تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802898568




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قشر جوان بازوي عملي يك جامعه است/ مسجد اولين مركز تعاملات سياسي و مذهبي در طول تاريخ


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قشر جوان بازوي عملي يك جامعه است/ مسجد اولين مركز تعاملات سياسي و مذهبي در طول تاريخ
گرمسار – خبرنگار مهر: مدير مسئول كانون فرهنگي هنري محراب مسجد جامع گرمسار قشر جوان را بازوي عملي جامعه معرفي كرد و گفت: بصيرت و هوشياري قشر جوان در كنار باور و اعتقادات مذهبي شان از آنها نيرويي قوي براي حراست و پيشرفت از كشور خواهد ساخت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن آخوندي صبح دوشنبه در نشستي با اعضاي كانونهاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان گرمسار در محل مسجد جامع اين شهر ضمن اشاره به اينكه وظيفه يك مركز فرهنگي و مذهبي در درجه اول پرورش انديشه هاي فرهنگ ساز و بنيادي است افزود: مهم ترين و اصلي ترين مخاطبان اين مراكز جواناني هستند كه با دنيايي از پرسش و كاوش گري به دنبال حقيقت هر امري مي شتابند.

وي با بيان اين مطلب كه اينكه پيشرفت و توسعه همه جانبه يك كشور بر پژوهش و توليد علم استوار است خاطر نشان كرد: روحيه كنكاش و جست جو گري قابليتي است كه در قشر جوان موجود است و مي تواند موجبات قدرت و استقلال هر كشوري را فراهم كند و براي تحقق اين امر بايد تنها زمينه بروز آن فراهم شود.

مسجد اولين مركز تعاملات سياسي و مذهبي در طول تاريخ

مدير مسئول كانون فرهنگي هنري محراب گرمسار جذب جوانان و نوجوانان به مشاركت در برنامه هاي ديني را يكي از رسالت هاي كانون فرهنگي هنري دانست و اظهار داشت: از اهداف اين كانون ها زمينه سازي و فراهم كردن تمهيدات حضور آحاد مردم به ويژه گروه دانش آموزي و دانشجويان در حوزه خواهران و برادران است.

آخوندي با تاكيد بر فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر توجه به جايگاه و اهميت كانون فرهنگي هنري مساجد و جلوگيري از فراموش شدن رسالت اصلي اين نهاد ادامه داد: بايد مراقب بود تا جايگاه اصلي اين كانونها به دست فراموشي سپرده نشده و در همه عرصه ها بهترين مامن براي جوانان ما باشد.

وي مسجد را به عنوان اولين مركز تعاملات سياسي و مذهبي در طول تاريخ معرفي و ابراز داشت: تلاش همه مسئولان كانون هاي فرهنگي هنري براي جذب قشر جوان به اين مراكز در واقع تلاشي در جهت بازگرداندن جايگاه واقعي اين مكان در بين عموم مردم است.

سياست بدون ارزش هاي ديني و دين بدون دخالت در جريانات سياسي ارزشي ندارد

مدير مسئول كانون فرهنگي هنري محراب گرمسار با تاكيد بر اين امر كه يك جوان بايد به مسائل و اتفاقات سياسي و مذهبي زمان خود حساس باشد تصريح كرد: انتخاب گرايش و جريان سياسي درست براي هر كس منوط به داشتن بصيرت و آگاهي كافي نسبت به اتفاقات و مسائل زمان گذشته و حال است.

آخوندي، ديانت و سياست را دو امري دانست كه بايد باهم تلفيق شده و در كنار هم باشند زيرا سياست بدون ارزش هاي ديني و دين بدون دخالت در جريانات سياسي ارزشي نداشته و از تفسير واقعي خود فاصله گرفته اند.

وي وجود مراكز فرهنگي هنري نظير كانون فرهنگي هنري محراب را پايگاهي براي شفاف سازي و روشن نمايي امور جاري در جامعه خواند و اذعان داشت: قشر جوان بايد براي پرورش اخلاقيات و ارزش هاي مذهبي خود مامن و مركزي امن داشته باشند كه چنين فضاهايي كه متبرك به معنويات موجود در مساجد است بهترين و كامل ترين مراكز است.

دشمن از پيشرفته ترين ابزار و تكنيك ها براي تخريب فكر و انديشه جوان بهره مي گيرد

مدير مسئول كانون فرهنگي هنري محراب با يادآوري اين مطلب كه دشمن از پيشرفته ترين ابزار و تكنيك ها در جهت تخريب فكر و انديشه جوان بهره مي گيرد عنوان كرد: ملت ايران و نظام اسلامي در موقعيت جديدي قرار گرفته و براي مقابله با اين حربه دشمن بايد افكار جوان را مديريت كرد.

آخوندي ضمن اشاره به اينكه امروز مسجد به عنوان سنگري در برابر هجمه مخرب جنگ نرم حامي و نگهبان نسل جوان است تاكيد كرد: با ترويج و اشاعه فرهنگ قرآني در اقشار آسيب پذير جامعه و تربيت ديني جوانان مي توان نقشه هاي دشمن را نقش بر آب كرد.

وي با بيان اين مطلب كه كانون فرهنگي هنري محراب مسجد جامع به عنوان يكي از كانون هاي محوري شهرستان بر جسته و قابل اتكا است يادآور شد: در حال حاضر فراهم كردن بستر مناسب در راستاي ظرفيت سازي حضور هرچه بيشترجوانان در عرصه هاي سياسي و انقلابي با بهره گيري از تجارب ارزشمند امام جمعه و اعضاي هيئت امناي محترم مد نظر است.

مسئول كانون فرهنگي هنري محراب گرمسار در پايان ضمن تاكيد بر اينكه مسجد از ابتدا كانون گرم مباحث علمي، اعتقادي، ديني و معرفتي بوده بيان داشت: امروزهم به ياري امام زمان با فعاليت خالصانه مسئولان كانون هاي فرهنگي هنري اين كاركرد مساجد شايسته تر از گذشته حفظ خواهد شد.

كد خبر: 2201033

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲ - ۱۳:۱۹

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن