تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802952884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 26.1 درصدي بازار بيمه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: رشد 26.1 درصدي بازار بيمه كشور
بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران از رشد 1/26درصدي بازار بيمه كشور در هشت ماهه سالجاري خبر داد.بر اساس آخرين آمارهاي موجود از فعاليت 27 شركت بيمه مستقيم كه از سوي اداره تحليل‌هاي آماري بيمه مركزي اعلام شده است، اين شركت‌ها در هشت ماهه اول سال‌جاري بيش‌از 3/104 هزار ميليارد ريال حق بيمه توليد كردند كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 1/26درصد رشد نشان مي‌دهد.سهم بيمه‌گران خصوصي در حق بيمه توليدي 7/52 درصد و سهم تنها شركت بيمه دولتي به 3/47 درصد رسيده است.

تعداد بيمه‌نامه‌هاي صادره در اين مدت نيز با 4/8 درصد رشد نسبت به 8 ماهه اول سال گذشته در حدود 1/25 ميليون فقره بود كه سهم بخش غيردولتي از اين تعداد، 1/55 درصد است.همچنين از ابتداي سال 92 تا پايان آبانماه 2/42درصد حق بيمه‌هاي توليدي مربوط به رشته بيمه شخص ثالث و مازاد و 5/22 مربوط به بيمه درمان بود.در مدت مذكور كمترين بيمه‌نامه در رشته نفت و انرژي صادر شده و اين رشته با ثبت منفي 5/18درصد رشد، كمترين ميزان رشد حق بيمه را در بين رشته‌هاي مختلف به خود اختصاص داده است. همچنين رشته‌هاي پول، اعتبار، نفت و انرژي،‌ كشتي، هواپيما و حوادث كمترين سهم را از بازار بيمه كشور داشته‌اند.

در بخش پرداخت خسارت، شركت‌هاي بيمه طي اين هشت ماه بالغ بر 6/55 هزار ميليارد ريال خسارت به بيمه گذاران پرداخت كردند كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 9/38 درصد رشد نشان مي‌دهد.عملكرد شركت‌ها در پرداخت خسارت نشان مي‌دهد كه 4/52 درصد از خسارت‌هاي بازار بيمه توسط بخش غيردولتي جبران شده و 47.6 درصد مابقي به بيمه گذاران شركت بيمه ايران اختصاص داشت.طي اين مدت شركت‌هاي بيمه همچنين نزديك 1/10 ميليون مورد خسارت به بيمه‌گذاران پرداخت كردند كه در مقايسه با هشت ماهه سال قبل 7/31درصد رشد داشته و سهم بخش غيردولتي از اين تعداد 1/31 درصد بوده است.

ضمن اينكه 5/42 درصد از خسارت‌هاي بازار بيمه در رشته بيمه شخص ثالث و مازاد و 5/34 درصد از خسارت‌هاي پرداختي در بيمه درمان پرداخت شده است.

طي اين مدت، نسبت خسارت (نسبت ميزان خسارت پرداختي به حق بيمه توليدي) بازار بيمه كشورمان معادل 53.3 درصد بوده و در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 9/4 واحد افزايش يافته است.بيشترين تعداد خسارت طي اين مدت در رشته درمان به ميزان هشت ميليون و 711 هزار و 669 مورد واقع شده و بيشترين مقدار خسارت در رشته شخص ثالث و مازاد به ميزان 6/23 هزار ميليارد ريال پرداخت شده است.

همچنين رشته‌هاي شخص ثالث و بدنه اتومبيل هر كدام با 822 هزار و 38 و 298 هزار و 911 مورد خسارت در رتبه‌هاي دوم و سوم به لحاظ تعداد موارد خسارت قرار گرفتند.

از ميان هشت شركت بيمه‌اي كه سهم عمده از بازار بيمه را دارند (ايران، آسيا، دانا، البرز، پارسيان، توسعه، كارآفرين وسينا هر يك سهم بالاتر يا مساوي سه درصد و در مجموع 81.6 درصد سهم از بازار)، نسبت خسارت پنج شركت بيمه سينا، پارسيان، توسعه، آسيا و ايران (به ترتيب با 8/68 ،2/55 ، 6/54 ، 8/53 و 6/53 درصد) بالاتر از اين نسبت در بازار بيمه است.در مدت مذكور رشته‌هاي بيمه درمان با 5/81 درصد و بدنه اتومبيل با 1/56درصد نسبت خسارتي بالاتر از بازار بيمه داشتند و نسبت خسارت بيمه شخص ثالث و مازاد پس‌از اين دو رشته با 7/53 درصد بالاتر از ساير رشته‌ها بوده و نزديك به نسبت خسارت بازار بيمه است.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن