع نگاه بر دانشگاه بوده است كه سبب شد تا افتخاراتي نظير پرتاب اولين ماهواره از جانب جمهوري اسلامي با نام نويد علم و صنعت همراه شود.

امروز، از آنجايي كه سياست اصلي كشور بايد در جهت تقويت استحكام دروني قرار گيرد و بحث حماسه اقتصادي، با تكيه بر اين اصل محقق خواهد شد، نقش دانشگاه‌ها در اين عرصه بسيار مهم است و لازم است تا سياست‌هاي دانشگاه‌هاي كشور در مسير توليد علم قرار گيرد.

متأسفانه اكنون جرياناتي در وزارت علوم و دانشگاه‌ها بناي بر آن دارند كه باز هم دانشگاه‌ها را تبديل به پادوي احزاب گردانند و فضاي علمي كشور را به انحراف بكشانند و دانشجويان را به جاي پرداختن به اصل كه همانا علم اندوزي و در كنار آن آرمان خواهي و آگاهي پيرامون مسائل گوناگون است، مشغول فرعيات گردانند و از مسير اصلي خود منحرف سازند.

فضاي علمي دانشگاه‌ها كه مطلوب دانشگاهيان است نبايد توسط عده قليلي كه سعي در سياست زدگي دانشجويان دارند، منحرف شود و مسلماً كشاندن دانشگاه‌ها به اين سبك فضاها از جانب عموم دانشگاهيان بي جواب نخواهد ماند.

رهبر معظم انقلاب نيز در ديدار اخيرشان با اعضاي محترم شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مسأله‌اي را طرح نمودند كه در اين فضا مي‌تواند خط راه مسئولين محترم وزارت علوم را مشخص سازد. حضرت آقا در بخشي از سخنانشان اينگونه فرمودند:« اين را توجّه كنند آقاى فرجى‌دانا و آقاى هاشمى؛ نگذاريد دانشگاه جولانگاه حركت‌هاى سياسى بشود. اينكه ما جوان را به‌ عنوان يك موتور محرّك تحوّلات سياسى بپذيريم، حرف من است. من يك ‌وقتى اين مطلب را گفتم، بعضى از همين آقايانى كه حالا دَم از دانشگاه مي‌زنند، من را ملامت كردند كه شما اين جوان‌ها را به هَوس انداختيد، به هيجان انداختيد؛ نه، من اعتقاد دارم به اين قضيّه؛ نسل جوان در هر جامعه، موتور حركت تحوّلات اجتماعى و تحوّلات سياسى است؛ بخصوص جوان دانشجو؛ طبيعتش اين است. اين حرف ديگرى است؛ اين غير از اين است كه ما دانشگاه را محلّ جَوَلان گرايش‌هاى سياسى‌ كه بعضى‌شان مخالف با اصل نظام‌مند يا مخالف با جهت‌گيرى‌هاى نظام‌مند بكنيم. اين را بايد حتماً مراقبت كنيد و جلوى آن را بگيريد.»

اميد است تا مسئولين محترم وزارت علوم، به اين هشدارهاي دلسوزانه دانشگاهيان گوش فرا دهند و در مسير تصميم گيري‌هاي خود پيرامون دانشگاه‌ها به اين نكات توجه جدي داشته باشند و بدانند حاصل مجاهدت‌هاي شهداي علم و جهاد كه دانشگاه‌هاي كشور را به اين نقطه از علم رسانيده است و صد البته آنكه جاي پيشرفت بسياري نيز دارد، بي ثمر نخواهد ماند و عموم دانشگاهيان نسبت به انحراف احتمالي از مسير علم جويي دانشگاه‌ها و تقويت ساخت دروني نظام، واكنش لازم را نشان خواهند داد."

انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن