تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803070709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه يافتگي كشور منوط به اتكا به توليدات داخلي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توسعه يافتگي كشور منوط به اتكا به توليدات داخلي است
كرمان - خبرگزاري مهر: معاون وزير صنعت، معدن و تجارت توسعه يافتگي كشور را منوط به اتكا به توليدات داخلي دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن‌يونس سينكي بعداز ظهر سه شنبه در همايش مديران سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها گفت: بخشي از بازرسي ها، دفاع از حقوق مصرف كننده و بخشي ديگر براي دفاع از حقوق توليد كننده استو نمي توانيم به جاي مصرف كننده تصميم بگيريم بلكه تنها مي توانيم در تغيير فرهنگ مصرف، ارائه الگو كنيم و ساز وكار را فراهم كرده و با ايجاد مطلوبيت براي توليد كننده و مصرف كننده محيط بازرگاني را ارتقا دهيم.

سينكي با بيان اينكه صنعت استان را نمي شود با نظام ناكارآمد توزيع توسعه داد، گفت: نوسانات قيمتي شديد و اتلاف منابع نياز به تشكيل كميته براي بازرسي و پيگيري هاي جدي حرفه اي در دفاع از حيثيت و اعتبار كالارساني دارد كه در كنار آن براي هر تصميم؛ زمان و مسئول اجرا نيز مشخص مي شود.

سينكي در ادامه تصرزيح كرد: نظام كارآمد توزيع به معني رساندن محصول مناسب در زمان و مكان مناسب به مصرف كننده است و نظام توزيعي كه افزايش قيمت كالا، اتلاف منابع، كاهش قدرت خريد مصرف كننده و بروز نوسانات شديد در قيمت ها را داشته باشد كارآمد نيست.

وي اظهار داشت: تفكر در مشكلات روزمره نظام فكري را به سمت خود كشيده است به طوري كه به جاي تعقل و تفكر در موضوعي كه مشكل را به وجود آورده است براي حل آن مي كوشيم.

معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به اينكه محيط بازرگاني از مسائل اساسي بازرگاني هر كشور است و اين محيط از رفتارها، ساختار و فرهنگ، سود و زبان حرفه اي خود شكل مي گيرد گفت: كساني كه در اين حوزه كار مي كنند بايد اين محيط را متناسب با وضعيت خود تغيير دهند.

وي با توجه به اينكه بخشي از بازرسي ها، دفاع از حقوق مصرف كننده و دفاع از توليد كننده است گفت: ما نمي توانيم هيچ تصميمي به جاي مصرف كننده بگيريم و تنها مي توانيم در تغيير "فرهنگ مصرف" ارائه الگو كنيم و ساز وكار را فراهم كرده و با ايجاد مطلوبيت براي توليد كننده و مصرف كننده محيط بازرگاني را ارتقا دهيم.

سينكي در ادامه افزود: بدون توجه به نرخ ارز نمي توانيم در تصميم گيري ها و تصميم سازي ها پيش برويم چرا كه اولين مسئله ما در بازرگاني داخلي تامين كالاهاي مورد نياز مردم است و نبايد تحت هيچ شرايطي در آن خللي وارد شود و دفاع از توليد كننده و مصرف كننده تواما وجود داشته باشد.

وي اذعان داشت: در برگزاري نمايشگاه ها نيز بايد به اين نكته توجه داشت كه اگر هدف خدمت به مردم است نبايد هيچ كالاي خارجي در نمايشگاه وجود داشته باشد چرا كه توسعه يافتگي كشور منوط به اتكا به توليدات داخلي است.

سينكي كاهش فاصله مكاني موجود بين عرضه و تقاضا و كاهش زماني بين خريد كالا و بهاي كالا و حداقل كردن قيمت يك كالا در زمان و مكان هاي متفاوت را از جمله راهكارهاي موفقيت دانست.

معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت رسيدگي و حل و فصل مسائل اصناف و نهادهاي صنفي با تكيه بر قانون مندي هاي صنفي را از اصولي دانست كه بايد به آن توجه شود و گفت: استانداردسازي كالاهاي عرضه مصرف داخلي، دستيابي به جايگاه واقعي صنوف توليدي و خدمات فني در صادرات با تشكيل صنوف حرفه اي مربوطه، حركت خوبي براي پيشرفت به سمت توسعه يافتگي است.

وي در پايان بازرگاني داخلي را از آنجا كه عملكرد اقتصادي در اين بخش تجلي مي يابد را به عنوان نقطه تلاقي مردم با واقعيت هاي اقتصادي در حوزه اجتماعي دانست.

كد خبر: 2201831

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۳ - ۱۸:۲۹

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن