تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803178110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت نسبت به تحريم‌ها بي‌تفاوت نيست/ برگزاري جلسات ستاد تدابير ويژه اقتصادي در تمام هفته


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دولت نسبت به تحريم‌ها بي‌تفاوت نيست/ برگزاري جلسات ستاد تدابير ويژه اقتصادي در تمام هفته
معاون اول رئيس جمهور از برگزاري جلسات ستاد تدابير ويژه اقتصادي زير نظر معاون اول در تمام هفته خبر داد و گفت:‌ از روزي كه آمديم، حتي معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز در جلساتش شركت مي‌كند، ضمن اينكه دولت نسبت به تحريم‌ها بي‌تفاوت نيست و برنامه جامعي دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگيري عصر امروز در هشتمين جشنواره ملي امتنان از كارآفرينان برتر كشور با بيان اينكه هنرمندان وجدان جامعه هستند و اگر آنها رضايت داشته باشند به معناي رضايت جامعه است، گفت: مردم به آينده كشور اميدوار هستند و با تدبير بايد از آن پاسداري شود. دولت، دولت مردم است و ما به شدت نيازمند نقد دلسوزانه و راهنمايي هستيم.

معاون اول رئيس جمهور اظهار داشت: در مقطعي مسئوليت قبول كرديم كه دشواري هاي فراواني پيش روي مردم است و ما با تمام وجود ناراحتي هاي مردم از بابت گراني، ركود و وضعيت زندگي مردم را درك مي كنيم و مردم از دولت انتظار دارند كه كاري انجام بدهد.

جهانگيري ادامه داد: موتور اصلي حركت اقتصادي كشورهاي در حال توسعه و توسعه يافته كارآفريني است و اينكه كشورهايي متكي به منابع طبيعي باشند و فكر كنند از اين طريق مردم به رفاه مي‌رسند، اشتباه است.

وي افزود: ما نيازمند اين هستيم كه با دانش و انديشه كشور را توسعه دهيم و اقتصاد مبتني بر خلاقيت و دانش گسترش يابد. كارآفريني امروز تنها توليدگر بودن نيست و انسان‌هايي كه مي توانند از فرصت‌ها بهره برداري كنند و قدرت ريسك داشته باشند هم كارآفرين تلقي مي شوند.

جهانگيري با اشاره به اينكه اگر انسان آنقدر از شكست بترسد كه قدرت ريسك نداشته باشد، افزود: يكي از اصلي ترين كارهايي كه بايد از دوران آموزش براي بچه ها شكل بگيرد، ريسك‌پذيري است و اين موضوع در حال حاضر كه تعداد فارغ التحصيلان دانشگاهي به ميليون رسيده است، اهميت بيشتري يافته و جوانان نبايد تنها با دريافت حقوقي اندك و يا پيدا كردن يك شغل راضي شوند بلكه بايد خلاقيت‌ها براي كارآفريني به كار گرفته شود.

معاون اول رئيس جمهور خاطر نشان كرد: در كشور ما موانع زيادي پيش روي كارآفرينان قرار دارد و كارآفرين خود را در رقابت با موانع قانوني مي بيند، بنابراين در قوانين و مقررات بايد اصلاحات اساسي صورت گيرد.

جهانگيري ادامه داد: دولت با تمام قدرت و با آزادي از شرايطي كه در آن قرار گرفته، مصمم است براي برون‌رفت كشور از همه مشكلات بهترين راهكارها را دنبال كند.

معاون اول رئيس جمهور افزود: گفته مي شود دولت براي هدفمندي چه برنامه اي دارد و اينكه دولت مي خواهد هدفمندي را به صورت كالايي ادامه دهد، ولي رئيس جمهور در گزارش عملكرد 100 روزه اعلام كرد تا تصميم جديد، هدفمندي يارانه ها به همين شكل ادامه مي يابد و من نيز سخني در اين باره نگفتم.

وي گفت: هدفمندي يارانه ها در مرحله اول اجرا آسيب‌هاي زيادي داشته و اين موارد در كشور تحميل شده است. در قانون گفته شده 50 درصد منابع بايد بين مردم توزيع شود، اما در كل دريافتي يارانه ها حدود 28 هزار ميليارد تومان است كه ما ساليانه 42 هزار ميليارد تومان بين مردم توزيع مي كنيم.

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به وضعيت نامناسب شركت‌هاي زيرمجموعه وزارت نيرو و توليد برق، اظهار داشت: ساليانه بايد 15 هزار مگاوات نيروگاه جديد ايجاد و پنج هزار مگاوات به توليد برسد تا ما در كشور خاموشي نداشته باشيم، اما با شرايط فعلي اگر سريعا تدبير نشود، بايد منتظر خاموشي ها در كشور باشيم.

وي با بيان اينكه برخي مقامات مي گويند مناظره كنيم؛" آخه راجع به چه چيزي مناظره كنيم"؟، گفت: فقط چند آمار گفته شد و درباره آمار رشد اقتصادي و نرخ تورم از مركز آمار آن كه خوشبختانه مسئول آن نيز هنوز تغيير نكرده است، مي توان پرسيد.

جهانگيري بيان داشت: يكي از مهمترين اهداف هدفمندي جلوگيري از قاچاق بود و ما با دقت در حال بررسي اين موضوع هستيم، اما در حال حاضر با تمام هزينه هاي موجود فاز دوم هدفمندي را فعلا اجرا نمي‌كنيم و وقتي كارها معلوم شد به مردم و مجلس خواهيم گفت كه چه برنامه اي را در نظر داريم و آنگاه همه مي توانند درباره آن صحبت كنند.

جهانگيري همچنين با انتقاد از مطالب عنوان شده در برخي از رسانه هاي درباره تك نرخي كردن ارز و اينكه دولت جلسات ستاد تدابير ويژه را تشكيل نمي دهد، گفت: همچنين عنوان مي شود نگاه دولت به خارج است و مي خواهد از اين طريق مسائل اقتصادي را حل كند، البته ما به دنبال حل مسائل خارجي كشور از موضوع عزت و قدرت هستيم.

جهانگيري با اشاره به سخنراني رئيس جمهور در سازمان ملل پيغام جهاني عاري از خشونت همراه با صلح داشته است، گفت اين پيشنهاد با اكثريت آراء به تصويب سازمان ملل رسيد و ما فكر مي كنيم بهتر است رئيس جمهور به نحوي حرف بزند كه در جهان مورد استقبال قرار بگيرد و همچنين مذاكره كننده هسته اي نيز به نحوي عمل كند كه تحريمها از زندگي مردم برداشته شود. و اين به آن معنا نيست كه اگر تحريمها بيشتر شود، ما در دولت فكري نداشته باشيم.

وي ادامه داد: ستاد تدابير ويژه اقتصادي زير نظر معاون اول تشكيل جلسه مي دهد و از روزي كه آمديم حتي معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز در جلساتش شركت مي كند و در تمام هفته جلساتي نيز داشته ايم.

جهانگيري در پايان سخنانش با بيان اينكه ما خيلي خوش خيالي نگرفتيم و نسبت به تحريم‌ها بي تفاوت نيستيم، گفت: دولت درباره تحريم‌ها بي تفاوت نيست و برنامه جامعي دارد.

كد خبر: 2201815

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۳ - ۱۷:۵۳

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن