تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803229163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمايه‌گذاري در بورس و 9 اشتباه رايج


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: سرمايه‌گذاري در "بورس" و 9 اشتباه رايج
گاهي حتي تاجران و سرمايه گذارهاي حرفه اي نيز دچار اشتباهاتي مي شوند و در نتيجه، سود كمتري نيز عايدشان مي شود. به همين منظور، در اين مطلب 9 اشتباه بزرگي كه موجب شكست مي شوند را برايتان نام برده ايم .


به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران به نقل از برترين ها، گاهي حتي تاجران و سرمايه گذارهاي حرفه اي نيز دچار اشتباهاتي مي شوند و در نتيجه، سود كمتري نيز عايدشان مي شود. به همين منظور، در اين مطلب 9 اشتباه بزرگي كه موجب شكست مي شوند را برايتان نام برده ايم تا اگر قصد سرمايه گذاري در بورس يا خريداري سهام را داريد، از آنها بپرهيزيد.

1. ناديده گرفتن اعتبار

خيلي از مردم مي دانند چطور پول خود را براي خريد يك محصول خوب و ارزشمند خرج كنند. اما در بحث سرمايه گذاري در بورس و سهام، آنها اصولا ديد درستي از بازار ندارند و نمي توانند اعتبارهاي ارزشمند را تشخيص دهند. استانداردها و فاكتورهاي مختلفي براي ارزش‌گذاري سهام وجود دارد و به راحتي مي توان تشخيص داد كه سهام شركت موردنظر فروش دارد يا خير. براي سرمايه گذاري درست بايد با درايت كامل به رشد سود سهام، خريد و فروش سهام در زمان مناسب و افزايش سرمايه خود بينديشيد.

2. بزرگ تر از توان خود كاري را انجام دادن

سرمايه گذاري را تصور كنيد كه با سرمايه خود مي تواند به راحتي 500 سهام را خريد و فروش كند، اما ترجيح مي دهد دوبرابر اين ميزان سهام خريداري كند. به جاي اينكه سهام خود را يكباره زياد كنيد، ابتدا موقعيت ها را بررسي كنيد و با حساب و كتاب و به تدريج آن را افزايش دهيد. وقتي به طور يكجا سرمايه خود را افزايش مي دهيد از وقايع بورس دور مي مانيد و احتمالا سود كمتري هم دريافت خواهيد كرد.

3. فقط يك جا سرمايه گذاري مي كنيد

خيلي از سرمايه گذارها تصور مي كنند اگر پول هاي خود را براي خريد يك سهام واحد سرمايه گذاري كنند، سود بيشتري عايدشان مي شود. اما اين طرز فكر اشتباه است زيرا اگر آن شركت ورشكست شود، يا سهامش ارزش خود را از دست دهد شما يك بازنده واقعي خواهيد بود و به جاي سود، ضرر خواهيد كرد.

4. خود را زيرك و متفاوت فرض كردن

برخي از رفتارها و طرزفكرهاي اقتصادي باعث مي شوند تا انسان هاي باهوش نيز در سرمايه گذاري هاي خود دچار اشتباه و ضرر بشوند. از جمله بايد به برخي گرايشات انحرافي اشاره كرد. به طور مثال، سرمايه گذار تعصب تصديقي دارد به اين مفهوم كه طرز فكر خود را درست مي داند، يا تعصب خوش‌بيني دارد و تصور مي كند يك سهام‌دار موفق است يا خود را برتر از ديگران مي داند يا حتي تعصب گروهي دارد به اين مفهوم كه هركاري ديگران مي كنند او نيز همان روند را پيش مي گيرد.

5. دنبال سود بيشتر بودن

وقتي ميزان رضايت كاهش پيدا مي كنند، بسياري از سرمايه گذارها در اين دام گرفتار مي شوند. هرگز فريب مبالغ و سودهايي را نخوريد كه خيلي بيشتر از جاهاي ديگر هستند. وقتي يك كمپاني همه نقدينگي خود را براي پرداخت سودهاي سه ماهه هزينه مي كند، ممكن است اين پرداخت ها در جايي متوقف شوند تا شركت بتواند بدهي هاي خود را پرداخت كند. بنابراين، با اين كار علاوه بر سهام سود ماهانه خود را نيز از دست خواهيد داد.

6. تغيير عقيده در ميانه راه

در مورد مسايل مالي هميشه اين نگراني وجود دارد، نكند در مسير اشتباه قرار داريم و مبادا سرمايه خود را از دست بدهيم. اما درست ترين تصميم اين است كه اهداف برنامه ريزي شده خود را تا انتها دنبال كنيم. به طور مثال، براي خود تعيين مي كنيد وقتي ارزش سهام به ايكس تومان رسيد آن را مي فروشم، وقتي به آن حد رسيد حتما اين كار را انجام دهيد.

7. دنبال نكردن رويدادهاي بورس

افرادي كه فقط سهام خريداري مي كنند و به هيچ عنوان پيگير رشد يا نزول آن نيستند، نمي توانند در امر سهام‌داري موفق باشند. يكي از نيازهاي اوليه برداشت سود از سهام، پيگيري دايمي اين بازار است.

8. عجله كردن

اگر مي توانيد با پول خود 1200 سهم خريداري كنيد، لازم نيست همه را يكجا بخريد. ابتدا 500 سهم بخريد و نتيجه آن را ببينيد. اين كاري است كه بيشتر سرمايه گذارهاي حرفه اي و موفق انجام مي دهند. پيدا كردن ديد درست و پيش بيني دقيق شرايط بورس به تجربه و زمان نياز دارد تا بدانيد زمان مناسب براي خريد يا فروش سهام چه زماني است. البته بايد خطرپذيري اين كار را نيز داشته باشيد. بنابراين خيلي عجله نكنيد و با مبالغ كم آغاز كنيد و به تدريج آن را زياد كنيد.

9. غفلت از بورس و پيگيري اخبار

صرف اينكه شما يك شركت را دوست يا قبول داريد دليل نمي شود تا همه سرمايه خود را در آنجا ذخيره كنيد. يكي از كارشناسان برجسته سهام اعتقاد دارد ساعت هاي اوليه روز ساعت هاي مخصوص آماتورها است. آنها بر اساس اخباري كه در شب گذشته شنيده يا در روزنامه ها خوانده اند، به سراغ خريد يا فروش سهام هاي خود مي روند. اما اين كار به هيچ عنوان حرفه اي نيست. افراد زيرك هميشه اجازه مي دهند موج اخبار فروكش كند و در ساعت آخر روز يا حتي نيم ساعت آخر، تصميم مي گيرند كه با سهام خود چه كنند.

انتهاي پيام/

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن