تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803269318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظر نويسندگان صاحب‌نام درباره بهترين كتاب‌هاي 2013 چيست؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نظر نويسندگان صاحب‌نام درباره بهترين كتاب‌هاي 2013 چيست؟
نويسندگان مشهوري چون «هيلاري منتل»، «نام استوپارد» و «رادي دويل» با نزديك شدن به پايان سال ميلادي، كتاب‌هاي مورد علاقه‌شان را در سال 2013 معرفي كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چهره‌هاي سرشناس دنياي ادبيات در پايان سال 2013 كتاب‌هاي مورد علاقه‌شان كه طي 12 ماه گذشته به چاپ رسيده‌اند را معرفي كردند كه از ميان اين نويسندگان مي‌توان به «چيماماندا نگوزي آديچي»، «هيلاري منتل»، «النور كاتن»، «رادي دويل» و «تام استوپارد» اشاره كرد.

ميلياردر پنج ستاره

** «چيماماندا نگوزي آديچي»، داستان‌نويس معروف نيجريه‌اي برنده‌ جوايز مهم بين‌المللي همچون كشورهاي مشترك‌المنافع، كه رمان «نيمي از خورشيد زرد» وي در عرصه جهاني از شهرت بالايي برخوردار است، خواندن «ميلياردر پنج ستاره» به قلم «تاش آو» را توصيه كرده است. وي در اين‌باره گفت: اين كتاب پرتره‌اي درخشان، گسترده و چندلايه از چين معاصر است. اين رمان باعث شد من بخندم و به فكر فرو روم. اين نويسنده در ادامه گفت: علاوه‌بر اين «حلقه»ي «ديو اگرز» را هم خيلي دوست داشتم. اين اثر هجوي تيزبينانه و خنده‌دار درباره زندگي در بستر فناوري است.

** «ويليام بويد»، نويسنده‌ي رمان «تنها» از مجموعه «جيمز باند»، از دو كتاب هنري كه امسال مطالعه كرده نام برده و جالب است كه در عنوان هر دوي اين كارها واژه «صبحانه» به چشم مي‌خورد؛ «صحبانه با لوسين» نوشته «جوردي گريگ» و «صبحانه در ساتبي» اثري از «فيليپ هوك» دو كتاب مورد علاقه بويد هستند. اين رمان‌نويس برنده جايزه كتاب سال «كاستا» درباره اين آثار گفت: زندگينامه «لوسين فرويد» به قلم «گريگ» يك افشاگري بود. تمام سوالاتي كه درباره فرويد داشتم، از مسائل زيبايي‌شناختي تا شايعات مربوط به زندگي خصوصي، با رك‌گويي و درايت اين كتاب پاسخ داده شد. ديدگاه «هوك» به دنياي هنر همچون نگاه يك دلال حرفه‌اي است. اين كتاب 350 صفحه‌اي از الف تا ي آموزش هنر را شرح داده است. «صبحانه در ساتبي» اثري سرگرم‌كننده است كه با لحني شيطنت‌آميز و زيركانه نوشته شده است.

صبحانه با لوسين

** «النور كاتن» كه امسال به عنوان برنده‌ جايزه‌ بوكر بين‌المللي معرفي شد، درباره كتاب محبوبش گفت: كشف امسال من «دختر، چيزي نيمه شكل‌يافته است» اولين رمان «ايمير مك‌برايد» بود. اين كتاب از لحاظ سبكي به «خشم و هياهو»ي فاكنر شباهت دارد، اما حذفيات متناوب آن اصلا مثل ترفند يا يك بازي نيستند. نويسنده‌ «چهره‌هاي درخشان» در ادامه سخنانش گفت: «يك حقيقت زيبا» اثر «كالين مك‌آدام» واقعا مرا گيج كرد و «آتش ميرا» رمان مكرآميز و مبتكرانه‌ي «اليزابت ناكس» عميقا باعث خرسندي‌ام شد. رمان محبوب من در گروه سني كودك هم «خانه تلنبار» بود كه توسط «ادوارد كري» نوشته و تصويرگري شده است.

دختر، چيزي نيمه شكل‌يافته است

** «جيم كريس» از مشهورترين نويسندگان انگليسي است كه چهار كتاب غيرداستاني را به دوستداران ادبيات معرفي كرده و گفته است: هر چهار كتاب محبوب امسال من از نيرو و عمقي غيرمعمول برخوردار هستند. اين رمان‌نويس نامزد بوكر و جايزه ايمپك دوبلين، «لبريز» كتابي به قلم «ديويد كوامن» درباره ويروس‌هايي كه از انسان به حيوانات منتقل مي‌شوند، «سقوط به بالا» تاريخچه بالن‌سواري نوشته‌ي «ريچارد هلمز»، «جستجوگران» كتاب تاريخي «گلن فرانكل» و «انسان‌ها و پرندگان» اثري از «مارك كالرز» را به عنوان آثار مورد پسندش معرفي كرد.

سقوط به بالا

** «رادي دويل»، فيلمنامه‌نويس و نويسنده ايرلندي برنده بوكر 1993، پنجمين چهره سرشناسي است كه نامش در اين گزارش آمده است. وي گفت: «دهم دسامبر» مجموعه داستان «جورج ساندرز» كتاب خيلي خوبي است. داستان‌هاي اين مجموعه هوشمندانه و تأثيرگذار هستند و داستاني كه نامش روي جلد ديده مي‌شود، بهترين اثر داستاني است كه من امسال خواندم. رادي دويل هم، مانند كريس به كتاب «جستجوگران» گلن فرنكل اشاره كرد و افزود: اين اثر درباره داستان‌هايي در پس‌زمينه‌ داستاني ديگر است كه بعدها تبديل به فيلم كلاسيك «جان فورد» شد. اين كتاب تاريخچه آمريكاست، اثري درباره‌ي تعصب نژادي و ‌كتابي راجع به اين كه چگونه و چرا رويدادهاي واقعي به افسانه تبديل مي‌شوند. اين كتاب بسيار سرگرم‌كننده است.

جست‌وجوگران

نويسنده «تعهدات» همچنين اضافه كرد: كتاب محبوب سال 2013 من «شمال (و تقريبا هرچه در آن است)» نوشته «پل مورلي» است كه انگار تاريخ را از عقب روايت مي‌كند. اين كتاب يك كتابچه خاطرات و يا يك نامه عاشقانه است. اثر مورلي باعث شد من به موزه «تيت» بروم و دوباره به آثار «جورج نورمبي» گوش دهم. اين كتاب مغزم را پر كرد. خيلي طولاني و گاه آزاردهنده بود، اما وقتي به پايان رسيد، آرزو كردم اي كاش تمام نمي‌شد.

** «جاناتان فرنزن» كه از مشهورترين مقاله‌نويسان و نويسندگان آمريكايي‌ است، از كتابي به نام «فرمان و كنترل» نام برده و گفته است: نظر من «فرمان و كنترل» نوشته «اريك شلوسر» است. واقعا دوست داريد درباره گرماي هسته‌اي در شهر محل سكونت‌تان بدانيد؟ مي‌خواهيد درباره مسائل امنيتي حول محور سلاح‌هاي اتمي از زمان اختراع آن‌ها اطلاعاتي به دست بياوريد؟ كتاب اشلوسر مثل يك تريلر است، اما براساس پژوهش‌هايي فوق‌العاده نوشته و تنظيم شده است. او يا يك نابغه مادرزاد است كه حجم عظيمي از اطلاعات پيچيده را كنار هم قرار داده و يا خودش را به آب و آتش زده تا اين كتاب را بنويسد. اصلا تصور نمي‌شود كه كتابي درباره آخرالزمان هسته‌اي قابل مطالعه باشد، اما اگر به قلم شلوسر نوشته باشد، حتما همين‌طور است.

فرمان و كنترل

**‌ «به سمت سكوت» و «نينا، با عشق» دو اثري هستند كه «استفن فريرز»، كارگردان معروف انگليسي به كتابخوانان معرفي كرده است. «به سمت سكوت» كتابي از «ويد ديويس» است كه درباره سه صعود ناموفق به قله اورست نوشته شده و در آن به مرگ «جورج مالوري» در سال 1924 اشاره شده است. فريرز درباره اين كتاب گفت: مرداني از زمان جنگ جهاني اول چنان مقاومت و ظرفيتي از خود در برابر رنج‌ها نشان داده‌اند كه از درك من خارج است. نخست وزير «جيمز كامرون» بايد پيش از اين كه خود را احمق جلوه مي‌داد، اين كتاب را مي‌خواند. اين نويسنده در پايان به «نينا، با عشق» اشاره كرد و گفت كه اين كتابي طنزآميز و تيزبينانه است.

نينا، با عشق

** «هيلاري منتل»، نويسنده مشهور انگليسي كه طي سال گذشته دو جايزه بوكر و جايزه كتاب سال كاستا را كسب كرد و ركوردي جديد براي رمان‌نويسان انگليسي به ثبت رساند، از دو كتاب «زندگي پنلوپه فيتزجرالد» و «سفر قدرت» نام برد و گفت: با اين اثر از «هرميون لي» كه زندگينامه‌اي غني و خوشايند از يك هنرمند چيره‌دست است، حسابي از خود پذيرايي كنيد. اين اثر شما را به دنياي پرابهام و جذاب خود نويسنده مي‌برد. خالق «تالار گرگ» در ادامه افزود: اما شايد كتاب برتر سال بايد آيينه زمان خودش باشد؟ اگر اين‌طور است، خواندن «سفر قدرت: دهه تاكتيك، نقشه‌ها و سرگيجه» به قلم «داميان مك‌برايد» را پيشنهاد مي‌كنم.

سفر قدرت

** «تام استوپارد»، نويسنده‌ چك‌تبار انگليسي و خالق آثار ماندگاري چون «شكسپير عاشق» و «آركاديا» هم در اين گفت‌وگو اظهار داشت: اين دقيقا همان زمان از سال است كه من بيهوده تلاش مي‌كنم يادم بيايد در 12 ماه گذشته چه كتاب‌هايي خوانده‌ام و در پايان سه كتابي را انتخاب مي‌كنم كه طي 12 هفته گذشته از خواندنشان لذت برده‌ام. اين نمايشنامه‌نويس برنده جايزه معتبر «توني» افزود: بايد بگويم كه آن سه كتاب عبارتند از: «هاتف طبيعت» نوشته «اوليسيا سگرستريل» كه زندگينامه «دبليو.دي. هميلتون» زيست‌شناسي انقلابي و معروف است. «لبه خونين» از «توماس پينچون» كه وقتي روي دور مي‌افتد، سرگرم‌كننده‌ترين ديالوگ‌ها را مي‌نويسد و «كتاب رياضيات نيويورك تايمز» كه همان‌طور كه عنوان اين اثر نشان مي‌دهد، مجموعه‌اي است از اخبار رياضي طي 100 سال كه براي عموم خوانندگان نوشته شده و بهتر از اين نمي‌شد تنظيمش كرد.

لبه خونين

** «كولم تويبين» درباره‌ي آثار برگزيده سال 2013 خود گفت: «شيلا هيل» در كتاب «زندگي تيتيان» مرور دقيق و صميمانه‌اي بر مجموعه كارهاي تيتيان داشته و علاوه بر اين، اطلاعاتي را درباره سياست و هنر قرن شانزدهم ونيز و اروپا كه الهام‌بخش تيتيان بوده‌اند، ارائه مي‌دهد. دو كتاب از «رينر استچ» با نام «كافكا: سال‌هاي تصميم‌گيري» و «كافكا: سال‌هاي شناخت» هم دومين و سومين جلد از مجموعه سه‌جلدي زندگينامه‌اي هستند. داستان‌نويس برنده جايزه «قلم» ايرلند در ادامه افزود: «استچ» با دقت و حس همدردي ظريفي، زندگي و آثار كافكا را مورد بررسي قرار مي‌دهد. او به دنيايي كه كافكا به آن تعلق داشت و شخصيت‌هاي تأثيرگذار زندگي اين نويسنده، كاملا واقف بود و اين مطلب با هوشمندي و كارداني كه در اين كتاب به چشم مي‌خورد، تناسب دارد.

كافكا

انتهاي پيام

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن