تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819003417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بومي سازي 76 كاتاليست مورد نياز صنعت پتروشيمي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: بومي سازي 76 كاتاليست مورد نياز صنعت پتروشيمي
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1392/10/04
رئيس شركت پژوهش و فناوري پتروشيمي با بيان اين كه
38 دانش فني و كاتاليزور در اين شركت بومي سازي شده است ، گفت: اين ميزان تا پايان برنامه پنجم به 110 مورد خواهد رسيد.
به گزارش شبكه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، غلامرضا جوكار افزود :شركت پژوهش و فناوري پتروشيمي آماده همكاري با تمام مجتمع هاي پتروشيمي كشور است ، تا نياز
همه صنعت پتروشيمي را برطرف كند.
وي تاكيد كرد : در اين مسير توليد ده ها محصول جديد پژوهش و فناوري سبب تقويت اقتصاد مقاومتي مي شود و دستاوردهاي ارزشمند كسب شده مي تواند اركان صنعت پتروشيمي ايران را تحكيم بخشد و ايران در مسير خودكفايي كامل گام بردارد.
رئيس شركت پژوهش و فناوري پتروشيمي ادامه داد: 15 كاتاليست و دانش فني در سال گذشته بومي سازي شد و آماده واگذاري است و امسال نيز با بومي سازي 15 دانش فني راهبردي در صنعت پتروشيمي در مجموع 30 دستاورد ارزشمند پژوهشگران ايراني آماده واگذاري است.
جوكار افزود: همزمان با عملكرد موفق مراكز پژوهش و فناوري در سه شهر تهران، ماهشهر و اراك،كارشناسان و متخصصان صنعت پتروشيمي ايران موفق شدند دهها مورد دانش فني را در داخل كشور بومي سازي و توليد كنند.
وي با بيان اين كه نقش توليد كنندگان داخلي با بهره گيري از دانش بومي و انتقال دانش فني به داخل كشور بيشتر شده است ، گفت : پژوهش و فناوري ، اساسي ترين گام در توسعه صنعتي و اقتصادي كشور به ويژه صنعت نفت است و در مسير توسعه پايدار، بومي سازي يك اولويت راهبردي به شمار مي رود.
جوكار گفت : در زمينه دانش هاي مرتبط با كاتاليزورها ، مواد شيميايي، انتقال فناوري به حد مطلوبي از دانش دست يافته ايم كه ديگر شرايط تحريم نمي تواند پژوهشگران پتروشيمي را محدود كند.
رئيس هيئت مديره شركت پژوهش و فناوري پتروشيمي با اشاره به برنامه ريزي هاي توسعه صنعت پتروشيمي گفت : اكنون زنجيره اي از پژوهشگران و فناوران در صنايع پتروشيمي ايران طرح هاي توسعه را دنبال مي كنند.

جوكار با تاكيد بر ارتقاي شركت هاي دانش بنيان در كشور افزود : حمايت هاي دولت و توجه ويژه وزارت نفت و مديران ارشد صنعت پتروشيمي به توليد علم و دستيابي به دانش فني و داخلي سازي آن ، شركت پژوهش و فناوري پتروشيمي را به رقيبي براي همتايان تبديل كرده است.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن