تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801628551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير كشور در نخستين نشست با نمايندگان استان‌هاي مرزي تأكيد كرد امنيت مرزها در پرتو توسعه پايدار است


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: وزير كشور در نخستين نشست با نمايندگان استان‌هاي مرزي تأكيد كرد امنيت مرزها در پرتو توسعه پايدار است
نخستين نشست فراكسيون استان‌هاي مرزي مجلس با وزير كشور سه‌شنبه شب در محل اجتماعات اين وزارتخانه برگزار شد. براساس توضيحات وزير كشور و نمايندگان حاضر در اين جلسه، بررسي مشكلات استان‌هاي مرزي دستور كار عمده اين جلسه بوده است.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور، عبدالرضا رحماني فضلي در اين نشست با اشاره به اقدامات دولت تدبير و اميد براي برقراري توسعه و امنيت پايدار در مرزها، تأكيد كرد: نگاه ما به مرز امنيتي نيست و معتقديم امنيت پايدار مرز در پرتو توسعه پايدار تحقق مي‌يابد. او با اشاره به مصوبات شوراي عالي امنيت ملي، برنامه پنج ساله توسعه و كارگروه مرز اظهار داشت: هماهنگي‌هاي خوبي بين دولت و مجلس براي توسعه شهرهاي مرزي در حال انجام شدن است كه بايد به اين روند شتاب بيشتري داده شود.
وزير كشور به تلاش‌هاي دولت براي بهبود وضعيت اقتصادي و معيشتي مرزنشينان نيز اشاره كرد و افزود: رديف‌هاي مستقلي در بودجه سال 93 براي تقويت سرمايه‌گذاري در مناطق مرزي ديده شده كه با توجه به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي اين مناطق بزودي شاهد توسعه پايدار‌تر مرزها خواهيم بود.
رحماني فضلي، مرزنشينان را مرزداران واقعي كشور دانست و گفت: طرح جامع توسعه پايدار كشور با تكيه بر محورهاي اقتصادي، امنيتي و زيربنايي و تأكيد بر حوزه اقتصادي در حال آماده‌سازي است و طي دو ماه آينده به اتمام مي‌رسد. وزير كشور با اشاره به اينكه در اين طرح جذب سرمايه‌هاي مردمي و فراهم‌سازي بستر‌هاي رشد و توسعه به منظور ايجاد اشتغالزايي و توليد در اولويت قرار دارد افزود: براي توسعه جامع و پايدار مرزها نيازمند اجماع ملي و منطقه‌اي هستيم و مي‌بايست براي تحقق اين هدف همه اقشار مردم در زمينه‌هاي اقتصاد، سياست و امنيت ورود پيدا كنند.
حسينعلي اميري قائم مقام وزير كشور نيز در تشريح جزئيات اين نشست گفته است كه تمركز موضوعات مطرح شده بر مسائل اقتصادي بود. اميري افزود: درباره بازارچه‌هاي مرزي مباحثي مطرح و قرار شد يك بخش از اين موضوع را كه مربوط به اقدامات كشورهاي همجوار است، وزارت خارجه پيگيري كند.
تقدير نمايندگان از موضع وزير
سيد باقر حسيني رئيس فراكسيون استان‌هاي مرزي نيز در گفت‌وگو با خبرنگار ايران ضمن استقبال از برگزاري چنين نشست‌هايي به جزئيات آن اشاره كرد. او توضيح داد كه نمايندگان استان‌ها و شهرهاي مختلف مرزي هر كدام موارد موردنظر و مشكلات منطقه خود را بيان كردند. به گفته حسيني در اين جلسه «طرح مشكلات» مد نظر بوده تا وزارت كشور از مسائل مختلف موجود در اين مناطق مطلع شود.
حسيني افزود: در اين جلسه مقرر شد تا چنين جلساتي تداوم يابد و در جلسات آينده راهكارهايي كه مي‌تواند به بهبود مناطق مرزي كمك كند ارائه شود. نماينده مردم زابل در مجلس در تشريح مهمترين مشكلات مطرح شده از سوي نمايندگان در اين ديدار تصريح كرد: مشكلات عمده مناطق مرزي و مرزنشينان در اين جلسه مطرح شد. مثل بحث معيشت، توسعه عمراني و ايجاد اشتغال پايدار، مقابله با قاچاق، تسهيل صادرات، تقويت بازارچه‌هاي مرزي، مديريت يكپارچه مرزي و ترددها در دو سوي مرز و تأكيد بر ضرورت سرمايه‌گذاري در مناطق مرزي. حسيني با بيان اين‌كه بسياري از مشكلات مثل قاچاق كالا و سوخت به خاطر بيكاري است، افزود: اشتغال پايدار، امنيت پايدار به‌دنبال مي‌آورد.
به گفته اين نماينده مجلس وزير كشور قول داده است كه نهايت همكاري را براي رفع مشكلات مناطق مرزي و بخصوص حمايت از سرمايه‌گذاري در اين مناطق داشته باشد. حسيني از رويكرد دولت يازدهم درخصوص مناطق محروم و مرزي استقبال كرد و با بيان اين‌كه حسن نيت دولت براي حل مشكلات كاملاً مشهود است، گفت: حضور دولتمردان در مناطق محروم و مرزي - مثل سفر معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور و مشاور رئيس‌جمهور در امور اقليت‌ها و قوميت‌ها به سيستان و بلوچستان و برگزاري نشست وزير كشور با نمايندگان استان‌هاي مرزي - نشانگر توجه خاص دولت به اين مناطق است.
رئيس فراكسيون استان‌هاي مرزي تأكيد كرد: مرزداران واقعي، مرزنشين‌ها هستند و دولت بايد توجه ويژه به آن‌ها داشته باشد.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن