تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820540795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه 93 هم بيمارستان بروجرد را جواب كرد/ پروژه 6 ساله همچنان در كما


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بودجه 93 هم بيمارستان بروجرد را جواب كرد/ پروژه 6 ساله همچنان در كما
بروجرد - خبرگزاري مهر: بيمارستان آيت الله بروجردي يكي از پروژه هايي است كه با قرارگيري در فهرست مهر ماندگار دولت دهم هم به اتمام نرسيد تا همچنان براي درمان زخم بي پولي چشم انتظار باقي بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، بيمارستان آيت الله بروجردي شهرستان بروجرد با 40 درصد پيشرفت فيزيكي سالهاست كه نيمه كاره رها شده است، بيمارستاني كه قرار بود به ياري مجموعه درماني كهنه و قديمي شهرستان بروجرد بيايد و مرهمي بر زخم بيماران رنجور اين ديار باشد.

اين در حاليست كه با آغاز عمليات اجرايي اين بيمارستان نه تنها مشكلات حوزه درمان بروجرد پايان نيافت بلكه با نيمه كاره ماندن اين پروژه درد ديگري بر پيكره شهر بروجرد نيز افزوده شده است.

بيمارستان آيت اله بروجردي كه پس از ناكامي در طرح مهر ماندگار چشم به بودجه سال 93 دوخته بود به نظر مي رسد با كم لطفي لايحه بودجه به اين پروژه مهم و اساسي از در خانه بودجه 93 نيز دست خالي برگردد كه استمرار اين روند موجب اجراي عمليات اين پروژه درماني به صورت كج دار و مريز خواهد بود.

اين در حالي است كه پيش از اين مسئولان امر در اداره كل راه و شهرسازي لرستان گفته بودند كه براي تكميل بيمارستان آيت اله بروجردي 15 ميليارد تومان نياز است تا در سال 93 اين پروژه به بهره برداري برسد.

نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي در اين رابطه به مهر مي گويد: بيمارستان آيت الله بروجردي يك پروژه ملي است كه بايد براي آن اعتبار ملي و هنگفتي در نظر گرفته شود.

بهرام بيرانوند با بيان اين مطلب مي افزايد: تا كنون اين پروژه به دلايل مختلفي از جمله عدم تخصيص اعتبار لازم راكد مانده است كه اين امر گلايه هاي مردم را نيز در پي داشته است.

وي با ابراز تاسف از وضعيت كنوني فضاي درماني و بيمارستاني شهرستان بروجرد ادامه مي دهد: قرار بود با ساخت و تكميل به موقع بيمارستان آيت اله بروجردي و ارائه خدمات درماني به مردم وضعيت درمان در شهرستان بهبود يابد كه هنوز اين مهم صورت نگرفته است.

بيرانوند به كم لطفي به اين پروژه در لايحه بودجه سال 93 اشاره كرده و يادآور مي شود: در لايحه بودجه دولت جديد براي تكميل بيمارستان آيت الله بروجردي مبلغ 2.4 ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده كه اين ميزان كافي نيست.

نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي معتقد است كه با اين بودجه اندك تكميل بيمارستان آيت الله بروجردي سالها به طول خواهد انجاميد.

بنابر اين گزارش، شهرستان بروجرد با جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر داراي تنها دو بيمارستان دولتي است كه هر كدام از اين بيمارستانها با بيش از 100 سال قدمت، فرسوده شده و جوابگوي حوزه بهداشت و درمان اين شهرستان نيستند.

اين وضعيت به گونه اي است كه مسئول شبكه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد در واكنش به وضعيت مراكز درماني بروجرد گفته بود كه متاسفانه وضعيت بيمارستانهاي شهر بروجرد مناسب نيست و از لحاظ قدمت در شرايطي هستند كه جزو بناهاي تاريخي محسوب مي شوند!

اين در حاليست كه با رشد جمعيت و نياز روزافزون به بهداشت و درمان انتظار مي رود متوليان امر براي تامين سلامت مردم و تسهيل دسترسي به مراكز درماني مجهز و به روز تلاش كرده تا ضمن اطمينان بخشي به مردم در زمينه تامين نيازهاي خود در اين بخش، كمبود فضاي درماني موجود در شهرستان نيز برطرف شود.

در اين راستا با توجه به كمبود فضاي درماني و ضرورت احداث يك بيمارستان جديد در بروجرد، ساخت بيمارستان آيت اله بروجردي در سفر اول هيئت دولت به استان لرستان مصوب شد كه پس از گذشت 6 سال هنوز به مرحله بهره برداري نرسيده است.

اين در حاليست كه اين بيمارستان با توجه به اجراي طرح مهر ماندگار در سال پاياني دولت در فهرست اين پروژه ها قرار گرفت كه متاسفانه اين موضوع نيز كمكي به بهره برداري بيمارستان آيت الله بروجردي نكرد تا همچنان اين پروژه نيمه كاره باقي بماند.

كد خبر: 2201949

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۰۸:۴۷

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن