تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803000158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمديد بي سر و صداي تمام مصوبات «ستاد تدابير ويژه اقتصادي» در دولت يازدهم+سند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تمديد بي سر و صداي تمام مصوبات «ستاد تدابير ويژه اقتصادي» در دولت يازدهم+سند
ستاد تدابير ويژه اقتصادي كه هدف آن رفع و تعديل اثرات تحريم دشمنان است، در دولت دهم شكل گرفت.


به گزارش سرويس فضاي مجازي خبرگزاري فارس به نقل از سايت صبحانه، ستاد تدابير ويژه اقتصادي كه در دولت دهم شكل گرفت متشكل از رئيس جمهور يا معاون اول وي و عضويت وزراي اقتصادي بود و با هدف تامين و ذخيره سازي كالاهاي اساسي استراتژيك با حجم مناسب، جلوگيري از اخلال در سيستم مالي كشور و صيانت از ذخاير ارزي و طلاي كشور و راهكارهاي ابتكاري مداوم براي دورزدن تحريمها با برگزاري 118 جلسه در دولت دهم، تلاش گرد اقدامات موثري را در فضاي تحريم انجام دهد.

محمدرضا معاون اول رئيس جمهور دهم در گزارشي از عملكرد دولت دهم، تشكيل ستاد تدابير ويژه اقتصادي با هدف رفع و تعديل اثرات تحريم دشمنان را يكي از مهمترين جلسات دولت در حوزه معاون اولي رئيس جمهوري برشمرده و گفته بود: ستاد تدابير ويژه اقتصادي كه هدف آن رفع و تعديل اثرات تحريم دشمنان است، يكي از مهمترين جلسات دولت بوده كه در اين حوزه پيگيري شده است.

سيد شمس الدين حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي دولت دهم هم گفته بود كه سياست و اداره امور اقتصادي‌ كشور، بر اساس بررسي‌هاي‌ كارشناسي و تصميمات اتخاذ شده در نشست‌هاي مستمر هفتگي‌ كه با حضور رئيس‌جمهور و يا معاون اول وي و «اعضاي ستاد تدابير اقتصادي» برگزار مي شود، انجام پذيرفت.

اما اين ستاد در دولت يازدهم با فراز و نشيب هاي فراواني همراه بود. ابتدا خبرگزاري مهر در گزارش اوايل شهريورماه خود اعلام كرد كه با توجه به اينكه هيات وزيران يازدهم كليه كارگروه ها، شوراها، كميسيونها، ستادها و ساير عناوين مشاه دولت دهم را لغو كرده، اين مصوبه شامل حال ستاد تدابير ويژه اقتصادي دولت دهم كه متشكل از رئيس جمهور يا معاون اول وي عضويت وزراي اقتصادي بود، هم مي‌ شود.

پس از اين خبر، ارسال "لايحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 كل كشور" به مجلس به اين شايعه دامن زد چراكه بر اساس تبصره 8 اين لايحه، بند 139 ماده واحده قانون بودجه سال 1392 كل كشور حذف مي‌شد. در بند 139 قانون بودجه سال 92 آمده است: " ستاد تدابير ويژه مقابله با تحريم موظف است كليه مصوبات خود را كه داراي آثار اقتصادي، مالي و تجاري و مرتبط با اين قانون است، طي 24 ساعت پس از تصويب كتباً براي كليه اعضاي اصلي شوراي‌عالي امنيت ملي ارسال نمايد ..." اما اين بند توسط مجلس اصلاح شد.

سپس سايت ايران هسته اي در اواخر شهريورماه اعلام كرد كه دولت يازدهم قصد دارد اختيارات ستاد تدابير ويژه اقتصادي را كاهش داده و اين اختيارات را به دستگاه هاي مربوطه تفويض كند.

پس از اين شايعات، دكتر نوبخت سخنگوي دولت تاكيد كرد كه دولت تصميمي براي انحلال اين ستاد ندارد اما در عين حال، برخي وزراي اقتصادي دولت با انتقادات خود از برخي مصوبات اين ستاد، نشان دادند اين ستاد مخالفان پر قدرتي نيز در كابينه دارد.

اين ابهام همچنان ادامه داشت تا خبرنگار صبحانه به بخشنامه اي دست پيدا كرد كه نشان مي داد اين ستاد همچنان مشغول فعاليت بي سر و صدا در دولت تدبير و اميد است و سازمان توسعه تجارت در نامه اخير رسما اعلام كرده است كه «كليه مصوبات ستاد تدابير ويژه اقتصادي تا پايان سال 92 تمديد شده است»

با اين اوصاف، ضمن آنكه بايد توجه دولت يازدهم به اهميت برنامه ريزي دقيق و ويژه در عين تلاش براي رفع تحريم ها را تقدير كرد اما از تغيير متعدد نظر برخي مسئولان اجرايي در تداوم فعاليت اين ستاد مهم تعجب و گلايه كرد.

از سوي ديگر اين توقع از رسانه هاي منتشر كننده خبر انحلال اين ستاد استراتژيك و رسانه هاي دولتي نيز بود كه ادامه فعاليت آنرا مورد پيگيري قرار داده و منعكس كنند تا نشان دهد جمهوري اسلامي ايران همچنان با دقت، فعاليتهاي اقتصادي خود در شرايط فعلي را پايش و رصد مي كند.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضاي مجازي

انتهاي پيام/

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن