تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802351346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير ارشاد:رويدادهاي هنري بر تعامل سياسي ما با ساير دولت‌ها اثرمي‌گذارد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: وزير ارشاد:رويدادهاي هنري بر تعامل سياسي ما با ساير دولت‌ها اثرمي‌گذارد


علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به همراه علي مرادخاني، معاون امور هنري، چهارشنبه 27 آذر از سومين نمايشگاه هنر مقاومت ديدار كردند.

به گزارش روابط عمومي معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،ديدارعلي جنتي ازاين نمايشگاه نزديك دوساعت به طول انجاميد و جوادجباري مديرعامل بنياد روايت ، حبيب‌الله صادقي دبيرجشنواره وعلي معلم ‌دامغاني رييس فرهنگستان هنرتوضيحاتي درموردآثاربه نمايش درآمده در اين نمايشگاه ارائه دادند. همچنين هنرمندان خارجي حاضر در نمايشگاه با وزير ارشاد ديدار كردند.

صادقي، دبير جشنواره ضمن خوش‌آمدگويي به وزير و معاون هنري، گفت: «حضور مسئولان فرهنگي دولت در اين نمايشگاه نشان مي‌دهد چنين رويدادي مورد توجه و حمايت آن‌هاست و ما را براي ادامه اين راه دل‌گرم مي‌كند.»

علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره برنامه‌هاي دولت براي حمايت از جشنواره‌هايي مانند هنر مقاومت گفت: «اين رويدادهاي هنري بر تعامل سياسي ما با ساير دولت‌ها اثرمي‌گذاردو از اين نظر اهميت دارد. بايد از برگزاري چنين رويدادهايي كه كشورهاي خارجي نيز در آن مشاركت دارند حمايت كرد. همچنين بايد اين مجموعه آثار را در كشورهاي اروپايي و آسيايي نيز ارايه كنيم تا فرهنگ غني كشورمان به ملت‌هاي ديگر عرضه شود.»

او درباره توسعه جشنواره‌هاي اين‌چنين در حوزه بين‌الملل گفت: «در برنامه‌هاي ارايه شده‌ام به مجلس به بحث ديپلماسي فرهنگي توجه ويژه‌اي شده است. مقاومت نيز جزيي از هويت ملي ماست و بايد فرهنگ مقاومت را به دنيا منتقل كنيم و يكي از راه‌هاي آن از طريق اين آثار است. برگزاري نمايشگاه‌هاي هنر مقاومت قطعاً در دنيا نيز مورد توجه قرار خواهد گرفت به خصوص اگر آثار فاخرمان را درآن‌جا عرضه كنيم.»

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره حمايت ازهنرمندان حوزه‌هاي مختلف تجسمي گفت: «به تازگي حضور آثار هنرمندان كشورمان در حراج كريستيزجالب توجه بود. در اين حراج 40 اثر شركت كرد و 32 اثر به فروش رفت كه اين اتفاق هم براي هنرمندان ما مايه افتخار بود و هم درآمدزا بود. بايد اين حركت را تقويت كنيم.حضور هنرمندان ما در همه حوزه‌هامي‌تواند نشان‌دهنده فرهنگ و تمدن ما باشد و در عين حال مي‌تواند از نظر اقتصادي براي هنرمندان درآمدزا باشد و كشور را به تدريج بر اقتصاد فرهنگ پيش ببرد.»

جنتي درباره حمايت نهادهاي مختلف از هنر گفت: «مردم بايد وارد هر سازمان دولتي كه مي‌شوند هنر را حس كنند. حتي در وزارت ارشاد و دفتر وزير هم آثار هنري وجود نداشت و اخيرا قرار داده شده است. هنر در ذات ملت ماست و بايد تبلور و تجسم آن را در همه جا ببينيم.»

او در مورد تعيين اعضاي كميته ترجمه در وزارت ارشاد نيز گفت: «كميته ترجمه هنوز تعيين نشده است. يكي از نقايص ما اين است كه در نمايشگاه‌هاي خارج از كشور به خاطر كمبود كتاب‌هاي ترجمه شده بيش‌تر از كتاب‌هاي فارسي‌زبان استفاده مي‌كنيم كه تنها مورد توجه ايرانيان مقيم آن كشورهاست. بايد كميته ترجمه راه‌اندازي كنيم كه كتاب‌هايمان را به زبان‌هاي مختلف دنيا ترجمه كنيم و بتوانيم اين آثار را در نمايشگاه‌هاي جهاني عرضه كنيم.اين كميته ترجمه بايد تبديل به نهضت ترجمه شود.»

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به فضاي فرهنگستان هنر نيز اشاره كرد: «در اوايل انقلاب ساخت اين مجموعه كار ارزنده‌اي بود چون بسياري از افرادي كه علاقه‌مند ورود به اين حوزه‌ها بودند با سختي‌هاي بسياري مواجه شده و اغلب موفق نمي‌شدند. كتابخانه فرهنگستان نيز با حدود 150 هزار كتاب محل نگهداري بسياري از كتاب‌هاي فاخر است كه كتابخانه مرجع محسوب مي‌شودو تنها منبع برخي پايان‌نامه‌ها به ويژه در حوزه هنر است.»

در ادامه، معاون امور هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره حمايت از جشنواره هنر مقاومت اظهار كرد: «برگزاركنندگان اين رويداد هنري زحمت بسياري كشيده‌اند و هر چه در توان داشته باشيم به صورت تعاملي از اين اقدام حمايت مي‌كنيم.البته حضور ما در اين جشنواره نشان از حمايت دولت از اين رويدادهاست.»

علي مرادخاني با بيان اين‌كه برگزاري جشنواره هنرمقاومت تلنگري به مسئولان براي فراموش نكردن اهداف وآرمان‌هاي انقلاب اسلامي است، گفت: «اينگونه جشنواره‌ها نگاه آرماني ماست و اجازه فراموش شدن اهداف اساسي وآرماني انقلاب اسلامي را نمي‌دهد. ما در خلال فرآيندها ممكن است دچار فراموشي مسايل اساسي شويم و بايد تلاش كنيم گاهي اوقات تلنگرهايي به مسئولان بزنيم كه يادمان نرود چه آرمان،ارزش وخاستگاهي داشته‌ايم واين جشنواره‌ها راهي براي اين تلنگراست.»معاون هنري وزير ارشاد ادامه داد:«بايدازنظرتكنيكي نيزبيش‌تربه اين جشنواره اهميت بدهيم.معمولا در كارهاي ارزشي، به لحاظ تكنيكي كم‌تر وقت مي‌گذاريم اما بايد خودمان را ازهرنظرتجهيزكنيم تا درتمام رشته‌هاي هنري حرف‌هاي خوبي براي گفتن داشته باشيم.»

در ادامه اين بازديد، علي مرادخاني معاون امور هنري وزيرفرهنگ وارشاد اسلامي در مورد نتيجه مذاكره با گروه‌هاي سرمايه‌گذار در حوزه هنرهاي تجسمي با بيان اينكه اقدامات لازم در اين زمينه در حال انجام است ، گفت: «اين گونه كارها نياز به زمينه‌يابي دارد و براي جلب سرمايه‌گذاران نبايد فضاي معرفي را آماده كنيم كه اين اقدامات در حال انجام است و تا كنون نتيجه مطلوبي داشته است.»

اودرباره بودجه لازم براي برگزاري جشنواره تئاترفجرگفت:«الان مشكل اجرايي براي بودجه نداريم. با وزارتخانه مذاكراتي داشتيم كه تخصيص‌هاي بودجه‌اي ماه‌هاي آينده خود راهم دريافت كنيم تا بتوانيم جشنواره‌هاي دهه فجررابرگزاركنيم. ممكن است به عدد و رقم دلخواه نرسيم ولي سعي مي‌كنيم براي اهالي هنر كم نگذاريم.»مرادخاني در مورد آخرين اقدامات انجام شده براي بازسازي تئاترشهر نيز گفت: «قرار است بودجه مورد نياز براي بازسازي تئاترشهر تامين شود. همه اين كارها قرار است با سرعت پيگيري شود.در بسياري مواقع لازم نيست مدام اعلام شود كه چه كارهايي در دست اقدام داريم چرا كه بعد از مدتي نتيجه اقدامات را مي‌توان مشاهده كرد.»

او با اشاره به ديدار احمد مسجدجامعي،رييس شوراي شهر تهران از تئاترشهر ادامه داد: «قرار است هفته آينده معاون شهردار تهران از ايستگاه مترو فرهنگ در نزديكي تئاترشهر ديدار كنند كه در ادامه به تئاترشهر هم سر مي‌زنند.به زودي در يكي دو هفته آينده در اين زمينه خبرهاي خوبي اعلام خواهيم كرد.»

معاون امور هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به اين‌كه با توجه به بودجه‌اي كه مجلس براي امور هنري اختصاص داده چه ميزان صرف تئاتر خواهد شد گفت: «اگرمجلس شوراي اسلامي تصويب كندبخش هنرهاي تجسمي را از قيود موجود خارج مي‌كنيم و در صورت تصويب اختصاص يك درصد بودجه عمراني دستگاه‌هاي دولتي به خريد آثارهنري،حدود 300 ميليارد تومان به اين بخش كمك مي‌شود.بودجه امسال حدودا 17 ميليارد تومان خواهد بود و ممكن است 15 ميليارد تومان آن استحصال نهايي شود وسال آينده افزايش مي‌يابد. البته بايد تلاش كنيم اين افزايش بودجه تبديل به مطالبه ناقص و ناهنجار در سيستم هنري نشود.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن